Skip to content

Рюноске Акутаґава "Павутинка" відповіді до підручника Ковбасенко

Posted on:1 січня 2025 р.

Що символізує дракон у східній культурі?

Дракон у східній культурі символізує мудрість, силу, владу та добробут.

ЗАПИТАННЯ I ЗАВДАННЯ (сторінка 212)

1. Чому твір називається «Павутинка»? Чи доречна ця назва?

Назва «Павутинка» символізує шанс на порятунок, який Будда дає грішнику Кандаті за його єдиний добрий вчинок. Це доречно, адже павутинка стає центральним образом твору, що відображає крихкість і важливість людських вчинків.

2. Який прийом використовує автор на початку твору, зобразивши рай і пекло? Відповідь обґрунтуйте.

Автор використовує контраст між раєм і пеклом, щоб підкреслити різницю між блаженством і стражданням. Це допомагає читачеві краще зрозуміти мораль твору та значення милосердя.

3. Як ви гадаєте, чому Будда самотній?

Будда самотній, бо він спостерігає за світом із позиції мудрості та відстороненості, зберігаючи нейтральність до людських вчинків і їхніх наслідків.

4. Якого кольору павутинка? Чи випадково? Чому ви так вважаєте?

Павутинка срібляста. Це не випадково, адже срібло символізує чистоту, надію та зв’язок між земним і божественним. У творі павутинка є символом тонкої межі між порятунком і падінням.

5. Що символізують лотос, павутинка, рай і пекло?

6. Згадайте, яким Кандата був за життя. Чи справедливо його покарано?

Кандата був жорстоким злочинцем, який убивав людей і чинив багато зла. Однак він зробив один добрий вчинок, врятувавши павучка. Його покарання справедливе, бо навіть отримавши шанс на порятунок, він проявив егоїзм і байдужість до інших.

7. Чи виправдовуєте ви фінал твору? Чому?

Фінал твору можна вважати справедливим, адже Кандата проявив егоїзм і не захотів допомогти іншим грішникам, навіть отримавши шанс на порятунок. Його падіння символізує, що без доброти й співчуття неможливо досягти спасіння.

8. Чому Будда вирішив дати шанс Кандаті?

Будда вирішив дати шанс Кандаті через його єдиний добрий вчинок — врятування павучка. Це показує, що навіть найменший акт милосердя має значення і може стати підставою для надії на порятунок.

9. Простежте за логікою думок Кандати. Де він помилився?

Кандата спочатку радів можливості врятуватися, але, побачивши інших грішників, які також намагалися вибратися, проявив жадібність і егоїзм. Його помилка полягала у відсутності співчуття до інших, через що павутинка обірвалася, і він знову впав у пекло.

10. Чому павутинка обірвалася? Чи лише від того, що не змогла витримати всіх грішників?

Павутинка обірвалася не лише через вагу грішників, а й через егоїзм Кандати. Його крик, що це «його павутинка», і бажання позбутися інших грішників стали причиною розриву, адже цей вчинок символізує його черстве серце і нездатність до співчуття.

11. Що не дало Кандаті продовжити шлях до спасіння?

Кандаті не дало продовжити шлях до спасіння його егоїзм і жадібність. Замість того, щоб радіти можливості врятуватися разом з іншими, він намагався позбутися їх, що призвело до втрати шансу на порятунок.

12. Чому Будда не врятував Кандату?

Я вважаю, що Будда не врятував Кандату, тому що той не зміг проявити милосердя і співчуття до інших грішників.

Наприклад, коли Кандата побачив, що інші грішники також піднімаються по павутинці, він закричав, щоб вони відпустили її, виявивши егоїзм і байдужість до їхнього порятунку.

Отже, Будда лише спостерігав за діями Кандати, і його падіння стало наслідком власних вчинків та черствого серця.

13. Чим, на вашу думку, схожі і чим відрізняються твори Мацуо Басьо і Рюноске Акутаґави?

Схожість між творами Мацуо Басьо і Рюноске Акутаґави полягає у філософському погляді на світ. Обидва автори звертаються до тем буденності та вічності: хайку Мацуо Басьо показують красу миттєвостей природи, а новели Акутаґави розкривають моральні дилеми та людську сутність.

Відмінність полягає у формах і акцентах: хайку Мацуо Басьо є лаконічними й зосереджуються на природі, тоді як твори Акутаґави мають сюжетну основу й досліджують складні питання добра і зла через символіку та драматичні ситуації.

ПРАЦЮЄМО ВДОМА (сторінка 212)

14. Намалюйте карту-схему подій до твору. Зробіть власні ілюстрації та підпишіть їх.

  1. Рай: Будда прогулюється біля озера Лотосів, бачить пекло через прозору воду.
  2. Пекло: Кандата страждає у Кривавому озері, але помічає павутинку, що спускається з раю.
  3. Підйом: Кандата починає дертися по павутинці, радіючи можливості врятуватися.
  4. Егоїзм: Кандата кричить іншим грішникам, щоб вони спустилися, бо це «його павутинка».
  5. Падіння: Павутинка обривається, і Кандата падає назад у пекло.

15. Напишіть хайку за твором «Павутинка» Рюноске Акутаґави.

Озеро цвіте,

павутинка тягнеться —

егоїзм рве.

16. Зробіть презентацію «Буддизм».

Слайд 1: Заголовок

Буддизм: Вчення, Практика, Культура

Слайд 2: Що таке буддизм?

Слайд 3: Чотири благородні істини

  1. Життя сповнене страждань (дукха).
  2. Причина страждань — бажання.
  3. Страждання можна припинити, усунувши бажання.
  4. Існує шлях до припинення страждань — Вісімковий шлях.

Слайд 4: Благородний Вісімковий шлях

  1. Правильні погляди.
  2. Правильний намір.
  3. Правильна мова.
  4. Правильна дія.
  5. Правильний спосіб життя.
  6. Правильне зусилля.
  7. Правильна усвідомленість.
  8. Правильна зосередженість.

Слайд 6: Символи буддизму

Слайд 7: Практики буддизму

Слайд 8: Буддизм у культурі

Слайд 9: Висновок