Skip to content

Робота № 1 Вступ. Літературний процес ідеали античності з нами

Posted on:22 жовтня 2025 р.

I варіант

І Завдання в тестовій формі.

1. До якого типу мовлення належить текст № 2?

В. розповідь з елементами опису.

2. Що об’єднує ці два тексти?

Г. в обох текстах ідеться про театр.

3. У якому з текстів є речення «Одна з головних особливостей театру - використання акторами оригінальних дерев’яних масок (їх існує близько 60 видів)»?

Б. у тексті № 2.

4. Спочатку всі ролі виконували жінки …

А. у театрі кабукі.

5. У якому театрі актори виступали в масках і на котурнах?

Б. у давньогрецькому театрі.

6. Який із японських театрів увійшов до «Третьої Декларації шедеврів усного спадку людства» ЮНЕСКО?

А. кабукі.

АБВГ
1x
2x
3x
4x
5x
6x

II. Завдання відкритого типу

1. Продовжте речення (за текстом № 2).

А. На сцені зливаються в одне гармонійне ціле слово музика й танець (уся сукупність ритмічних рухів тіла).

Б. Японське театральне мистецтво сягає своїм корінням у глибину історії більш ніж на півтори тисячі років.

В. Становлення японського театру пов’язують із появою мистецтв пантоміми й танцю.

Г. Небагате оздоблення сцени (здебільшого й узагалі відсутнє) і досить одноманітні рухи акторів мали на меті пробудження уяви глядача.

2. Відшукайте в абзаці тексту № 1 незнайомі або незрозумілі вам за значенням слова (2-3), поясніть їхнє лексичне значення.

Сатири — це міфічні істоти з давньогрецьких легенд. Їх зображували як лісових божеств, схожих на людей, але з козлиними ногами та хвостом. Вони були супутниками бога вина та веселощів Діоніса.

Корифей — це керівник хору в давньогрецькому театрі. Він був найголовнішим у хорі та розмовляв з акторами від імені всіх хористів. У сучасному значенні — провідна особа в якійсь галузі.

Декламатор — людина, яка виразно, з емоціями читає вірші або прозу, особливо на сцені. У контексті давньогрецького театру — актор, який виголошував текст п’єси.

3. Увідповідніть номери абзаців і назви мікротем (за текстом № 2).

Номер абзацуНазва мікротеми
1Д Театри країн Далекого Сходу і Європи не подібні один на одного
2В Визначні риси східного театру
3Б Театр но уособлює майстерність, талант
4А Одна з головних особливостей театру но - оригінальні дерев’яні маски акторів і відсутність гриму
5Г Чотири категорії акторів театру но
6Є Історія й відмінні риси мистецтва театру кабукі
7Е Авансцена та зміна декорацій у театрі кабукі

4. Увідповідніть ключові слова в мікротемах і номери абзаців (за текстом № 1).

Ключові слова в мікротемахНомер абзацу
А цапоногі сатири, хористи, корифей, виникнення театру й драми2
Б найкрасивіші місця, театральні майданчики, просто неба3
В культ Діоніса, діонісії, цикли землеробства1
Г основні частини театру, оркестра, театрон, скена, проскеній4
Д престижна професія, держава, багаті люди, громадянський обов’язок6
Е міфологічні й історичні сюжети, чоловіки, маски, котурни5

II варіант

І. Завдання в тестовій формі

1. До якого типу мовлення належить текст № 1?

В

2. У якому з абзаців тексту № 2 висловлено думку про унікальність і національно-історичну основу японського театру?

Г

3. У якому з текстів є речення «Серед драматургів відбувалися змагання, а в процесі визначення переможця враховували думку публіки»?

А

4. Що споріднює театральне мистецтво країн Далекого Сходу і Європи?

В

5. У якому з театрів авансцена театру розташована прямо в глядацькій залі?

А — у театрі кабукі.

6. У якому з театрів у складі акторської трупи обов’язково має бути дублер / суфлер чи помічник головного виконавця, його супутник?

Б — у театрі но.

АБВГ
1x
2x
3x
4x
5x
6x

II. Завдання відкритого типу

1. Продовжте речення (за текстом № 1). (За правильне виконання чотирьох завдань - 1 бал.)

А Хор перевдягнутих цапоногими сатирами селян славив свого бога — й у піснях розповідав про його мандри та пригоди.

Б Театр Діоніса міг умістити до 17 тисяч глядачів (половина населення тогочасних Афін .

В Усі ролі виконували чоловіки. Хор теж був чоловічим і складався з 12–15 осіб.

Г Маски відображали різні людські почуття — жорстокість, радість, горе, біль. Їх можна було роздивитися здалеку

2. Відшукайте в абзаці [6] тексту № 2 незнайомі або незрозумілі вам за значенням слова (2-3), послуговуючись пошуковими системами в інтернеті, знайдіть лексичне значення цих слів і поясніть його сусідові / сусідці по парті. Своє пояснення запишіть. (За правильну й вичерпну відповідь — 2 бали.)

3. Увідповідніть номери абзаців і назви мікротем (за текстом № 1).

Номер абзацуНазва мікротеми
1В Культ бога Діоніса — один із найпопулярніших у Давній Греції
2Д Як закладалися засади давньогрецького театру
3А Давні греки зводили театри в найкрасивіших місцях
4Б Основні частини давньогрецьких театрів
5Е Особливості давньогрецьких спектаклів
6Г Театральне мистецтво - справа особливої ваги

4. Увідповідніть ключові слова в мікротемах і номери абзаців (за текстом № 2).

Ключові слова в мікротемахНомер абзацу
А чотири категорії, актори, хор, сосна5
Б особливості, театр но, актори, оригінальні дерев’яні маски4
В театри не схожі, дещо спільне1
Г історія, більш ніж на півтори тисячі років, особливості, східний театр2
Д театр но, царство жестів, прихований сенс3
Е авансцена, глядацька зала, декорації, працівник у чорному7
Є кабукі, ЮНЕСКО, оннагата, мова поз, грим6