Skip to content

Рей Бредбері. Усмішка - ГДЗ 6 клас Міляновська

Posted on:19 грудня 2023 р. at 00:00

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Готуємося до роботи з текстом

1. Що вам відомо про американського письменника Рея Бредбері?

Рей Бредбері - відомий американський письменник-фантаст, автор сотень творів, нагороджений багатьма преміями.

Народився в містечку Вокіган, штат Іллінойс. З дитинства захоплювався читанням, особливо творами Жюля Верна.

У 11 років вирішив стати письменником. Писав на дитячій друкарській машинці, яку подарували батьки.

2. Поясніть, чому Рея Бредбері називають письменником-фантастом

Багато творів Бредбері належать до наукової фантастики. Він розмірковує про майбутнє людства, яке може знищити себе через бездумну погоню за технологіями.

3. Що означає слово фантастика?

Фантастика - це художні твори, де неймовірне зображується як дійсне.

4. Розкажіть про особливості наукової фантастики

Наукова фантастика спирається на наукові відкриття та гіпотези, намагається передбачити майбутнє

5. Підказуємо, що в оповіданні «Усмішка» розповідається про фестиваль. Що таке у вашому уявленні фестиваль?

У моєму уявленні фестиваль - це святковий захід, присвячений певній тематиці або виду мистецтва.

Зазвичай фестивалі проходять декілька днів і включають різноманітну культурну програму - концерти, вистави, кінопокази, майстер-класи, ярмарки тощо. Учасниками та гостями фестивалів є представники певної субкультури або прихильники певного виду мистецтва.

Отже, фестиваль - це святкова подія для поціновувачів мистецтва певного напрямку. Саме про такий фестиваль, імовірно, йдеться в оповіданні Бредбері “Усмішка”.

Що спитав у нас Згадайко?

1. Які твори фантастичної літератури ви вже вивчали на у 6 класі?

Микола Васильович Гоголь – «Ніч перед Різдвом».

2. Наведіть приклади фантастичних подій у цих творах

Політ Вакули на чорті.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Працюємо над змістом твору

6. Чи зауважили ви, в якому приблизно році відбувається дія оповідання?

Дія оповідання відбувається приблизно в 2061 році.

7. Для чого Том став удосвіта і прийшов на центральну міську площу?

Том став удосвіта в чергу на центральній площі міста, щоб плюнути на картину “Мона Ліза”, яку виставили для знищення.

8. Про які фестивалі згадують герої твору, очікуючи на свою чергу?

Герої згадують фестивалі, на яких вони палили книжки, розбивали останній автомобіль, висаджували в повітря завод і фабрику газетного паперу.

9. Що для вас було дивним у цих розвагах?

Дивним є те, що люди радіють руйнуванню надбань цивілізації, а не їх збереженню.

10. В наш час цінителі мистецтва займають чергу на світанку, щоб, простоявши кілька годин у черзі, отримати хвилинну можливість помилуватися шедевром — картиною «Мона Ліза» геніального італійського художника Леонардо да Вінчі. Що спільного і відмінного між чергою до картинної галереї і чергою, в якій чекав Том?

Спільне - бажання побачити шедевр, відмінне - одні хочуть знищити картину, а інші - милуватися нею.

11. Поясніть, яка катастрофа спіткала людство в оповіданні «Усмішка»?

Сталася ядерна війна, яка зруйнувала цивілізацію.

12. Яке почуття володіло тими, хто вижив?

Людей охопила ненависть до минулого.

13. За що люди ненавидять загиблу цивілізацію?

За те, що воно залишило їм лише уламки й руїни.

14. У чому полягала суперечка у черзі між Грігсбі та незнайомцем?

Один вважав, що цивілізація ніколи не повернеться, а інший сподівався, що хтось її відновить.

15. Що сталося з геніальною картиною італійського художника?

Натовп роздер картину на шматки.

16. Знайдіть у тексті епітети, які добрав автор, характеризуючи усмішку Мони Лізи

Тепла, ніжна, чарівна.

17. Простежте внутрішню зміну, яка відбулася з Томом упродовж твору

Спочатку Том хотів плюнути на картину, як і всі, але, побачивши її, відчув захоплення красою. Він врятував шматочок полотна з усмішкою Мони Лізи.

Міркуємо самостійно

18. Яким змальовується місто? Знайдіть у тексті і зачитайте описи вулиць

Місто змальовується як руїни. У тексті є такі описи вулиць: “дороги геть розбито бомбами”, “руїни будинків”.

19. Розкажіть, як живуть люди у зруйнованому місті

У тексті оповідання дається дуже похмурий опис життя людей у зруйнованому місті:

  1. Вони живуть у злиднях та скруті - голодні, холодні, мешкають у печерах чи руїнах будівель.
  2. Не працюють, тобто не мають роботи чи засобів до існування.
  3. Позбавлені багатьох благ цивілізації - не палять, не п’ють, немає навіть справжньої кави чи сигарет.
  4. Єдиною розвагою лишаються жорстокі “фестивалі”, де вони руйнують рештки культурних надбань минулого. Це приносить їм хвилинне задоволення.
  5. Панує атмосфера розпачу, відчаю та ненависті до цивілізації, що призвела їх до такого жалюгідного стану.

Отже, оповідання зображує постапокаліптичний світ, де люди ведуть примітивне існування на уламках колись розвиненої цивілізації. Живуть вони бідно та жорстоко, втративши культуру і гуманність.

20. Що, на вашу думку, могло стати причиною такої жахливої катастрофи?

Причиною катастрофи могла стати ядерна війна

21. Поясніть протиставлення катастрофи і усмішки

Катастрофа - це руйнування, смерть, відчай. Усмішка - це краса, радість, надія. Вони протиставлені.

22. Як ви гадаєте, чому Томові дісталася саме усмішка, а не око, лоб чи скроня?

Можливо тому, що саме усмішка найбільше вразила Тома в картині і запала йому в душу.

23. Що символізує усмішка у цьому оповіданні?

Усмішка уособлює красу і радість життя, які вижили попри всі жахіття

24. Доведіть, що саме Том може стати тим «сміливим фантазером» із «доброю душею», про якого мріяв незнайомець у черзі?

Том врятував шматок картини замість того, щоб знищити її. Це свідчить про його добру душу. Він може стати тим, хто відновить частину цивілізації.

25. Поміркуйте, як твір мистецтва міг вплинути на хлопчину і його подальшу долю

Картина могла викликати в Тома захоплення красою, розуміння цінності мистецтва. Це могло вплинути на формування його світогляду, прагнення зберегти та відновити культурні надбання.

Узагальнюємо та підсумовуємо

26. Про що, на вашу думку, хотів попередити нас автор у своєму творі?

Автор хотів попередити про жахливі наслідки ядерної війни, коли гине цивілізація і культура.

27. Яким ви хочете бачити майбутнє людства?

Я хочу бачити мирне, гуманне суспільство, де цінуються людські життя, культура та освіта.

29. Визначте головну думку твору

Головна думка: навіть у жорстокому світі руїн і відчаю краса та мистецтво здатні врятувати людську душу.

30. Поміркуйте, як можна уникнути ядерної загрози

Щоб уникнути ядерної війни, потрібно досягти роззброєння, налагодити діалог між країнами, розвивати культуру миру та ненасильства

Застосовуємо теоретичні поняття

31. Розкажіть про особливості фантастичної літератури

Особливості фантастики:

32. Поясніть відмінність між фентезі і науковою фантастикою

Фентезі - це казково-міфологічний напрям фантастики з вигаданими світами, магією, чарами.

Наукова фантастика заснована на реальних наукових фактах, описує передбачуване майбутнє.

33. Доведіть, що оповідання Рея Бредбері «Усмішка» належить до наукової фантастики

“Усмішка” належить до наукової фантастики, адже:

Тобто твір ґрунтується на реальних наукових фактах і містить передбачення майбутнього.

Завдання від Фантазерчика

1. Уявіть, як склалося подальше життя Тома?

Том виріс і став вченим, який знайшов спосіб очистити землю від радіації. Він організував громаду однодумців, які почали відбудовувати місто.

2. Придумайте, які зміни сталися у суспільстві завдяки «сміливому фантазеру»

Завдяки зусиллям «сміливих фантазерів» на чолі з Томом відбулися такі зміни:

3. Укладіть перелік цих змін, який завершувався б словами «Завдяки науковим відкриттям чудовий портрет Мони Лізи реставратори змогли відновити. І тепер Том зі своїми побратимами, відірвавшись від справ, раз на півроку приходить до музею, щоби помилуватися безсмертним шедевром Леонардо да Вінчі»

Ось перелік позитивних змін у суспільстві:

Завдяки науковим відкриттям чудовий портрет Мони Лізи реставратори змогли відновити. І тепер Том зі своїми побратимами, відірвавшись від справ, раз на півроку приходить до музею, щоб помилуватися безсмертним шедевром Леонардо да Вінчі.