Skip to content

Анна Гавальда. 35 Кіло надії - ГДЗ 6 клас Міляновська

Posted on:14 листопада 2023 р. at 00:00

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Готуємося до роботи з текстом

1. Що вам відомо про Анну Гавальду?

Анна Гавальда - дуже популярна сучасна французька письменниця. Ось основні факти з її біографії та творчості:

2. Проведіть міні-дослідження особливостей шкільної освіти у Франції

Ось ключові особливості шкільної освіти у Франції:

  1. Безкоштовна та обов’язкова освіта з 6 до 16 років. Держава фінансує як державні, так і приватні школи.
  2. Навчання не має релігійного змісту. Школа відокремлена від церкви.
  3. Поділ на цикли: початкова школа (6-11 років), коледж (11-15 років), ліцей (15-18 років).
  4. Після 9-го класу учні обирають академічний чи професійно-технічний напрямок подальшого навчання.
  5. Єдині державні програми та іспити для всіх шкіл. Видача атестатів контролюється державою.
  6. Велика увага дошкільній освіті у дитячих садках. Майже 100% охоплення дітей від 3 років.
  7. Змішані класи хлопчиків і дівчаток. Відсутність гендерної сегрегації.
  8. Високий рівень автономії вчителів у виборі методик навчання.
  9. Проблеми: перевантаженість класів, нестача вчителів, надмірна теоретичність.

Ось основні риси, на мій погляд. Є питання чи доповнення?

3. Порівняйте особливості української та французької середньої освіти.

Ось ключові спільні риси та відмінності середньої освіти в Україні та Франції:

Спільне:

Відмінне:

Працюємо над змістом твору

4. Розкажіть, як головний герой повісті почувається у школі і чому?

Грегуар ненавидів школу. Відвідування школи викликало в нього фізичний біль у животі, нудоту. Він не розумів того, чого навчали, йому було нецікаво

5. З чим, на вашу думку, були пов’язані труднощі Грегуара у навчанні?

Грегуар мав проблеми з концентрацією уваги, не цікавився навчанням через те, що йому подобалося працювати руками, конструювати, майструвати.

6. Випишіть із тексту, яку характеристику Марі дала своєму учневі після першого року навчання

“У цього хлопчика голова як решето, золоті руки і величезне серце. Якщо докласти зусиль, із нього будуть люди”.

7. Які таланти побачила вчителька Марі у Грегуара?

Вчителька побачила в Грегуарі талант до ручної праці, конструювання, майстрування.

8. Що ви знаєте про родину хлопця і взаємини в ній?

Батьки Грегуара сварилися між собою через проблеми сина у навчанні, звинувачували один одного у недогляді за ним.

9. Розкажіть про діда Леона і його Леоленд. Знайдіть у тексті і прочитайте опис «дідового закутка»

Дід Леон теж був майстром на всі руки, як і Грегуар. Його “закуток” - невелика майстерня у саду, де пахло деревиною, клеєм, мастилом. Для Грегуара це улюблене місце, де він почувався щасливим.

10. Прокоментуйте протиставлення школи і «засміченої повітки» в саду

Протиставлення школи і «засміченої повітки» в саду показує різне ставлення головного героя до цих місць. Школа асоціюється у нього з болем, стражданнями, неприємними емоціями. Натомість «закуток» дідуся приносить радість, захоплення творчістю, можливість займатися улюбленою справою.

11. Яким є для підлітка «запах щастя»? Як це характеризує Грегуара?

Для підлітка «запахом щастя» є суміш ароматів гарячого мастила, паяльника, клею тощо, які асоціюються з творчою працею руками. Це характеризує Грегуара як людину, схильну до технічної творчості, винахідництва.

12. Прочитайте виразно за ролями уривок, який починається словами «Коли я вперше залишився на другий рік…»

Уривок можна виразно прочитати за ролями: роль оповідача (Грегуар) і роль діда Леона.

13. Поміркуйте, які думки дід Пеон хотів донести до свого внука? До чого він спонукав Грегора? Запишіть свої міркування в зошит

Дід Леон хотів донести до Грегуара думку, що найважливіше — це наполеглива праця заради досягнення мети, як у черепахи з казки. Він спонукав хлопця не здаватися, а продовжувати боротися і розвивати свої здібності.

14. Розкажіть, чим Грегуар хотів займатися і яким він бачив майбутнє

Грегуар хотів стати винахідником, створювати різні корисні пристрої своїми руками. Він бачив своє майбутнє поза школою, у власній майстерні.

15. Порівняйте мрії Грегуара стати винахідником і перетворитися на чайку. У чому сенс цих мрій і в чому їх відмінність?

Мрії Грегуара стати винахідником - це прагнення реалізувати свій творчий потенціал, займатися улюбленою справою. А мрії перетворитися на чайку - це втеча від неприємної реальності, небажання виконувати нудну роботу.

16. Що вразило Грегуара на кухні Жозефа? Чому хлопець Тіті видався йому цілком щасливим?

Грегуара вразило те, що на кухні Жозефа панував ідеальний порядок і чистота. Хлопець Тіті здався йому цілком щасливим, бо він робив улюблену справу - готував їжу.

17. Чому головний герой відчував себе щасливим, коли допомагав сусідові робити ремонт?

Грегуар відчував себе щасливим, допомагаючи робити ремонт, тому що це була конкретна робота, яка приносила задоволення бачити результати своєї праці.

18. Як батько пояснював Грегуарові необхідність освіти? Чи вплинули його аргументи на сина?

Батько намагався пояснити Грегуару, що без певного рівня знань він не зможе успішно займатися винахідництвом: подавати патенти, робити розрахунки тощо. Ці аргументи частково вплинули на хлопця, але остаточно не переконали його в необхідності навчання.

19. Чим школа Граншана зацікавила підлітка?

Школа Граншана зацікавила Грегуара тим, що там учні навчалися практичним речам: вирощували рослини, працювали з деревом. Це було близько до його інтересів.

20. Розкажіть історію вступу Грегуара до школи Граншана

Грегуар випадково побачив оголошення про набір до школи Граншана. Він поїхав туди на пробний тиждень і йому там настільки сподобалося, що він вирішив залишитися. Директор погодився зарахувати його, незважаючи на погану успішність.

21. Як хлопець пояснює те, що в школі Граншана до нього добре ставляться?

Грегуар пояснює хороше ставлення до нього в школі Граншана тим, що там більше цінують працелюбність і здібності, ніж оцінки. Тому йому вдається проявити себе з кращого боку.

Міркуємо самостійно

22. Від імені діда Леона розкажіть про Грегуара Дюбоска. Назвіть сильні й слабкі риси онука

Мій онук Грегуар - дуже талановитий хлопець. У нього золоті руки - він може полагодити все, що завгодно, змайструвати найрізноманітніші механізми. І при цьому він дуже старанний, коли йому цікава робота. Годинами може непорушно сидіти за верстаком.

Однак у школі у нього проблеми з навчанням. Йому важко зосередитися на нецікавих для нього предметах. Тому з теоретичними знаннями у Грегуара не дуже. І це його гальмує.

Але я вірю, що він знайде себе і досягне успіху в тому, до чого лежить його душа - у винахідництві та інженерії. Треба тільки трішки попрацювати над слабкими сторонами.

23. Доведіть, що Грегуар зумів донести дідові Леону свою любов

Грегуар зумів донести дідові свою любов тим, що:

Усе це свідчить, що Грегуар дуже любив свого дідуся і хотів це йому показати.

24. Схарактеризуйте образ діда Леона

Дід Леон - мудра і життєлюбна людина. Він був відмінником у школі, здобув гарну освіту, потім успішно працював інженером. Дід любить працювати руками, майструвати різні речі у своєму “закутку”.

Він добрий, уважний і турботливий. Підтримує Грегуара, намагається зрозуміти його проблеми і дати мудру пораду. Але водночас вимогливий: не схвалює лінощів і безвільності.

Отже, це мудра, інтелігентна, працьовита і життєрадісна людина, гідний приклад для наслідування.

25. Доведіть, що дід Леон — найважливіша людина в житті Грегуара

Дід Леон - найважливіша людина в житті Грегуара, оскільки:

Отже, поза сумнівом, що дід Леон - найрідніша і найближча для Грегуара людина, чию думку він цінує найбільше.

26. Складіть анкету головного героя повісті «35 кіло надії».

Ось анкета головного героя повісті «35 кіло надії»:

  1. Ім’я та прізвище: Грегуар Дюбоск
  2. Родина: мама, тато, бабуся Шарлотта, дідусь Леон
  3. Найкращий друг: дід Леон
  4. Улюблена справа (хобі) головного героя: майстрування різних речей своїми руками
  5. Місце, в якому герой почувається щасливим: закуток дідуся Леона
  6. Як до героя ставляться інші персонажі твору?: батьки сваряться через погану успішність сина в школі, дідусь спочатку захищає хлопця, а потім розчаровується в ньому
  7. Головні особливості вдачі героя: неорганізований, мрійливий, творчий, не любить школу
  8. Найбільша мрія героя: стати винахідником
  9. Улюблений навчальний заклад: школа, де на фото діти займалися практичними справами (пересаджували рослини, пиляли дошки), а не просто посміхалися в камеру. Герою там сподобалося, бо навчання було пов’язане з практикою.
  10. Цитата з твору: «Найбільше в світі мені цікаві мої руки і те, що вони здатні змайструвати».
  11. Чого навчає нас історія головного героя?: Школа не для всіх, але треба знайти в собі сили і наполегливість, щоб подолати труднощі і досягти мети.

Узагальнюємо та підсумовуємо

27. Які підліткові проблеми порушує авторка у повісті «35 кіло надії»?

У повісті порушуються такі підліткові проблеми:

28. У чому, на вашу думку, запорука щастя Грегуара і його рідних?

Запорука щастя Грегуара і його рідних, на мою думку, полягає в тому, щоб:

29. Прокоментуйте назву повісті Анни Гавальди

Назва повісті «35 кіло надії» відображає віру головного героя в краще майбутнє, його прагнення досягти успіху у житті. Цифра 35 символізує вагу, яку доводиться нести хлопцю, аби подолати труднощі та реалізувати мрії.

30. Визначте тему та ідею твору

Тема твору - проблеми дорослішання.

Ідея - кожна людина має право обрати свій шлях у житті і досягти на ньому успіху.

31. Доведіть, що шкільна освіта має вагоме значення в житті сучасної людини і у вашому житті зокрема

Шкільна освіта має велике значення в житті сучасної людини, адже:

В моєму житті шкільні знання також мають велике значення - вони є фундаментом для подальшої освіти і кар’єри.

Завдання від Фантазерчика

1. Яким ви уявляєте майбутнє Грегуара Дюбоска?

Я думаю, що в майбутньому Грегуар знайде себе і досягне успіху у тому, що йому подобається - майструванні та винаходах. Його дідусь вірить в нього і каже, що він молодець, як черепаха - наполегливий і працьовитий. Грегуар дійсно може годинами зосереджено працювати над своїми проектами. Я думаю, коли він знайде справу до душі, то досягне в ній успіху.

2. Поміркуйте, завдяки чому і завдяки кому успішне майбутнє можливе

Успішне майбутнє Грегуара можливе завдяки підтримці близьких, які вірять в нього - це насамперед його дідусь Леон. Також йому потрібно знайти справу, яка буде його цікавити і мотивувати. І звичайно, потрібна наполеглива праця та зусилля з його боку.

3. А яким ви бачите своє майбутнє?

Я бачу своє майбутнє цікавим та насиченим. Хочу займатися улюбленою справою, подорожувати, багато читати і навчатися. Мрію створити міцну та щасливу сім’ю. Хочу розвиватися як особистість, ставати кращою людиною і приносити користь світові.

4. Напишіть, що вам потрібно зробити, аби досягти мети

Щоб досягти своєї мети, мені потрібно старанно вчитися, бути наполегливою, цілеспрямованою. Розвивати свої здібності та таланти. Бути відкритою до можливостей та нового досвіду. І звичайно, важлива підтримка рідних та друзів.

5. Придумайте рекламний текст до повісті Анни Гавальди, який би зацікавив ваших однолітків

Уявіть собі хлопчика, який ненавидить школу всім серцем. А якщо додати до цього незграбність, погану пам’ять та вічні двійки - то матимете абсолютно безнадійний випадок, чи не так? Але цей хлопчик виявляється справжнім генієм, коли справа доходить до майстрування! Він може годинами возитися з деревом, склом, дротами, шурупами і гайками - і раптом постане чудо-машина або неймовірний механізм. Чи зможе він подолати свої шкільні невдачі і знайти шлях до щастя? Дізнайтеся з повісті “35 кіло надії” від Анни Гавальди! Гарантуємо, що не пошкодуєте!