Крок 1. Заповніть схему
Які почуття ліричного героя / ліричної героїні можна передати поетичним твором?
Радість, сум, біль, захоплення, страждання, гнів, задоволення (додайте це до схеми).
Крок 2. У вірші «Думка» («Тече вода в синє море…») ідеться про
Страждання козака на чужині.
Крок 3. Створіть гроно до образу Івана Підкови
- Відважний отаман.
 - Сміливий воїн.
 - Захисник України.
 - Мудрий керівник.
 - Любить свободу.
 - Сильний і рішучий.
 
Крок 4. Літературний диктант.
1. У рядку з вірша Т. Шевченка «Плаче козак - шляхи биті заросли тернами» виділений прикметник означає «протоптані» або «відомі», він характеризує шляхи, якими колись ходили люди, але які тепер заросли тернами, символізуючи занедбаність і втрату зв’язку з домом
2. Рядки: Я була малою горда, -Щоб не плакать, я сміялась узято з вірша Лесі Українки «Як дитиною, бувало…».
3. Ніколи не залишить своєї країни в самотині лірична героїня твору Лесі Українки «Співець».
4. В уривку «Роки любії, дитячі, як весняні води, зникли…» є такі художні засоби: порівняння («як весняні води»), метафора («зникли роки»), епітет: «любії».
Крок 5. Оберіть 2-3 твори, у яких, на вашу думку, найкраще змальовано ліричний образ сильної духом, наполегливої та мужньої людини (поставте будь-яку позначку біля назви твору).
- «Як дитиною, бувало…»
 - «Іван Підкова»
 - «Співець»
 
Крок 6. Випишіть із названих у таблиці творів цитати для змалювання морського пейзажу. Який з описів, на вашу думку, найкраще передає внутрішній стан, настрій ліричного героя / ліричної героїні?
| Назва твору | Цитата (морський пейзаж) | 
|---|---|
| «Думка» («Тече вода в синє море…») | «Тече вода в синє море, / Та не витікає», «Грає синє море», «Сидить козак на тім боці, / Грає синє море» | 
| «Іван Підкова» | «Чорна хмара з-за Лиману / Небо, сонце криє. / Синє море звірюкою / То стогне, то виє», «Кругом хвилі, як ті гори: / Ні землі, ні неба», «Грай же, море!» – заспівали, / Запінились хвилі» | 
| «Тиша морська» | «Ясне небо, ясне море, / Ясні хмарки, ясне сонце», «Тиша в морі… ледве-ледве / Колихає море хвилі», «З тихим плескотом на берег / Рине хвилечка перлиста» | 
На мою думку, опис із твору «Тиша морська» найкраще передає внутрішній стан ліричної героїні, адже спокійне й тихе море відображає її мрійливість і бажання гармонії.
Крок 7. Випишіть поетичні образи з вірша Лесі Українки «Тиша морська».
- «Ясне море». Пояснення: образ змальовує море як символ чистоти, спокою й краси. Ясність моря відображає гармонію природи й внутрішній мир ліричної героїні, її захоплення ідеальним світом.
 - «Хвилечка перлиста». Пояснення: маленька хвиля, що нагадує перли, символізує ніжність і витонченість природи. Цей образ підкреслює тишу й легкість, які панують у пейзажі, а також мрійливість героїні.
 - «Золотий шлях». Пояснення: сонячна доріжка на воді, яка стає символом мрії та прагнення героїні до чогось прекрасного й недосяжного. Образ поєднує природу з її внутрішнім поривом до свободи й ідеалу.
 - «Мале човенце» Пояснення: маленький човен уособлює засіб для подорожі в уявний світ, символізуючи скромність і водночас рішучість героїні вирушити назустріч своїм мріям, попри можливі труднощі.
 
Крок 8. Заповніть пропуски в таблиці.
| Поетичний образ | Назва твору | 
|---|---|
| високі могили на полі | «Іван Підкова» | 
| золота підкова | «Підкова» | 
| розкішна троянда | «Співець» | 
| світанковим маминим вогнем | «Теплота родинного інтиму…» | 
Крок 9. Родинні цінності, домашній затишок змальовано в усіх названих творах, ОКРІМ:
«Підкова» (Ірина Жиленко).
Цей твір більше зосереджений на фантазії та казкових образах, ніж на родинних цінностях.
Крок 10. Установіть відповідність (з’єднайте рискою).
- байдужість — сімсот роззяв («Підкова»)
 - відвага — Іван Підкова («Іван Підкова»)
 - заздрість — трьохсотлітня ґава («Жар-птиця»)
 - турбота — мати («Теплота родинного інтиму…»)