Розмірковуємо над текстом твору
1. Чи сподобався вам цей розділ повісті?
Так, розділ цікавий і захопливий, адже в ньому багато пригод, фантастичних подій та гумору.
2. Як Василько та Ромка познайомилися з Козачком Ґулькою? Що читачі дізнаються про цього персонажа? Якого він роду? Складіть розповідь про Казачка Ґульку.
Василько та Ромка познайомилися з Козачком Ґулькою, коли він захистив їх від хулігана Алика Мармизи, набивши тому ґулі. Хлопці побачили його завдяки чарівним окулярам.
Козачок Ґулька — це чарівний хлопчик з роду Мамаїв, козаків-характерників. Він народився за часів козаччини, має дитяче безсмертя та срібний пернач-ґулінабивач, завдяки якому захищає скривджених дітей і карає хуліганів. Козачок мандрує на чарівному конику Літайку, який створений із небесної блакиті та сонячних промінців. Його місія — допомагати дітям і боротися за справедливість.
3. Куди вирушили герої разом із Козачком Ґулькою? Як виглядало Синє Потойбіччя? Кого вони там зустріли?
Герої вирушили до Синього Потойбіччя — казкового світу, де живуть чаклуни й чарівники. Синє Потойбіччя виглядало незвично: все було синім — дерева, трава, будинки. Там вони зустріли чаклуна Івана Івановича Брехайла та Бабу Ябеду, які вчили дітей поганих речей.
4. Хто з чаклунів Потойбіччя зачакловує найбільше дітей? Чому, на вашу думку, Нечупара-Ледащо та його брат Невіглас-Ледащо такі сильні чарівники?
Найбільше дітей зачакловують Нечупара-Ледащо та його брат Невіглас-Ледащо. Вони сильні чарівники, бо використовують людські слабкості: лінь, неохайність і небажання вчитися. Саме ці риси роблять їх чари особливо дієвими.
5. Яке враження справила на хлопців подорож?
Подорож дуже вразила хлопців. Вони побачили казковий світ, дізналися багато нового про чаклунів і зрозуміли важливість доброти, дружби та відповідальності.
6. За якої умови вони могли розраховувати на нову зустріч із Козачком Ґулькою?
Хлопці могли знову зустрітися з Козачком Ґулькою, якщо їм буде потрібна допомога у боротьбі зі злом або захисті скривджених.
7. Як ви вважаєте, чи відбудеться ця зустріч?
Так, ця зустріч може відбутися, адже Козачок Ґулька завжди готовий допомогти тим, хто бореться за справедливість і потребує підтримки.
Обираємо завдання на свій смак
8. Оберіть і виконайте завдання, презентуйте свою роботу однокласникам та однокласницям.
У народних казках чарівні предмети мають свою функцію: клубок ниток вказує дорогу, ступа Баби Яги допомагає долати великі відстані тощо. А які функції мають чарівні окуляри в повісті-казці Всеволода Нестайка? Чого навчилися хлопчаки завдяки цим окулярам?
Чарівні окуляри дозволяли бачити невидимий світ: казкових персонажів, чарівників і чаклунів. Завдяки їм хлопці навчилися розрізняти добро і зло, стали сміливішими, відповідальнішими та зрозуміли цінність дружби.
Поясніть, чому повість закінчується тим, що хлопці втрачають чарівні окуляри. Чи будуть вони їм потрібні в майбутньому?
Хлопці втрачають чарівні окуляри, бо вони вже навчилися діяти самостійно, без магічної допомоги. У майбутньому окуляри їм не потрібні, адже вони стали сильними, добрими та впевненими у собі.
Доведіть, що повість Всеволода Нестайка «Чарівні окуляри» — епічний твір
Повість «Чарівні окуляри» є епічним твором, бо це розповідь про пригоди героїв із чітким сюжетом. У ній зображено події з життя Василька і Ромки, їхні вчинки та зміни характеру. Як і всі епічні твори, ця повість має авторську розповідь про героїв і фантастичні події.