Skip to content

Жуль Верн. П'ятнадцятирічний капітан - ГДЗ 6 клас Міляновська

Posted on:14 жовтня 2023 р. at 00:00

П’ятнадцятирічний капітан

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Готуємося до роботи з текстом твору

1. Що ви можете розповісти про особливості романів Жуля Верна?

Романи Жуля Верна характеризуються:

2. Яку роль відіграла наука у творчості французького письменника?

Наука в творчості Жуля Верна відіграла роль використання наукових інновацій, передбачення майбутніх технологій, популяризації наукових досягнень та створення докладних технічних описів, що зробило його романи реалістичними та виховало інтерес до науки.

3. Яке значення має творчість Жуля Верна в розвитку науки?

Творчість Жуля Верна внесла значний вклад у розвиток науки, передбачаючи майбутні технології, надихаючи вчених та популяризуючи науку серед людей.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Працюємо над змістом твору

1. Що ви знаєте про команду вітрильника «Пілігрим»?

Капітаном судна був капітан Халл, досвідчений мореплавець. Команда складалася з п’яти матросів і одного новачка, Діка Сенда, 15-річного хлопця, який був вихованцем дитячого будинку і мав великий інтерес до моря.

2. Чим команда невеличкого вітрильника заробляла собі на життя?

Це було китобійне судно.

3. Назвіть пасажирів шхуни «Пілігрим»

Пасажири вітрильника “Пілігрим” включали:

4. Розкажіть, як під час плавання було врятовано п’ятеро темношкірих

Під час плавання «Пілігрим» натрапив на напівзатоплене судно «Вальдек», на якому було знайдено п’ятьох темношкірих, які вижили. Вони були врятовані командою «Пілігрима» і доставлені на борт. Виявилося, що ці люди були вільними неграми, які поверталися додому у штат Пенсільванія після роботи в Південній Австралії.

5. Розкажіть про загибель команди «Пілігрима»

Проте, під час полювання на кита, який виявився великим і сильним, перевернув шлюпку. Капітан Халл та інші матроси загинули у цій трагедії. Залишившись без команди, “Пілігрим” був залишений на самоті у відкритому океані.

6. Хто після загибелі команди став капітаном шхуни?

Після загибелі команди, Дік Сенд став капітаном шхуни “Пілігрим”.

7. Як на це відреагували пасажири? А Негору?

Пасажири, включаючи місіс Уелдон та кузена Бенедикта, були шоковані і перелякані від загибелі команди та тепершньої ситуації на шхуні “Пілігрим”.

Негору, португальський кок, відчував певний страх і непевність перед новим капітаном, Діком Сендом.

8. У чому полягала особлива відповідальність Діка Сенда?

Особлива відповідальність Діка Сенда полягала у тому, що після загибелі команди він став новим капітаном шхуни “Пілігрим”. Він мав керувати судном, забезпечувати безпеку пасажирів та приймати рішення, що стосуються подальшого плавання і виживання екіпажу.

9. Які дивні події почали відбуватися з корабельними приладами?

Почали відбуватися дивні події з корабельними приладами. Компас показував неправильний напрямок, що призводило до зміщення курсу “Пілігрима”. Це викликало здогади та підозри Діка Сенда, що вони перебувають зовсім не там, де гадали.

10. Що дивувало юного капітана під час плавання до берегів Америки?

Юного капітана дивувало те, що під час плавання до берегів Америки він помітив зміну рельєфу берегів та рослинного покриву. Він був здивований з’явленням африканських тварин, таких як леви, гіпопотами та інші, які не повинні зустрічатися на американському континенті. Це свідчило про те, що їхнє місцезнаходження змінилося і вони потрапили в незвичайну територію.

11. Що найбільше непокоїло юного капітана після висадки на невідомому березі?

Після висадки на невідомому березі найбільше непокоїло юного капітана, що він не знає, де саме вони знаходяться і яким чином зможуть повернутися до цивілізації. Він відчував себе загубленим і безпорадним, без можливості зв’язку зі світом та допомоги ззовні.

12. Назвіть речі, які пасажири китобійної шхуни винесли на берег. Поясніть їх вибір

Продукти та напої з камбуза, для забезпечення їх харчування.

Карабіни та набої з арсеналу судна, для самозахисту від індіанців.

Кишеньковий ліхтарик, для освітлення.

Шість великих ножів з арсеналу, як засіб самозахисту.

Іграшкову рушницю, належащу малому Джекові, можливо як засіб залякування.

Ці речі були вибрані пасажирами, оскільки вони були доступні на судні і могли бути корисними для їхнього виживання та самозахисту на березі.

13. Розкажіть про зустріч із Гаррісом. У чому запевнив друзів новий знайомий?

Дік Сенд привітно помахав рукою, і незнайомець, після короткого коливання пішов до них. Дік Сенд зміг добре роздивитися незнайомця.

Це був середнього зросту, міцно побудований чоловік близько сорока років. Жваві очі, сиве волосся й борода, засмагле обличчя, схоже на обличчя кочівника, який усе своє життя подорожує лісами і рівнинами. Шкіряна куртка, ковбойський капелюх, чоботи з високими підборами та шпорами, які дзвеніли при кожному кроці.

Дік Сенд одразу зрозумів, що перед ним не корінний мешканець пампасів - індіанець, а скоріше один з тих чужоземців-авантюристів, яких часто мож

Новий знайомий запевнив друзів, що вони знаходяться на південному березі Болівії, неподалік від чилійського кордону.

14. Що запропонував Гарріс потерпілим від корабельної аварії?

Він також запропонував їм відвідати свою асьєнду Сан-Фелісе, де їх гостинно зустрінуть і допоможуть дістатися до міста Атаками.

15. Розкажіть про жахливу знахідку старого Тома

Старий Том знайшов ніж незвичайної форми з широким кривим лезом та колодкою із слонової кістки, що було поцяцьковане невигадливою різьбою. Поруч з ножем лежали відрубані руки, зламані колодки і порваний ланцюг. Цей жахливий знахідний був прихований від місіс Уелдон, щоб не викликати паніку. Гарріс і Дік Сенд були шоковані, але вирішили зберігати мовчання, щоб не налякати інших. Всі відчували тривогу і страх, але спробували заснути, готуючись до нічного вахтування.

16. Які підозри виникли в Діка Сенда під час переходу вглиб материка? Поясніть причини його підозр щодо щирості Гарріса

Під час переходу вглиб материка у Діка Сенда виникли підозри щодо щирості Гарріса. Ці підозри виникли через кілька факторів. По-перше, Гарріс з’явився раптово, ніби з ніде. Його зовнішність та одяг також викликали підозріння, оскільки вони не відповідали звичайному вигляду місцевих мешканців. Крім того, сам Гарріс був досить загадковою особою, і його запропонована допомога та знання місцевості могли бути сумнівними. Дік Сенд вирішив бути обережним і триматися насторожі щодо Гарріса.

17. Як ви гадаєте, чому Дік намагався приховати від друзів свої страшні здогади?

Дік намагався приховати від друзів свої страшні здогади, оскільки він боявся, що це може викликати паніку та знищити надію на врятування. Він розумів, що ситуація, в якій вони опинилися, є небезпечною і загадковою. Він не хотів навмисно налякати друзів і вирішив дізнатися більше про те, що відбувається, перш ніж розповісти їм про свої здогади. Дік був обережним і вважав, що важливо мати достовірну інформацію, перш ніж поширювати паніку серед групи. Він хотів захистити своїх друзів і вияснити правду, перш ніж робити будь-які висновки або приймати рішення.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Працюємо над змістом твору

1. Що ви може розповісти про Гарріса і Негору?

Гарріс – один з негативних персонажів роману “П’ятнадцятирічний капітан” Жюля Верна; поплічник головного антагоніста Негору, з яким вони змовились задля наживи обох; за походженням американець; займається работоргівлею.

Негору злий, бездушний чоловік. Він міг зробити з людиною, що завгодно. Міг вбити, міг катувати людину поки вона не буде просити помилувати. Негору торгував рабами, але тільки чорношкірими, так як білих ніхто не купував

2. Якими були їхні плани щодо «загону капітана Діка»?

Гарріс і Негору планували затягти загін «капітана Сенда» ще далі вглиб Анголи. Вони хотіли продати негрів у рабство, а Діка Сенда, місіс Уелдон, її сина Тома та кузена Бенедікта захопити у полон

3. Яке рішення прийняв Дік, упевнившись, що Гарріс — зрадник?

Дік вирішив, що попри ризик, йому потрібно повернутися до своїх друзів і попередити їх про зраду Гарріса. Він відчував, що вони усі в небезпеці і потребують його допомоги.

4. Розкажіть, як потрапили в полон колишні пасажири «Пілігрима». Хто, на вашу думку, керував захопленням загону?

Колишні пасажири “Пілігрима” потрапили в полон після того, як їхню пірогу захопили тубільці з дикунського села на палях. Керівником захоплення загону був Негору, один з негативних персонажів роману “П’ятнадцятирічний капітан” Жуля Верна. Вони були під загрозою рабства та інших небезпек, які підстерігали їх у полоні.

5. Для чого людські каравани приганяли до міста Казонде? Чим для нещасних невільників були небезпечні довгі переходи?

Людські каравани приганяли до міста Казонде з метою продажу невільників на рабському ринку. Місто Казонде було відоме своїм работоргівельним центром, куди збиралися купці з різних регіонів для купівлі та продажу рабів.

Довгі переходи були небезпечними для нещасних невільників з кількох причин. По-перше, вони були позбавлені свободи і змушені рухатися великими групами під контролем работорговців, що призводило до виснаження та втрати сили. По-друге, довгі переходи часто пролягали через небезпечні території, такі як джунглі або пустелі, де невільники стикалися зі злими тваринами, хворобами, голодом та небезпекою нападів з боку місцевих племен. Такі умови призводили до великої смертності і страждань серед невільників під час переходів.

6. Хто був володарем Казонде ? Як його схарактеризовано у творі?

Володарем Казонде був вождь тубільців, якого автор роману “П’ятнадцятирічний капітан” Жуля Верна схарактеризував як жорстокого та безжалісного. Він був владарем над селом на палях, де утримувалися полонені. Вождь мав велику владу над плем’ям та використовував її для своїх злочинних цілей, включаючи работоргівлю та підступні плани щодо “загону капітана Діка”.

7. Розкажіть про події, які відбулися на «чітоці» — майдані в центрі міста. Яка загроза нависла над юним капітаном?

На “чітоці” - майдані в центрі міста Казонде, де провадилась торгівля невільниками, нависла загроза над юним капітаном. Дік напав на Гарріса і ударив його ножем. Таким чином, на “чітоці” молодий капітан опинився у небезпеці через конфлікт з работорговцем та його агентами. Алвіш уже хотів покарати Діка, але Негору попросив почекати, бо хотів познущатися з хлопця. Діка замкнули в бараці і приставили охорону

8. Що сталося з темношкірими друзями Діка Сенда?

Темношкірі друзі Діка Сенда були у полоні, під загрозою рабства та інших небезпек, які підстерігали їх. Вони опинилися під контролем работорговців, які планували продати їх на рабському ринку в місті Казонде. Та у кінці твору містеру Уелдону вдається розшукати їх і повернути додому

9. Що призвело (володаря Казонде) до смерті?

Призвело до смерті Муані-Лунги самозаймання через вогняний пунш.

10. Розкажіть про обряд поховання Муані-Лунги

Обряд поховання Муані-Лунги був вкрай незвичайним. За порадою Негору Алвіша, почали поширювати чутку, що смерть володаря Казонде є знаком особливої прихильності великого бога Маніту до нього. Тубільці підхопили цю ідею, і настало час вшанувати величність Муані-Лунги через похорон.

Муана, старша дружина Муані-Лунги, стала спадкоємицею трону. Работорговці, включаючи Алвіша, не боялися Муани, оскільки могли задобрити її подарунками та лестощами. Вона велела негайно розпочати підготовку до похорону. У головній вулиці Казонде було розташовано бурхливий потічок, який потрібно було відвести на час похорону. Тубільці розпочали будівництво загати, яка мала відвести воду вбік. Після похорону загату планувалося зруйнувати, щоб вода повернулася в своє русло.

Алвіш змусив Діка Сенда стати жертвою на могилі володаря, за його вказівкою. Проте, Дік виявився відважним і гордим, відмовившись від познущань. Вночі Дінго намагався досягти Діка, але його плани спалилися через гучні собаки, і йому довелося втекти.

Після відведення води з потічка, в середині його було викопано велику яму, в дно якої було покладено 50 живих жінок - рабинь володаря. Разом із тілом Муані-Лунги їх мали потопити. В результаті, від тіла залишилися лише кілька кісток, з яких потім було зроблено опудало Муані-Лунги.

У вечірній час, люди, включаючи Алвіша, Негору, арабів-работорговців та їхніх хавільдарів, рушили у процесії. У протилежному кінці ями височів червоним стовп. До стовпа прив’язали Діка Сенда. За наказом Муани, загату було зруйновано, і вода почала заливати яму разом із жінками, опудалом та Діком.

11. Яка страшна смерть очікувала на Діка?

Діка Сенда очікувала страшна смерть шляхом утоплення разом із жінками, водою, яка заповнювала яму під час обряду поховання Муані-Лунги.

12. Розкажіть, що запропонував Негору полоненій місіс Уелдон?

Негору запропонував місіс Уелдон прийняти його пропозицію і написати листа своєму чоловікові, щоб він приїхав і заплатив викуп за неї та її сина і кузена в порту на південному березі Анголи.

13. У чому, на вашу думку, полягає складність становища люблячої дружини і матері п’ятирічного хлопчика?

Складність становища люблячої дружини і матері п’ятирічного хлопчика полягає в тому, що вона опинилася в полоні работорговців разом зі своїм сином. Вона має стурбованість щодо долі своїх близьких і прагне знайти спосіб врятувати їх. Вона повинна знайти спосіб рятування своєї родини, не піддаючись впливу работорговців та зберігаючи надію на краще майбутнє.

14. Розкажіть, яким дивом була врятована місіс Уелдон та її син Джек

Місіс Уелдон та її син Джек були врятовані завдяки відважним діям Діка Сенда та Геркулеса. Після того, як вони опинилися в полоні у работорговців, Дік Сенд, разом з Геркулесом, розробив план втечі. Геркулес, використовуючи свою силу та хитрість, прикинувся мганнгою (чаклуном) і, скориставшись довірливістю тубільців, зміг викрасти місіс Уелдон та Джека з факторії Алвіша. Він переніс їх до річки, де їх вже чекав Дік Сенд з пірогою. Разом вони вирушили вниз за течією, намагаючись дістатися до безпечного місця.

15. Що друзі дізналися про порятунок Діка Сенда?

Дік Сенд був врятований завдяки Геркулесу, який, після того як потік води вивернув стовп, до якого був прив’язаний Дік, зумів витягнути його з води. Геркулес знайшов Діка, коли той вже був без свідомості, і врятував його від неминучої смерті.

16. Кому завдячували друзі своєю свободою? Поміркуйте: якби не винахідливість та допомога Геркулеса, що б з ними мало статися?

Друзі завдячували своєю свободою винахідливості та допомозі Геркулеса. Якби не його вміння прикинутися чаклуном та врятувати місіс Уелдон і Джека, вони могли б залишитися в полоні або навіть загинути від рук работорговців.

17. Як друзі повернулися до Америки і як склалося їхнє подальше життя?

Місіс Уелдон та її супутники зустріли караван, який прямував до Ембоми, в гирлі Конго. Це були португальські купці. 11 серпня вони прибули в Ембому і сіли на американський пароплав, який мав плисти до Панамського перешийка. Друзі щасливо дісталися до Америки.

18. Розкажіть, як Том та інші чорношкірі друзі були визволені з рабства

Том та інші чорношкірі друзі були продані в рабство і відправлені до Мадагаскару. Проте Джеймс Уелдон, завдяки своїм комерційним зв’язкам, зумів знайти їх і визволити з рабства. Всі колишні пасажири «Пілігрима» знову зібралися разом, за винятком Нен і Дінго, які загинули.

Узагальнюємо та підсумовуємо

20. Назвіть головних героїв роману «П’ятнадцятирічний капітан»

Дік Сенд – п’ятнадцятирічний молодший матрос. Відважний та рішучий хлопчина.

Капітан Халл – капітан китобійного судна “Пілігрима”, на його судні завжди панував бездоганний порядок. Він був досвідченим китобоєм і уважним капітаном.

Негору – судновий кок “Пілігрима”. Йому 40 років, агент работоргівців. Він, за текстом, був безчуттєвим, одноманітним і не проявляв інтересу до подій. Це работорговець, який ховається від влади, підлий і жорстокий чоловік.

Місіс Уелдон – дружина власника корабля. Автор описує її як “тридцятирічну, з міцним здоров’ям” жінку, хоробру, яка не боїться моря, вона подорожувала з п’ятирічним сином Джеком. Це відважна жінка.

Джек – маленький 5-річний син Місіс Уелдон.

Джеймс Уелдон – багатий каліфорнійський власник судна, на якому працював Дік Сенд. Він є порядною, чесною людиною. Він є власником “Пілігрима”.

Кузен Бенедикт – двоюрідний брат місіс Уелдон, ентомолог. Дивакуватий чоловік середніх років.

21. Схарактеризуйте образ Діка Сенда. Які риси вдачі, на вашу думку, вирізняють юнака з-поміж його ровесників?

Фізична сила і міцний дух допомогли йому вижити в небезпечних ситуаціях.

Сміливість і рішучість дозволяли йому швидко діяти.

Чуйність і відданість спонукали його піклуватися про міссіс Уелдон і Джека.

Відповідальність - головна риса Діка, тому не дивно, що п’ятнадцятирічний капітан хвилювався за долю кожного пасажира, він не їв і не спав, стоячи за штурвалом кілька днів.

22. Як ви вважаєте, чи міг Дік Сенд успішно впоратися із завданням і доправити «Пілігрим» до берегів Америки? Чому?

Бо, у нашого настільки молодого і настільки відважного Діка Сенди є всі необхідні якості справжнього капітана. Він не тільки здатний вести команду до перемоги, але й володіє великими лідерськими здібностями. Він завжди готовий прийняти важкі рішення, знаходячи оптимальні рішення навіть у найскладніших ситуаціях на морі. Його наснага, витривалість і відданість своїй ролі роблять його справжнім лідером і прикладом для всіх.

23. Жуль Верн писав про юного героя: «Він міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми». Доведіть справедливість цих слів

Дік Сенд - хоробрий та рішучий хлопчина, який проявив велику витривалість та відвагу під час своїх пригод на морі. Він постійно ставився до складних ситуацій з розумінням і здатністю приймати важкі рішення. Незважаючи на свою молодість, Дік проявляв лідерські якості і здатність довести свої задуми до кінця.

Він не лише виявляв винахідливість і допитливість у вирішенні проблем, але й не зупинявся перед нічим, щоб забезпечити безпеку та виживання своєї команди. Дік був готовий ризикувати своїм життям, щоб доправити “Пілігрим” до берегів Америки і забезпечити порятунок всіх на борту.

Ці слова Жуля Верна справедливі, оскільки Дік Сенд дійсно міг приймати рішення і впевнено йти до мети, не зважаючи на перешкоди, та виказував неймовірну витривалість і наснагу.

24. Які стосунки панують у «команді капітана Діка Сенда»?

У «команді капітана Діка Сенда» панують стосунки довіри, поваги та взаємодопомоги. Дік Сенд є лідером, який вміє вести команду і приймати рішення. Його командирські якості і відданість роблять його авторитетом серед інших членів команди. Пасажири і члени екіпажу вірять у Діка і довіряють йому своїм життям. Вони співпрацюють, допомагають одне одному і стають справжньою родиною в складних ситуаціях. Взаємна підтримка і спільна мета - доправити «Пілігрим» до берегів Америки - зближує усіх членів команди і робить їх сильними разом

25. Як поводиться у важких життєвих умовах Місіс Уелдон — дружина багатого судновласника і їхній син?

У важких життєвих умовах Місіс Уелдон, дружина багатого судновласника і їхній син виявляють силу, витримку і відвагу. Вони стикаються з небезпеками та випробуваннями, але не втрачають надію і не здаються. Місіс Уелдон залишається рішучою та розумною, дбаючи про безпеку себе і своєї родини. Вона показує сильний характер і готова зробити все можливе, щоб захистити свого сина і знайти шлях до порятунку. Їхній спільний боротьба та взаємна підтримка надають їм силу і визначеність у непростих обставинах.

26. Схарактеризуйте образ Геркулеса. Як ви гадаєте, чому автор дав таке ім’я своєму героєві?

Геркулес - був дуже сильний фізично, йому було 25-30 років. Він був походженням негром і жив разом з батьками у Сполучених Штатах Америки. Він народився як вільна людина, а не раб, як багато інших негрів. Геркулес працював на плантації в Південній Австралії і повертався додому на кораблі.

Всі герої роману захоплюються Геркулесом, навіть Негоро і Гарріс повинні визнати його велику фізичну силу і пов’язані з цим можливості. Друзі цінують доброту і чутливість Геркулеса, його прагнення завжди допомагати.

Образ Геркулеса приваблює поєднанням великої фізичної сили і доброти, благородства і скромності. Такий герой нагадує нам ізраїльського Давида, російських богатирів і давньогрецького Геракла. Образ сильного захисника завжди був улюбленим у різних народів за будь-яких часів.

27. Що вас обурює в поведінці Негору і Гарріса? Чим, на вашу думку, керуються у своїх вчинках ці герої?

У поведінці Негору і Гарріса мене обурює їх безчестність і жорстокість. Вони керуються своїми особистими інтересами і готові на все, щоб досягти своїх цілей. Вони не звертають уваги на моральні аспекти своїх вчинків і готові зрадити і пожертвувати життям інших людей, щоб забезпечити свою власну вигоду. Їхні дії свідчать про бездушність і безморальність, і це робить їх негативними героями у цьому романі.

Міркуємо самостійно

28. Згадайте приклади взаємовиручки і самопожертви в загоні Діка Сенд

29. Доведіть, що автор роману засуджує работоргівлю і зневажливе ставлення до людей іншої раси

Автор роману «Пригоди і фантастика» Жуля Верна однозначно засуджує работоргівлю і зневажливе ставлення до людей іншої раси. У романі він зображує негрів, таких як Геркулес, як сильних, добрих та відданих героїв, заслуговуючи поваги та пошани. Жуль Верн показує, що расова приналежність не визначає характеру та цінностей людини. Крім того, автор протиставляє безчестливих і жорстоких героїв, таких як Негор та Гарріс, які керуються особистими інтересами, і відображає їхні вчинки як негативні та неприйнятні. Це ставлення автора демонструє його віру в рівність та гідність всіх людей, незалежно від їхньої расової належності.

30. Чому Дік Сенд після повернення до Америки «гаряче взявся до науки»?

Після повернення додому Дік хотів стати капітаном тому закінчив морське училище та отримав звання морського капітана.

31. Поміркуйте, яке значення мали знання в розвитку подій у романі

Знання мали велике значення в розвитку подій у романі. Знання про морську навігацію та інші наукові відомості допомагали Діку Сенду та його команді впоратися з важкими ситуаціями на морі. Знання також допомагали їм зробити розумні рішення та використовувати доступні ресурси для досягнення своїх цілей. Без знань, команда не змогла би протистояти випробуванням та подолати перешкоди, з якими вони зіткнулись у своїй подорожі.

32. Доведіть, що роман Жуля Верна має не лише розважальне, а й пізнавальне і виховне значення

Роман Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» має не лише розважальне, а й пізнавальне і виховне значення. Автор передає читачам важливі життєві цінності та моральні принципи через героїв і події роману.

Перш за все, роман надихає читачів на відвагу, самопожертву та віру в свої сили. Головний герой, Дік Сенд, юний матрос, проявляє сміливість і рішучість навіть у найскладніших ситуаціях на морі. Він демонструє, що немає нічого неможливого, якщо вірити в себе і бути відповідальним.

Крім того, роман розширює знання читачів про географію світу. Маршрут “Пілігрима” по океану і його пригоди на різних континентах роблять читачів більш освіченими про географічні особливості країн і морські шляхи.

Роман також показує важливість взаємовиручки, дружби та співпраці. Герої роблять великі самопожертви, щоб допомогти один одному і вижити в небезпечних ситуаціях. Це навчає читачів цінувати та бути готовими допомагати іншим у складних часах.

Таким чином, роман Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» має глибоке пізнавальне і виховне значення, передаючи важливі життєві уроки та принципи через захоплюючі пригоди своїх героїв.

Застосовуємо теоретичні поняття

33. Доведіть, що твір Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» належить до жанру роману

У ньому розкриваються події, пов’язані з пригодами та випробуваннями головних персонажів, їхні взаємини, розвиток сюжетної лінії та внутрішніх конфліктів. Твір також має елементи фантастики, оскільки описується непересічні події та пригоди, які перевищують звичайну реальність. Верн майстерно створює напруженість та динаміку, розкриває характери героїв та пропонує читачеві поглиблене сприйняття теми. Всі ці ознаки вказують на те, що “П’ятнадцятирічний капітан” - це роман.

34. На прикладі твору Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» поясніть особливості пригодницького роману

Пригодницький роман, на прикладі твору Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”, характеризується наступними особливостями:

  1. Екзотичне середовище: У романі відображаються подорожі та пригоди героїв у різних куточках світу, таких як океани, необжиті острови та екзотичні місця. Це додає твору елементи таємниці та несподіваності.
  2. Невідомість та небезпека: Герої стикаються з різними небезпеками, такими як шторми, пірати, дикі тварини тощо. Вони вимушені протистояти небезпеці та знаходити способи вижити в незвичайних ситуаціях.
  3. Героїчні пригоди та випробування: Головні герої зазнають випробувань, які вимагають від них мужності, винахідливості та сміливості. Вони ризикують своїм життям та здібностями, щоб подолати перешкоди та досягти своїх цілей.
  4. Напруження та динаміка: Роман наповнений трюмами, погонями, несподіваними поворотами подій та напруженими сценами, що створюють постійний інтерес та збудження в читача.
  5. Романтика та романтичні відносини: У пригодницькому романі часто є елементи романтики та романтичних відносин між героями. Це можуть бути кохання, вірність або жертовність, що додає емоційного зворушення до сюжету.

Таким чином, роман “П’ятнадцятирічний капітан” Жуля Верна є пригодницьким романом, який захоплює читача своїми екзотичними місцями, небезпеками та героїчними пригодами головних героїв.

35. Згадайте з вивченого у 5 класі, що таке тема та ідея твору. Визначте тему та ідею роману Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Тема роману «П’ятнадцятирічний капітан»: Молодий герой, пройшовши важкі випробування та пригоди на морі, стає капітаном і надихає читачів на відвагу, самопожертву та віру в себе.

Ідея роману «П’ятнадцятирічний капітан»: Немає нічого неможливого, якщо вірити в себе, мати сміливість і бути відповідальним.

Завдання від Фантазерчика

“Таємниче зникнення і сенсаційне повернення дружини та сина багатого судновласника!

Дужина відомого судновласника Емілі та син Джеймі зникли безслідно минулого тижня, залишивши пана Уелдона в розпачі та неспокої. Проте, сьогодні відбулося сенсаційне повернення зниклих.

Згідно з інформацією, яку ми отримали, Емілі та Джеймі були викрадені та утримувалися в невідомому місці. Хоча деталі їхнього зникнення залишаються загадкою, пан Уелдон виразив свою вдячність усім хто допомог їм.

Тоді чи є це звичайне викрадення, чи є в цій історії більше, ніж здається? Ми продовжуємо слідкувати за розслідуванням та маємо намір повідомляти вам про будь-які новини щодо цього загадкового випадку.

Дік Сенд, юний матрос, відіграв неабияку роль у поверненні Емілі та Джеймі Уелдонів. За час пригод на морі, Дік проявив сміливість та рішучість, що допомогло йому вирішити складні ситуації. Він продемонстрував, що немає нічого неможливого, якщо вірити в себе та бути відповідальним. Без його впливу та участі, повернення сім’ї Уелдонів могло бути неможливим. Дік Сенд - справжній герой цієї історії.

</кореспондент>