Варіант 1
І. Устав пропущені слова (4 б.)
Михайлик радів. Він поїхав до лісу і там знову прислухався до борсуків. Знову зустрілися з Любою. Пішли збирати липовий цвіт, коли їм зустрівся дядько Сергій - «отой, що донедавна ховався у різних криївках од революції». Він хотів вполювати борсука, але діти не дали. Поки збирали цвіт, то почалася злива і вони сховалися у дуплі дуба. Та враз Люба згадала, що від зливи може загинути куріпка з пташенятами і побігла їх рятувати. Діти нагодились якраз вчасно - вода змила гніздо куріпки і її діти ледь не потонули. Люба з Михайликом урятували куріпку з пташенятами. Коли вони вже вертались додому, то побачили як дядько Сергій вполював молоду кізочку.
ІІ. Створи паспорт-характеристику поезії А. Малишка (за вибором) (4 б.).
Назва: Пісня про рушник
Тема: Оспівування материнської любові, щирих почуттів матері до дитини, символічне значення вишитого рушника як оберега та життєвої дороги.
Ідея: Уславлення материнської любові, її безмежної турботи й відданості; заклик шанобливо ставитися до матері.
Основна думка: Материнський рушник - це символ щастя, долі, любові, оберіг на життєвому шляху дитини; материнська любов супроводжує людину все життя.
Художні образи:
- Мати - символ турботи, ніжності, любові
- Рушник - символ життєвого шляху, материнського благословення
- Дорога - життєвий шлях людини
- Природа: росяниста доріжка, луги, солов’їні гаї
- Очі матері, усмішка матері - уособлення любові й тривоги.
3. Дай розгорнуту аргументовану відповідь (4 б.).
Хто такий ліричний герой? Яким він постає у віршах В. Симоненка? Чи можемо ми ототожнити його із самим митцем?
Ліричний герой у поезії В. Симоненка — це образ, що втілює почуття та думки поета, але не тотожний йому. Це узагальнена людина, яка шукає себе через зв’язок із Батьківщиною, материнською любов’ю, природою.
Варіант 2
І. Устав пропущені слова (4 б.)
От і надійшов вересень і настав час початку навчального року, чому Михайлик був дуже радий. Біля школи вже гамірно й весело — всі за літо підросли і засмагли. Прийшов дядько Себастіян — він привіз олівці з Вінниці, а Михайлику й нову книгу – політграмоту. Прийшла до школи і Люба, і принесла Михайлику декілька зошитів, які вона купила на гроші, які отримала за збирання липового цвіту. Наступного дня діти домовились піти по гриби, але так і не пішли — Люба з тіткою Василиною поїхала до Вінниці співати.
2. Створи паспорт-характеристику поезії В. Симоненка (за вибором) (4 б.)
Назва: Лебеді материнства
Тема: поетичне зображення безмежної материнської любові, її вічної близькості до дитини, навіть у дорослому віці, та символічна розлука через життєвий шлях.
Ідея: звеличення любові до дитини й рідної землі, заклик: “Можна все на світі вибирати, сину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину.”
Основна думка: “*Можна все на світі вибирати, сину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину.”*
Художні образи:
- Мати: центральний образ українців
- Лебеді — символізують чистоту, ніжність материнської любові, її здатність линути до дитини у снах і думках.
- Верби і тополі — образи Батьківщини, які стають провідниками материнської туги на чужій землі.
3. Дай розгорнуту аргументовану відповідь (4 б.)
Яке значення має для України та українців вишитий рушник? Чи є у ваших родинах рушники-обереги? Коли ним користуються в родині?
Вишитий рушник для українців є символом захисту, сімейного благополуччя та зв’язку поколінь, супроводжуючи людину в найважливіші моменти життя – від народження до весілля і поховання. У моїй родині є рушник-оберіг, вишитий прабабусею з візерунком калини, який вважається захистом від біди. Його використовують на великі свята, як Різдво чи Великдень, прикрашаючи ікони або стіл. Це нагадує нам про єдність родини та наші традиції.