Крок 1.
Заповніть таблицю
Головні персонажі повісті | Другорядні персонажі повісті |
---|---|
Галя Супрун | Степанчик (молодший брат Галі) |
Ангел Золоте Волосся | Мама і тато Галі |
Бабуся Віра | |
Катерина Петрівна (вчителька) | |
Остап (служка) | |
Алимпій (хлопець із минулого) | |
Ісанка і Оля (однокласниці Галі) |
Крок 2.
Де була Галя перед тим, як уперше побачила у своїй кімнаті Ангела Золоте Волосся? Поставте будь-яку позначку біля фото.
Галя була в Михайлівському Золотоверхому соборі, де запалила свічку перед іконою ангелів, розмірковуючи про свої труднощі (1 фото).
Крок 3.
Продовжте речення. На думку Галі, На думку Галі, «життя - паскудна штука», тому що у школі їй не подобається через від’їзд улюбленої вчительки, вдома сварять за зауваження в щоденнику, а на канікулах вона нікуди не поїхала. До того ж її брат Степанчик зламав ногу, потребує операції та довгого лікування, що дуже виснажило всю сім’ю.
Крок 4.
Ангел Золоте Волосся порадив Галі
постаратися знаходити добре в тому, що є
Крок 5.
Заповніть схему.
Приємні моменти в Галиному житті
- Отримання двох дванадцяток у школі
- Підтримка та доброта Катерини Петрівни
- Зустріч із Ангелом Золоте Волосся
- Розгляд альбому «Мистецтво Київської Русі»
Крок 6. Наведіть докази з тексту повісті «Ангел Золоте Волосся», які підтверджують ту чи ту рису вдачі Галі.
Риса вдачі | Доказ із тексту повісті |
---|---|
допитливість | Галя цікавилася історією ікони Ангела Золоте Волосся, ставила запитання татові про техніку іконопису («паволока, левкас, темпера»), а також досліджувала дати будівництва Успенського собору та життя Алимпія. |
співчутливість | Галя переживала за свого брата Степанчика, якому потрібна була операція, і навіть відмовилася від своїх улюблених горішків, щоб купити свічку та помолитися за нього в соборі. |
працьовитість | Відколи Степанчик потрапив до лікарні, Галя навчилася готувати їжу, прибирати та допомагати батькам у домашніх справах, навіть попри власні труднощі. |
наполегливість | Галя старанно підготувалася до уроку, де отримала дві дванадцятки за домашнє завдання та усний реферат. Незважаючи на страх перед класом, вона змогла впевнено відповісти на всі запитання вчительки Катерини Петрівни. |
Крок 7. Літературний диктант.
-
В уривку «Він сидів, спокійний та замріяний, і дивився у вікно» йдеться про Ангела Золоте Волосся
-
Остап розповів Алимпію про історію будівництва Успенського собору.
-
У реченні «Дивлячись на Велику Панагію, Галя ніколи не сказала б, що цю ікону, цей майже усміхнений лик малювала нещаслива людина» виділений іменник означає Ікону Божої Матері (Велика Панагія)
-
«Люди добрі, допоможіть моєму братикові Степанові!» - з таким написом на картонці Галя просила гроші у людей в метро.
-
Ангел Золоте Волосся допоміг Алимпію намалювати ікону Божої Матері (Богородиці)
Крок 8. Установіть відповідність між словами та персонажем, якому вони належать (з’єднайте рисками).
Слова | Персонаж |
---|---|
Найгірше діло - журитися наперед. | Ангел Золоте Волосся |
Я щасливий, бо здобув те, чого найдужче прагнув. Малим я мріяв малювати - і малював усе життя. | Алимпій |
Ми мусимо знайти ці гроші, навіть якщо доведеться продати квартиру. | Галин тато |
Н-да, життя смугасте. І в основному з темних смуг. | випадковий Галин знайомий |
Презентація результатів
Розкажіть, користуючись своїми записами, як змінюється ставлення Галі до життя. Чи повірила дівчинка в диво та чи навчилася вона бачити добре у своєму житті?
Галя починає повість з песимістичним поглядом на життя, вважаючи його “паскудною штукою” через численні негаразди: від’їзд улюбленої вчительки, сварки з батьками, проблеми з братом Степанчиком, який потребує операції, та відсутність можливості поїхати на канікули. Вона відчуває себе самотньою і нещасною, не бачачи у своєму житті нічого хорошого.
Однак, зустріч з Ангелом Золоте Волосся стає поворотним моментом. Ангел не тільки показує їй диво, перенісши її в минуле, але й дає пораду: “Постарайся знаходити добре в тому, що є”. Ця зустріч змінює її ставлення до життя. Галя починає шукати позитивні моменти, наприклад, коли вона отримує дві дванадцятки за відповідь на уроці, що піднімає її настрій і дає відчуття успіху.
Чи може, на вашу думку, бути щасливою людина, яка постійно нарікає на своє життя?
Людина, яка постійно нарікає на своє життя, навряд чи може бути щасливою. Постійне фокусування на негативних аспектах життя призводить до того, що людина не помічає позитивних моментів, які могли б приносити радість і задоволення. Це може призвести до депресії, тривожності та загального незадоволення життям. Щастя часто залежить від здатності бачити і цінувати те, що є, а не концентруватися виключно на тому, чого немає або що не вдається.
Як навчитися бачити добре навколо себе?
- Спробуйте щодня знаходити хоча б одну позитивну річ у своєму житті. Це може бути щось маленьке, як гарна погода, смачна їжа або приємна розмова з другом.
- Замість того, щоб думати про те, чого вам не вистачає, зосередьтеся на тому, що у вас є. Це зміна мислення може значно покращити ваше сприйняття життя.
- Спілкуйтеся з людьми, які мають позитивний погляд на життя. Позитивні емоції заразливі, і перебування в оточенні оптимістів може підняти ваш настрій.
- Вчіться нового, розвивайте свої навички та інтереси. Це не тільки відволікає від негативу, але й дає відчуття прогресу і задоволення.
- Регулярні фізичні вправи підвищують рівень ендорфінів, що покращує настрій і загальне самопочуття.