Skip to content

Астрід Ліндгрен. Міо, мій Міо - ГДЗ 6 клас Міляновська

Posted on:30 листопада 2023 р. at 00:00

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Працюємо над змістом твору

1. Розкажіть про життя Бу Вільгельма Ульсона в Стокгольмі

У Стокгольмі Буссе жив у прийомних батьків, які ставилися до нього байдуже і неласкаво. Однолітки теж часто знущалися з хлопця, окрім його друга Бенка

2. Як ставилися до нього прийомні батьки? А однолітки?

Прийомні батьки не любили гамірних ігор Буссе, дорікали йому. Однолітки дражнили та били хлопця, особливо старший хлопець Янне

3. У чому виявлялася жорстокість однолітків у ставленні до хлопця?

Буссе часто зазнавав знущань та цькування з боку інших хлопців, особливо старшого Янне

4. Хто був другом Буссе? Чим хлопцеві подобалися взаємини між Бенком і його батьком?

Буссе гостро відчував самотність та нестачу батьківської уваги й ласки. Його дружба з Бенком та стосунки Бенка з батьком слугували зразком бажаних стосунків

5. Чому Буссе гостро відчував самотність у великому місті?

В тексті говориться, що Буссе гостро відчував самотність у Стокгольмі з кількох причин:

Тому хлопчик так мріяв знайти рідного батька і відчути його любов, щоб позбутися відчуття покинутості й самотності серед натовпу великого міста.

6. Якою була найзаповітніша мрія Буссе?

Хлопець мріяв знайти справжнього батька, бути з ним і відчути його любов

7. Розкажіть, у який дивний спосіб хлопчик опинився в Країні Далекій

Буссе опинився в казковій Країні Далекій завдяки дивовижному збігу обставин:

  1. Одного дня тітка Лундін, що торгувала фруктами, дала Буссе чарівне золоте яблуко і попросила опустити для неї листівку у поштову скриньку.
  2. На листівці світилось загадкове послання для Короля Країни Далекої про те, що той, кого він шукає, у дорозі зі знаком - золотим яблуком.
  3. Того ж дня Буссе випадково випустив із пляшки могутнього духа, який вдячно запропонував допомогу.
  4. Буссе попросив духа відвезти його до Країни Далекої. Побачивши чарівне яблуко, дух зрозумів, що Буссе і є той самий загублений син короля.
  5. Дух переніс хлопчика через час і простір до Країни Далекої, де батько-король із радістю привітав сина, якого довго шукав.

Отже, низка дивних подій та випадків призвела до повернення Буссе на батьківщину його справжнього батька в казковому королівстві.

8. Яким стало життя головного героя в казковому краї?

Життя Буссе (Міо) у казковій Країні Далекій кардинально змінилося. Замість самотності, відчуження і знущань хлопчик зазнав небувалих радощів та щастя

9. Які радощі Країна Далека подарувала Міо?

Замість сирітства у великому холодному місті Міо зазнав тепла рідного дому у чарівній Країні Далекій.

10. Хто став найкращим другом королевича?

Найкращим другом королевича став хлопчик на ім’я Юм-Юм, син садівника короля

11. Як життя в казковій країні протиставляється життю в Стокгольмі?

Життя в казковій країні повне пригод, друзів, щастя і любові батька. Воно протиставляється самотності та відчуженості хлопця в Стокгольмі.

12. Про які жахливі події дізнався Міо від мешканців Країни Далекої?

Міо дізнався про жахливі викрадення дітей лицарем Като, який забирав їх до свого замку. Це викликало скорботу і смуток серед мешканців країни.

13. Яке передчуття переслідувало хлопця, поки він насолоджувався дитинством в королівстві батька?

Хлопця переслідувало передчуття, що йому доведеться битися з лицарем Като, хоч він його дуже боявся

14. 3 якою метою Міо зі своїм другом Юм-Юмом вирушив у Країну Чужинецьку?

Міо зі своїм другом Юм-Юмом вирушив у Країну Чужинецьку, щоб врятувати викрадених дітей з замку лицаря Като. Лише хлопець королівської крові міг це зробити

Потіште Знаюсю своїми знаннями «Кросворд навпаки»

Запишіть у зошиті слова-відповіді. Складіть із цих слів кросворд.

За основу відповідей я візьму текст, який ви надали, та спробую визначити відповідні слова:

  1. Міо (головний герой, який у дорозі день і ніч досягає Країни Далекої).
  2. Тітка Лундін (вона дала Буссе, який став Міо, золоте яблуко).
  3. Король (батько Міо, який довго шукав свого сина).
  4. Като (лицар, що кував зло у своєму замку).
  5. Юм-Юм (друг і зброєносець Міо).
  6. Ткаля (жінка, яка ткала чарівне полотно та врятувала Міо).
  7. Ено (старий, хто вказав Міо, де знайти Зброяра).
  8. Зброяр (кував меча проти Като).
  9. Птахи (на кого перетворилися викрадені діти).
  10. Ткаля (також як в пункті 6, вона врятувала Міо і Юм-Юма).

Сподіваюся, цей кросворд сподобався Знаюсі. Якщо виникнуть ще якісь запитання з приводу казки чи потреба в допомозі, будь ласка, пишіть!

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Працюємо над змістом твору

1. Розкажіть, якою постала перед друзями Країна Чужинецька

Країна Чужинецька постала перед друзями похмурою і загрозливою. Вона була оточена чорними горами і скелями, над нею панувала темрява. У її центрі лежало Мертве озеро з моторошним замком лицаря Като на протилежному березі. Навколо озера літали зачаровані птахи, які журливо кричали. Загалом країна викликала відчуття жаху і безнадії.

2. Порівняйте пейзажі двох казкових країн. У чому, на вашу думку, причина такої разючої відмінності?

Країна Далека була яскравою, квітучою і гостинною, натомість Країна Чужинецька постає моторошно темною і безжиттєвою. Така різниця пояснюється тим, що Країну Далеку правили добрі і мудрі королі, а Країну Чужинецьку захопив лихий лицар Като, який накинув на неї свою злу волю.

3. Розкажіть, як Міо здобув меч

Щоб здобути меч, Міо мав знайти Зброяра, який жив у печері в найчорнішій горі. Старий Ено порадив Міо передати Зброяреві вітання від нього і сказати, що Міо - лицар із Країни Далекої, якому потрібен меч, що розтинає камінь. Завдяки цим словам Зброяр, імовірно, викує для Міо чарівний меч

4. Доведіть, що від жорстокості Лицаря Като страждали не тільки діти, а й дорослі

У тексті згадується старий Ено, який страждав від голоду в Країні Чужинецькій. Він плакав від щастя, коли Міо дав йому шматок хліба. Це свідчить, що дорослі теж голодували через жорстокість лицаря Като. Крім того, зачаровані птахи, які сумно кричали біля озера, це насправді були дорослі люди, перетворені Като на птахів. Отже, страждання від його жорстокості зазнавали не лише діти, а й дорослі.

5. Як сама природа сприяла королевичу Міо?

Природа активно допомагала Міо та Юм-Юму - дерева ховали їх від переслідувачів у дупла, земля розступалася і відкривала печери, хвилі на озері врятували від розбиття об скелі.

6. Перекажіть, що відбулося в замку лицаря Като

У замку лицаря Като хлопців замкнули у вежі, щоб вони померли з голоду. Але магічна ложечка врятувала їх. Потім Міо, загорнувшись у чарівний плащ, який робив його невидимим, увійшов у кімнату Като і переміг його в поєдинку

7. Що несподіваного виявив Міо під час поєдинку з Като?

Несподіваним було те, що Като сам попросив Міо вразити його в серце, адже хотів позбутися свого жорстокого кам’яного серця.

8. Як ви гадаєте, чому Лицар Като захотів померти?

Като захотів померти, щоб звільнитися від свого кам’яного, бездушного серця. Він усвідомив свою жорстокість і хотів покінчити з нею.

9. Назвіть героїв казки, які допомагали Міо виконати важке завдання

Міо допомагали: Юм-Юм, Зброяр, Ено, ткаля, колодязь, сотня білих коней, зачаровані птахи.

10. Як були врятовані всі бранці жорстокого Лицаря Като?

Бранці були врятовані завдяки перемозі Міо над Като. Коли Като загинув, його чари розвіялися, і всі перетворилися назад на людей.

11. Розкажіть, як любов тата-короля підтримувала Міо в тяжкі хвилини

Протягом усього шляху Міо відчував підтримку батька. Коли було особливо важко, він чув голос тата “Міо, мій Міо”. Це додавало йому сил для подальшої боротьби. Любов батька допомогла Міо виконати своє призначення.

Міркуємо самостійно

12. Доведіть, що завдяки справжній дружбі Міо зміг перемогти лицаря

Міо зміг перемогти лицаря Като завдяки дружбі з Юм-Юмом. Юм-Юм підтримував його, допомагав, коли було важко. Разом вони долали всі перешкоди

13. Що, на вашу думку, може символізувати образ лицаря Като та його кам’яного серця?

Образ лицаря Като може символізувати жорстокість, агресію, бездушність. Його кам’яне серце - втрату людяності та емоцій.

14. Як згуртованість героїв твору допомогла здолати жахливе зло?

Згуртованість усіх героїв, їх взаємодопомога і підтримка допомогли перемогти зло уособленням якого був лицар Като.

15. Прокоментуйте антитезу: звичайний світ Стокгольма — світ Країни Далекої

Антитеза: звичайний сірий світ Стокгольма - проти яскравого казкового світу Країни Далекої.

16. Які ще приклади антитези ви можете навести? Запишіть їх в робочому зошиті

Інші антитези: добро проти зла, світло проти пітьми, радість проти смутку

17. Проведіть паралель між подіями у казці та війною в Україні. З’ясуйте, які країни допомагають нашій батьківщині протистояти російському агресору

Можна провести паралель між об’єднанням героїв казки та єднанням країн, що підтримують Україну у протистоянні російській агресії. Серед них: США, Велика Британія, Польща, країни Балтії та інші союзники.

Узагальнюємо і підсумовуємо

18. Схарактеризуйте образ королевича Міо

Міо - добрий, чуйний хлопчик, який потрапляє у казковий світ. Спочатку він наляканий, але з часом набирається мужності, щоб виконати своє призначення та перемогти зло.

19. Яким Міо постає на початку твору, а яким — у кінці? Простежте поступове перетворення хлопчика: Бу - Міо - королевич - Лицар із Країни Далекої

На початку Міо - звичайний хлопчик Буссе, якого не люблять у прийомній сім’ї. Згодом він дізнається про своє справжнє походження - королевича з Країни Далекої. Проходячи випробування, він перетворюється на справжнього Лицаря, який долає страх і перемагає жорстокого Като

20. Чи зображено Лицара з Країни Далекої могутнім героєм, який не має страху і ніколи не сумнівається? Відповідь обґрунтуйте

Ні, Міо не зображено як безстрашного героя. Спочатку він сумнівається, побоюється, плаче від розпачу. Проте любов близьких, віра у своє призначення додають йому сил. Міо проходить шлях від звичайного хлопчика до героя-переможця.

21. Чи погоджуєтеся ви з думкою, що боятися небезпеки є абсолютно нормально. Відповідь обґрунтуйте

Так, звичайно, боятися небезпеки є цілком нормально. Страх - природна реакція людини. Головне - не дати страху зупинити себе та виконати те, що маєш зробити

22. Міо часто повторює, що йому страшно, однак герой все одно продовжує рухатися назустріч небезпеці. Напишіть в робочому зошиті, про що це свідчить

Те, що Міо продовжує йти вперед, попри страх, свідчить про його велику мужність та силу духу. Він розуміє своє призначення і готовий долати всі перешкоди.

23. Які риси вдачі головного героя свідчать про благородство його душі?

Про благородство Міо свідчать: його добре серце, милосердя до ворога (Като), готовність допомогти іншим (визволити полонених дітей), жертовність задля перемоги над злом

Пов’язуємо новий матеріал із вивченим раніше

24. Згадайте особливості жанру казки. Назвіть казкові елементи в повісті «Міо, мій Міо»

Казкові елементи: фантастичний світ, чарівні предмети (плащ, меч, ложка), перемога добра над злом, перетворення (дітей на птахів), казкові помічники (Юм-Юм, Зброяр та ін.)

25. Напишіть назви міфологічних, фольклорних і літературних творів, у яких звучав мотив боротьби добра і зла:

Мотив боротьби добра і зла є в міфах про подвиги богів, у казках, легендах, лицарських романах тощо. Наприклад, у міфах про подвиги Геракла, в казці “Червона Шапочка”

26. Як у творі Астрід Ліндгрен розкривається мотив мандрів?

Мотив мандрів розкривається через подорож Міо до Країни Далекої, його пригоди у лісі, замку Като. Це мандри героя до самопізнання.

27. Порівняйте мотив мандрів у повісті-казці «Міо, мій Міо» та у творах, вивчених вами раніше

Можна порівняти з мандрами Одіссея, рицарів у лицарських романах, героїв у казках (“Мандри Гуллівера”, “Мандри барона Мюнхгаузена” тощо). Але мандри Міо більш внутрішні, духовні.

Застосовуємо теоретичні поняття

28. Згадайте та назвіть особливості повісті-казки

Особливості повісті-казки: фантастичний сюжет, чарівні герої та предмети, перемога добра над злом, наявність чудес та перетворень.

29. Знайдіть спільні риси в повістях Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» і Астрід Ліндгрен «Міо, мій Міо»

Спільне в “Алісі…” та “Міо…”: головний герой потрапляє до фантастичного світу через чарівний предмет (дзеркало, золоте яблуко); зустрічає дивовижних істот; проходить випробування; наприкінці повертається додому

30. Наведіть приклади фантастичних подій і персонажів у повісті-казці. Запишуть їх у зошиті

Фантастичні події та персонажі: чарівна Країна Далекої; дух у пляшці; польоти на крилатому коні; лицар Като; перетворення дітей на птахів.

31. Напишіть, які чарівні предмети зображено в повісті-казці:

Чарівні предмети: золоте яблуко, меч Зброяра, сопілки пастушків, чарівний плащ, чарівна ложка

Що спитав у нас Згадайко?

1. Доведіть, що образ захисника слабших втілено в багатьох творах світової культури

У багатьох творах світової культури є герої, які захищають слабких від сильних. Це можуть бути казки, міфи, літературні твори, фільми, музика. Наприклад в міфі про Геракла він захищає людей від чудовиськ.

Такі герої є символом добра і справедливості. Вони показують, що важливо захищати тих, хто не може захистити себе сам.

2. Порівняйте образ королевича Міо з образами захисників слабших: Прометея, Геракла, Діка Сенда.

3. Що в цих образах є спільне, а що відмінне?

Між образами королевича Міо, Прометея, Геракла та Діка Сенда є певні спільні риси, але також є й відмінності.

Спільним для всіх цих персонажів є те, що вони:

Водночас є певні відмінності між ними:

Міо - ще дитина, яка раптом дізнається про своє царське походження і покликання боротися проти злого лицаря. Спочатку він наляканий, але згодом набирається мужності.

Прометей - титан, який свідомо йде на конфлікт із Зевсом заради блага людей. Він діє розважливо та цілеспрямовано.

Геракл - наділений надзвичайною фізичною силою герой, син Зевса. Він виконує подвиги, які недоступні простим смертним.

Дік Сенд - звичайний сирота, який завдяки розуму, кмітливості та моральним якостям може протистояти небезпекам і врятувати інших.

Тож попри спільні риси, кожен з героїв має свої унікальні особливості та шлях до перемоги над злом.

4. Заповніть у зошиті табличку:

Ось заповнена таблиця порівняння героїв Геракла та Міо:

ГеройГераклМіоСпільнеВідмінне
ПоходженняСин Зевса та смертної жінкиСин короля країни ДалекоїМають батьків високого походженняГеракл - напівбог, Міо - принц
ВікДорослийХлопчик-Геракл дорослий, Міо - дитина
ХарактерСильний, сміливий, розумнийСпочатку наляканий, потім набирається мужностіОбидва проявляють мужність та сміливістьГеракл впевнений у собі, Міо сумнівається
ЗавданняВиконання подвигівБоротьба зі злим лицаремМають боротися зі зломГеракл виконує окремі подвиги, Міо рятує цілу країну
РезультатДопомагає людям подолати небезпекиРятує країну від лихаПриносять користь іншимГеракл допомагає в окремих випадках, Міо врятував цілий світ

Завдання від Фантазерчика

1. Придумайте і розкажіть, як люди Країни Далекої святкували перемогу над злом, вшановуючи своїх рятівників

Люди Країни Далекої влаштували велике свято на честь перемоги над злом. Вони прикрасили вулиці квітами. Був організований грандіозний концерт за участю найкращих музикантів і танцюристів країни. Люди співали пісні про хоробрість і свободу. Потім відбувся урочистий бенкет на честь героїв, які врятували Країну Далеку. Король особисто вручив їм найвищі нагороди королівства за мужність і відвагу. Увечері небо осяяв грандіозний салют на знак перемоги світла над пітьмою.

2. Поміркуйте, які заходи слід ужити королівству, щоб ніхто більше не міг заподіяти лихо мирним жителям Країни Далекої. Складіть перелік заходів безпеки

Щоб забезпечити безпеку мирних жителів, королівство має:

3. Доведіть, що країни, які межують з агресивними сусідами, повинні завжди дбати про свою безпеку

Країни, що межують з агресивними сусідами, завжди перебувають під загрозою можливої атаки. Історія знає багато прикладів раптового нападу, коли мирна країна ставала жертвою агресії через брак пильності та готовності до оборони.

Щоб уникнути раптового захоплення та подолати загарбника, такі країни мають постійно тримати порох сухим:

Отже, незважаючи на прагнення до миру, країни з агресивними сусідами мають бути завжди напоготові, щоб захистити свою свободу та незалежність у разі загрози. Ціна безпеці - пильність і готовність до самозахисту.

Перегляньте трейлер художнього фільму «Міо в Країні Далекій», знятого у 1987 році.

У чому ваше уявлення про Країну Далеку збігається з баченням авторів фільму, а в чому — ні? Розкажіть, чи так ви собі уявляли головного героя твору, його батька, друзів.

Моє уявлення про Країну Далеку відповідає описам у книзі - це казкова країна, повна пригод і чарівних істот. Я уявляв її яскравою, мальовничою та трохи містичною.

Що стосується головних героїв, то я бачив Міо хлопчиком 9-10 років, сором’язливим та мрійливим. Його батько Йум-Юм мав виглядати благородним лицарем. А друзі Міо - Юм-Юм і Буффо - веселими та бешкетниками.