ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ
1. Опишіть, яким ви уявляєте ліричного героя вірша.
Ліричний герой вірша уявляється романтичним, відданим коханню юнаком. Він щиро і глибоко закоханий, порівнює свою любов з прекрасними образами природи. Герой вірний своїм почуттям і готовий долати перешкоди заради коханої.
2. Які факти з життя надихнули Роберта Бернса на написання вірша «Моя любов – рожевий квіт»?
Вірш був присвячений Джин Армор, землячці Бернса, яку він кохав з юних літ і яка згодом стала його дружиною, попри початкові заперечення її заможного батька.
3. Поміркуйте, чи можна вважати, що ліричний герой – сам Роберт Бернс. Чому?
Так, можна вважати, що ліричний герой - сам Роберт Бернс. Вірш відображає реальні почуття поета до Джин Армор, а також його життєві обставини (згадка про прощання з рідним краєм).
4. Чи нагадує вірш «Моя любов – рожевий квіт» фольклорний твір? Відповідь обґрунтуйте.
Вірш «Моя любов – рожевий квіт» нагадує фольклорний твір, оскільки Роберт Бернс часто звертався до фольклорних джерел у своїй творчості. Поетичні твори Бернса написані не лише англійською, а й народною шотландською мовою, їм притаманна ритмічність і музичність. Багато віршів поета спочатку створювалися як пісні.
5. Доведіть прикладами з тексту, що у вірші переплітається кохання ліричного героя до дівчини з любов’ю до рідного краю. Подумайте, про що це може свідчити.
У вірші Роберта Бернса “Моя любов - рожевий квіт” кохання ліричного героя до дівчини тісно переплітається з любов’ю до рідного краю. Це видно з таких рядків:
“Прощай, прощай, мій рідний край,
Прощай, моя любов,
Та де б не був я, мила, знай –
Прийду до тебе знов!”
Ліричний герой, прощаючись зі своєю коханою, одночасно прощається і з рідним краєм. Це свідчить про те, що для нього і кохана, і батьківщина є однаково дорогими, він не мислить свого життя без них.
6. Якими засобами виразності автор передає почуття кохання у вірші? Випишіть їх у зошит.
Роберт Бернс використовує такі засоби художньої виразності для передачі почуття кохання:
- Порівняння: “Моя любов – рожевий квіт”, “Моя любов – веселий спів”.
- Гіпербола: “Тому коханню не зміліть, хоч висхнуть всі моря”, “Нехай посхнуть усі моря, потануть брили скал”.
- Метафора: “моя любов – веселий спів”.
- Епітет: “рожевий квіт”, “веселий спів”, “єдиная моя”.
7. Поясніть, як ви розумієте метафору «моя любов – веселий спів»
Метафора “моя любов – веселий спів” означає, що кохання ліричного героя робить його життя радісним, наповнює його щастям і світлом, неначе весела пісня. Кохана є для нього джерелом натхнення і життєвих сил.
ПРАЦЮЄМО ВДОМА
8. Творчий проєкт. Спробуйте себе у віршуванні. Напишіть вірш про кохання, рядки якого закінчуються словами: до рання, чекання, зізнання, кохання; летить, шумить, тремтить, жить.
В серці палає вогонь до рання,
В думках лиш ти й солодке чекання.
Слова зриваються із вуст - зізнання,
Що в цілім світі лиш твоє кохання.
Душа, неначе птах, у вись летить,
А серце, мов прибій, шумить.
Від ніжних почуттів все тіло тремтить,
З тобою поруч хочу вічно жить!