I варіант
І Завдання в тестовій формі.
1. До якого типу мовлення належить текст № 2?
В. розповідь з елементами опису.
2. Що об’єднує ці два тексти?
Г. в обох текстах ідеться про театр.
3. У якому з текстів є речення «Одна з головних особливостей театру - використання акторами оригінальних дерев’яних масок (їх існує близько 60 видів)»?
Б. у тексті № 2.
4. Спочатку всі ролі виконували жінки …
А. у театрі кабукі.
5. У якому театрі актори виступали в масках і на котурнах?
Б. у давньогрецькому театрі.
6. Який із японських театрів увійшов до «Третьої Декларації шедеврів усного спадку людства» ЮНЕСКО?
А. кабукі.
| А | Б | В | Г | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | x | |||
| 2 | x | |||
| 3 | x | |||
| 4 | x | |||
| 5 | x | |||
| 6 | x |
II. Завдання відкритого типу
1. Продовжте речення (за текстом № 2).
А. На сцені зливаються в одне гармонійне ціле слово музика й танець (уся сукупність ритмічних рухів тіла).
Б. Японське театральне мистецтво сягає своїм корінням у глибину історії більш ніж на півтори тисячі років.
В. Становлення японського театру пов’язують із появою мистецтв пантоміми й танцю.
Г. Небагате оздоблення сцени (здебільшого й узагалі відсутнє) і досить одноманітні рухи акторів мали на меті пробудження уяви глядача.
2. Відшукайте в абзаці тексту № 1 незнайомі або незрозумілі вам за значенням слова (2-3), поясніть їхнє лексичне значення.
Сатири — це міфічні істоти з давньогрецьких легенд. Їх зображували як лісових божеств, схожих на людей, але з козлиними ногами та хвостом. Вони були супутниками бога вина та веселощів Діоніса.
Корифей — це керівник хору в давньогрецькому театрі. Він був найголовнішим у хорі та розмовляв з акторами від імені всіх хористів. У сучасному значенні — провідна особа в якійсь галузі.
Декламатор — людина, яка виразно, з емоціями читає вірші або прозу, особливо на сцені. У контексті давньогрецького театру — актор, який виголошував текст п’єси.
3. Увідповідніть номери абзаців і назви мікротем (за текстом № 2).
| Номер абзацу | Назва мікротеми |
|---|---|
| 1 | Д Театри країн Далекого Сходу і Європи не подібні один на одного |
| 2 | В Визначні риси східного театру |
| 3 | Б Театр но уособлює майстерність, талант |
| 4 | А Одна з головних особливостей театру но - оригінальні дерев’яні маски акторів і відсутність гриму |
| 5 | Г Чотири категорії акторів театру но |
| 6 | Є Історія й відмінні риси мистецтва театру кабукі |
| 7 | Е Авансцена та зміна декорацій у театрі кабукі |
4. Увідповідніть ключові слова в мікротемах і номери абзаців (за текстом № 1).
| Ключові слова в мікротемах | Номер абзацу |
|---|---|
| А цапоногі сатири, хористи, корифей, виникнення театру й драми | 2 |
| Б найкрасивіші місця, театральні майданчики, просто неба | 3 |
| В культ Діоніса, діонісії, цикли землеробства | 1 |
| Г основні частини театру, оркестра, театрон, скена, проскеній | 4 |
| Д престижна професія, держава, багаті люди, громадянський обов’язок | 6 |
| Е міфологічні й історичні сюжети, чоловіки, маски, котурни | 5 |
II варіант
І. Завдання в тестовій формі
1. До якого типу мовлення належить текст № 1?
В
2. У якому з абзаців тексту № 2 висловлено думку про унікальність і національно-історичну основу японського театру?
Г
3. У якому з текстів є речення «Серед драматургів відбувалися змагання, а в процесі визначення переможця враховували думку публіки»?
А
4. Що споріднює театральне мистецтво країн Далекого Сходу і Європи?
В
5. У якому з театрів авансцена театру розташована прямо в глядацькій залі?
А — у театрі кабукі.
6. У якому з театрів у складі акторської трупи обов’язково має бути дублер / суфлер чи помічник головного виконавця, його супутник?
Б — у театрі но.
| А | Б | В | Г | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | x | |||
| 2 | x | |||
| 3 | x | |||
| 4 | x | |||
| 5 | x | |||
| 6 | x |
II. Завдання відкритого типу
1. Продовжте речення (за текстом № 1). (За правильне виконання чотирьох завдань - 1 бал.)
А Хор перевдягнутих цапоногими сатирами селян славив свого бога — й у піснях розповідав про його мандри та пригоди.
Б Театр Діоніса міг умістити до 17 тисяч глядачів (половина населення тогочасних Афін .
В Усі ролі виконували чоловіки. Хор теж був чоловічим і складався з 12–15 осіб.
Г Маски відображали різні людські почуття — жорстокість, радість, горе, біль. Їх можна було роздивитися здалеку
2. Відшукайте в абзаці [6] тексту № 2 незнайомі або незрозумілі вам за значенням слова (2-3), послуговуючись пошуковими системами в інтернеті, знайдіть лексичне значення цих слів і поясніть його сусідові / сусідці по парті. Своє пояснення запишіть. (За правильну й вичерпну відповідь — 2 бали.)
- оннагата — чоловіки-актори, які виконують жіночі ролі в театрі кабукі.
- Мова поз — система умовних поз і жестів, що передають характер і емоції персонажа.
- Шлейф — довгий задній край убрання, що тягнеться по підлозі.
3. Увідповідніть номери абзаців і назви мікротем (за текстом № 1).
| Номер абзацу | Назва мікротеми |
|---|---|
| 1 | В Культ бога Діоніса — один із найпопулярніших у Давній Греції |
| 2 | Д Як закладалися засади давньогрецького театру |
| 3 | А Давні греки зводили театри в найкрасивіших місцях |
| 4 | Б Основні частини давньогрецьких театрів |
| 5 | Е Особливості давньогрецьких спектаклів |
| 6 | Г Театральне мистецтво - справа особливої ваги |
4. Увідповідніть ключові слова в мікротемах і номери абзаців (за текстом № 2).
| Ключові слова в мікротемах | Номер абзацу |
|---|---|
| А чотири категорії, актори, хор, сосна | 5 |
| Б особливості, театр но, актори, оригінальні дерев’яні маски | 4 |
| В театри не схожі, дещо спільне | 1 |
| Г історія, більш ніж на півтори тисячі років, особливості, східний театр | 2 |
| Д театр но, царство жестів, прихований сенс | 3 |
| Е авансцена, глядацька зала, декорації, працівник у чорному | 7 |
| Є кабукі, ЮНЕСКО, оннагата, мова поз, грим | 6 |