Skip to content

Художній твір як явище мистецтва - Яценко інтегрований курс

Posted on:20 серпня 2024 р. at 00:00

Роздивися хмару слів і розкажи за її допомогою, що таке художній образ.

Тут відповідь

Пригадай вивчені в 6-му класі художні твори — «П’ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна та «Дощ полив…» Л. Костенко. Визнач роди й жанри цих творів і назви складники їхньої побудови

“П’ятнадцятирічний капітан” Ж. Верна:

Рід: епос

Жанр: роман

Складники побудови: сюжет, композиція, тема, ідея

“Дощ полив…” Л. Костенко:

Рід: лірика

Жанр: пейзажна лірика

Складники побудови: провідний мотив, вихідний момент, розвиток почуттів, резюме

Чи завжди автор впливає на свій твір, характери та долі героїв / героїнь?

Автор не завжди повністю контролює свій твір та персонажів. Іноді герої ніби “оживають” і починають діяти самостійно, несподівано для самого автора. Це схоже на стосунки батьків і дітей - батьки впливають на дітей, але діти також мають власну волю.

Чи може сприймач (читач або слухач) ставати співавтором твору?

Так, читач може стати співавтором твору. Для цього потрібно активно взаємодіяти з текстом - уявляти, аналізувати, інтерпретувати прочитане. Кожен читач сприймає твір по-своєму, додаючи власний досвід та уяву.

Як твір може впливати на автора та сприймача?

Твір може змінювати погляди, смаки та навіть долі як автора, так і читача. Він здатен викликати сильні емоції, змусити замислитись, надихнути на зміни в житті.

Роздуми над картиною О. Богомазова:

Художник, зображуючи доньку, мабуть, переживає ніжність і гордість. Дівчинка виглядає зосередженою на читанні, що свідчить про її допитливий характер. Я б хотів запитати її, яку книгу вона читає і чому їй це цікаво.

Уважно роздивися картину О. Шупляка. Чому, на твій розсуд, її так названо? Якими художніми засобами автор передає єдність і красу Всесвіту?

Тут відповідь

Які функції мистецтва виявляються в кожному з цих творів?

“Голуб і Лелека” М. Годованця та “Зачумлені звірі” Ж. Лафонтена:

Хайку Мацуо Басьо:

“Даленіє вечір…” М. Вінграновського:

“Таємне Товариство Боягузів…” Лесі Ворониної:

“Джуді Муді і НЕнудне літо” М. Мак-Доналд:

Уважно ще раз роздивися репродукцію картини О. Богомазова «Пилярі»

Тут відповідь

Уважно, удумливо прочитай вислови видатних людей. Ім’я кого з них тобі вже відоме? Яку функцію мистецтва підкреслено в цих висловах?

Я впізнаю імена Григорія Сковороди, Ганса Крістіана Андерсена та Оскара Вайльда серед авторів цитат.

У цих висловах підкреслюються різні функції мистецтва:

  1. Естетична функція - у цитаті Сковороди про красу.
  2. Виховна та пізнавальна функції - у вислові Андерсена про боротьбу зі злом.
  3. Емоційно-естетична функція - у словах Вайльда про безсмертність мистецтва.

Створення “Скарбнички мудрості” - чудова ідея для збирання цікавих цитат з художніх творів протягом року. Це допоможе краще запам’ятати прочитане та осмислити важливі ідеї.

Яка інформація про мистецтво загалом і літературу зокрема стала для тебе новою і найбільш цікавою? Назви функції мистецтва. Розкажи про одну з них. Які запитання про художній твір як явище мистецтва залишилися для тебе нез’ясованими?

На ці запитання Тут відповідь в кінці статті.