Продовж речення
- Він сидить під скиртою й бачить, як по дорозі йде німецький обоз. Одна підвода зупиняється і солдат (очевидно, був чехом) підходить до скирти. Він бачить Климка і питає, хто він. Климко відповідає і чоловік пригощає його галетами та сіллю.
Прямуючи далі, хлопчик натрапляє на картоплище. Там він знаходить запечену картоплю та вгамовує свій голод. Він знов згадує, як перейшов жити до невеличкої кімнати сортувальні у ваговій. Це сталося, коли німці зруйнували станцію та барак. Та Климко майже ніколи не буває один — у нього завжди гостюють його шкільні друзі. А згодом до нього у кімнату перебирається його друг Зульфат Гарєєв, онук дідуся Гарєєва з хлібопекарні.
- Павло Вишебаба народився 28 березня 1986 року у Краматорську, навчався у Донбаській машинобудівній академії, проте після третього курсу вирішив змінити навчальний заклад та вступив до Маріупольського державного університету, у якому вивчав журналістику
Розглянь світлину (кімната в дитячому садочку). З яким із вивчених творів вона асоціюється? Напиши невелике есе за мотивом цього твору
Есе за мотивами оповідання “Марсіани”
На чорно-білій світлині зображено дитячий садочок - саме таке приміщення, яке описує Павло Вишебаба у своєму оповіданні “Марсіани”.
Це оповідання вражає контрастом між мирним призначенням дитячого садка та військовою реальністю. Як і у творі, на фото ми бачимо порожню кімнату, де мали б бути діти, але їх немає. Замість дитячого сміху - тиша.
Особливо зворушливим у творі є момент, коли бійці, ці “марсіани”, як вони себе називають, прибирають приміщення садочка, наче дбаючи про власних дітей. Вони розуміють святість цього місця і намагаються зберегти його таким, яким воно має бути - простором дитинства та радості.
Світлина підкреслює головну думку твору - про абсурдність війни, яка виганяє дітей з їхніх садочків, перетворюючи військових на “прибульців” у цьому мирному просторі. Але водночас оповідання дає надію на повернення дітей та відновлення нормального життя.