Skip to content

Творчо повторюємо й узагальнюємо прочитане (БІБЛІЯ) - Волощук

Posted on:12 серпня 2024 р. at 00:00

1. Що нового для себе ви відкрили в частині, яка розповідає про Біблію? Які висвітлені в ній історичні факти, біблійні сюжети або моральні повчання ви хотіли б обговорити з друзями чи батьками? Поясніть свій вибір.

У частині про Біблію я відкрив для себе багато цікавих історичних фактів та моральних повчань. Найбільше мене вразила історія про Йосипа Прекрасного та його братів. Я хотів би обговорити з друзями, як Йосип зміг пробачити братам, попри те зло, яке вони йому заподіяли. Це дуже повчальний приклад всепрощення і смирення. З батьками мені було б цікаво поговорити про притчі Ісуса Христа, які містять глибокі духовні істини.

2. Стисло перекажіть історію Йосипа Прекрасного. Що в ній засуджується, а що, навпаки, уславлюється?

Йосип був улюбленим сином Якова. Брати заздрили йому і продали в рабство до Єгипту. Там Йосип пройшов через багато випробувань, але завдяки своїй мудрості й Божій допомозі став правителем Єгипту. Під час голоду брати прийшли до Йосипа просити хліба, не впізнавши його. Йосип випробував їх, але потім відкрився і пробачив. В цій історії засуджуються заздрість, ненависть, зрада. А уславлюються вірність Богу, стійкість у випробуваннях, мудрість і великодушність.

3. Як Йосип випробував братів у Єгипті? У чому, на вашу думку, полягав сенс цих випробувань?

Йосип випробовував братів, звинувативши їх у крадіжці і вимагаючи залишити Веніаміна в рабстві. Він хотів переконатися, чи розкаялися брати у своїх гріхах і чи здатні пожертвувати собою заради молодшого брата. Коли Юда запропонував себе в раби замість Веніаміна, Йосип зрозумів, що брати змінилися. Ці випробування мали на меті перевірити, чи стали брати кращими людьми після скоєного ними зла.

4. Подискутуймо! Що уможливило примирення між Йосипом і братами?

****Примирення між Йосипом і братами уможливили кілька факторів:

5. Ким був Іоанн Хреститель і що він проповідував? Яку роль він відіграв на земному шляху Ісуса Христа? За що і як його було страчено?

Іоанн Хреститель був пророком, який закликав людей до покаяння і приготував шлях для приходу Ісуса Христа. Він хрестив людей в Йордані на знак очищення від гріхів. Іоанн хрестив також Ісуса і першим назвав Його Агнцем Божим, тобто Спасителем.

Іоанн викривав гріхи царя Ірода, який незаконно одружився з дружиною свого брата. За це Ірод ув’язнив Іоанна. На бенкеті дочка Іродіади Саломея догодила Іроду своїм танцем. Цар пообіцяв виконати будь-яке її бажання. За намовою матері, Саломея попросила голову Іоанна Хрестителя. Ірод змушений був стратити пророка.

6. Робота в групах. А. Йосип жив приблизно за 1800 років до Ісуса Христа, але його історія містить повчання, яке перегукується з моральними законами, проповідуваними Ісусом Христом. Установіть такі перегукування й аргументуйте їх конкретними прикладами. Б. Порівняйте вчинки Даліли з біблійної оповіді про Самсона, яку ви читали в 6-му класі, та Іродіади й Саломеї, що відіграли сумнозвісну роль у долі Іоанна Хрестителя. Що поєднує ці образи? А чим вони відрізняються один від одного? В. Порівняйте образи блудного сина з однойменної притчі та заблукалої вівці. Розкрийте їхній інакомовний зміст.

А. Історія Йосипа перегукується з вченням Христа про прощення ворогів і любов до ближніх. Як Йосип пробачив братам, так і Христос закликав прощати тим, хто нас образив.

Б. Даліла, Іродіада і Саломея використали свою жіночу привабливість, щоб маніпулювати чоловіками й досягти злих цілей. Але якщо Даліла діяла з корисливих мотивів, то Іродіада мстилася Іоанну за викриття її гріха. Саломея ж стала лише знаряддям у руках матері.В. Образи блудного сина і заблукалої вівці символізують грішника, який відійшов від Бога, але потім розкаявся і повернувся. Бог, як люблячий Отець і Добрий Пастир, радіє поверненню кожного грішника і приймає його з любов’ю і прощенням.

7. Які риси християнського ідеалу жінки та матері втілено в постаті Божої Матері? Обґрунтуйте відповідь прикладами з опису її життя.

В постаті Божої Матері втілено такі риси християнського ідеалу жінки та матері:

8. Перекажіть відомості про дитячі роки та Хрещення Ісуса Христа. Як у цих епізодах розкривається призначення Сина Божого?

Ісус Христос народився у Віфлеємі, в печері, де Марія поклала Його в ясла. На восьмий день Немовля назвали Ісусом, як звелів ангел. На 40-й день Марія та Йосип принесли Ісуса до храму, де старець Симеон і пророчиця Анна впізнали в Ньому Спасителя.

У 30 років Ісус прийшов на річку Йордан, щоб хреститися від Іоанна Хрестителя. Під час хрещення на Ісуса зійшов Святий Дух в образі голуба, і пролунав голос Бога Отця, який засвідчив, що Ісус - Його Син. Хоча Христос не мав гріха, Він прийняв хрещення, щоб дати приклад людям.

Ці події показують, що Ісус є Сином Божим і Спасителем світу.

9. Робота в парах. Визначте коло питань, які порушуються в євангельських оповідях про чудеса Христа та його притчах. Занотуйте ці питання до зошита. Розкрийте їхній зв’язок з життям сучасної людини. Обґрунтуйте свою думку конкретними прикладами.

В євангельських оповідях про чудеса Христа та Його притчах порушуються такі питання:

Ці питання тісно пов’язані з життям сучасної людини. Наприклад, любов до ближніх, прощення, смирення, молитва, вдячність актуальні в усі часи. Вони допомагають людині жити в мирі з собою та іншими, долати труднощі. Притчі про милосердя вчать допомагати нужденним. Оповіді про покаяння грішників дають надію кожному на прощення. Розповіді про силу віри надихають довіряти Богу. Отже, Євангеліє містить цінні духовні настанови для сучасної людини.

10. Розвиваймо мовлення. Розкрийте символічний зміст образів прочитаних притч Ісуса Христа. Спираючись на нього, складіть речення з висловами в лівій колонці.

Наситити п’ятьма хлібами - зробити багато доброго для людей, маючи малі ресурси, але з вірою в Божу допомогу. Наприклад: “Своїм прикладом Ісус Христос показав, що можна наситити п’ятьма хлібами тисячі людей, якщо ділитися тим, що маєш, і довіряти Богу”.

Вівця, що заблукала - грішник, який відійшов від Бога, але якого Господь шукає і прагне повернути до себе. Наприклад: “Кожна людина, яка згрішила, подібна до вівці, що заблукала, але Бог, як добрий пастир, шукає її, щоб повернути додому”.

Немилосердний боржник - людина, яка не прощає інших, хоча сама отримала прощення від Бога. Наприклад: “Той, хто не прощає ближнім їхні провини, схожий на немилосердного боржника з притчі, бо забуває, як багато Бог простив йому самому”.

11. Розгляньте нижчеподані репродукції картин, що ілюструють чудеса Ісуса Христа. Що, на вашу думку, зацікавило художників у цих біблійних сюжетах? Які художні деталі та композиційні прийоми використали митці?

12. Творча лабораторія. Яку з прочитаних оповідей про чудеса Ісуса Христа або його притч ви хотіли б проілюструвати, якби були художником? Обґрунтуйте свій вибір і детально опишіть свою уявну картину.

Якби я був художником, я б проілюстрував притчу про блудного сина. Ця притча дуже зворушлива і повчальна. Вона показує безмежну любов Бога до кожного грішника, який кається.

На своїй картині я б зобразив кульмінаційний момент притчі - зустріч батька і сина. В центрі був би батько, який обіймає обірваного сина, що стоїть на колінах. Обличчя батька світилося б радістю і прощенням, а син плакав би від каяття.

Довкола них були б здивовані слуги, що несуть синові нове вбрання і перстень. Збоку стояв би старший брат з похмурим обличчям.

Картина була б витримана в теплих золотистих тонах, що символізують радість і домашній затишок. Світло падало б на батька і сина, підкреслюючи головний смисл притчі - прощення і любов.