Skip to content

Вступ: Літературний процес

Posted on:31 березня 2025 р.

Назад до змісту

Запитання та завдання зі сторінки 7

1. На уроках зарубіжної літератури у 6 класі ви вивчали тему «Література як вид мистецтва». Розкажіть, що вам відомо про мистецтво літератури.

Література — це мистецтво слова, яке виникло в давнину з появою писемності, спираючись на усну народну творчість і міфологію. Вона відображає релігійні вірування, моральні цінності та багатовіковий досвід народів. Художня література є важливою частиною світової культури, яка зберігає історичні пам’ятки й творчі здобутки різних епох.

2. Чим література відрізняється від інших видів мистецтва?

Література використовує слово як засіб вираження, тоді як інші види мистецтва — живопис, музика чи архітектура — передають ідеї через візуальні образи, звуки або матеріальні форми. Література має здатність глибоко передавати думки, почуття та ідеї через текст, що дозволяє створювати складні сюжети та характери.

3. Прокоментуйте визначення культури, подане у статті.

Культура — це сукупність духовних і матеріальних надбань людства. Вона охоплює всі сфери діяльності: господарську, політичну, освітню та творчу. Художня література є невід’ємною частиною культури, оскільки вона зберігає історичну пам’ять і сприяє розвитку національного духу.

4. Доведіть, що і фольклорні, й літературні твори належать до надбань культури.

Фольклорні твори — це усна народна творчість, яка передає традиції, вірування та мудрість поколінь. Літературні твори фіксують ці надбання у письмовій формі та доповнюють їх авторським баченням. Обидва види є джерелом культурної спадщини, яка впливає на розвиток суспільства і збагачує світову культуру.

5. У чому, на вашу думку, полягає особливе значення літератури як виду мистецтва в історії культури людства?

Література відіграє ключову роль у збереженні історичної пам’яті та переданні моральних цінностей. Вона впливає на формування світогляду людей і сприяє взаєморозумінню між народами через обмін культурними надбаннями. Літературні твори допомагають осмислювати минуле й майбутнє людства.

Вступ: Літературний процес. Художнє зображення муз

Запитання та завдання зі сторінки 8

1. Пригадайте, які історичні епохи ви вивчали на уроках історії.

На уроках історії ми вивчали такі епохи: первісне суспільство, Стародавній світ (Єгипет, Греція, Рим), Середньовіччя, Новий час..

2. Назвіть основні етапи розвитку літератури. Поміркуйте, чи співпадають вони з історичними епохами розвитку людства.

Основні етапи розвитку літератури:

Ці етапи часто співпадають з історичними епохами, адже література відображає дух часу.

3. Назвіть відомі вам роди і жанри літератури.

Роди літератури: епос, лірика, драма.

Жанри літератури: казка, роман, повість, новела, трагедія, комедія, сонет.

4. Перенесіть таблицю родів і жанрів літератури у зошит.

Рід літературиЖанри
Епосроман, повість, оповідання, новела, казка тощо
Лірикапісня, романс, гімн, дружні й любовні послання
Драмакомедія, трагедія, драма

5. Згадайте вивчені у попередніх класах художні твори і спробуйте визначити, до якого літературного роду й жанру вони належать.

«Пригоди Тома Сойєра» Марка Твена — Рід: епос, жанр: повість.

Іван Франко – “Захар Беркут” — Рід: епос. Жанр: історична повість

Граф Монте-Крісто Александра Дюма — Рід: епос. Жанр: пригодницький роман.

6. Розгляньте ілюстрацію на сторінці 6. З’ясуйте, хто такі в давньогрецькій міфології музи і бог Аполлон.

Музи — це богині мистецтв і наук у давньогрецькій міфології. Аполлон — бог світла, музики та поезії; він опікувався музами та мистецтвом загалом.

7. Дослідіть імена всіх давньогрецьких муз і те, якими мистецтвами опікувалися вони і бог Аполлон.

Імена муз та їх сфери:

Аполлон опікувався всіма мистецтвами та був їх натхненником.

8. З’ясуйте, який зв’язок існує між музами і музеями.

Слово «музей» походить від слова «муза». Спочатку музеї були місцями поклоніння музам та нагромаджувалися твори мистецтва.