Skip to content

Едгар-Аллан По. Золотий жук - Ніколенко

Posted on:28 серпня 2024 р. at 00:00

1. Чому оповідач вважає, що «острів цей дуже незвичайний»? У чому полягає незвичайність Саллівенового острова?

2. Що несподіваного сталося того дня, коли оповідач завітав до Леграна?

Коли оповідач завітав до Леграна того дня, сталося кілька несподіванок:

3. Що здивувало оповідача?

1. Що стривожило Джупітера в поведінці господаря? Якого висновку дійшов афроамериканець?

Джупітера стривожила дивна поведінка Леграна - його збудження через знайденого жука та раптові зміни настрою. Афроамериканець дійшов висновку, що його господар “трохи схибнувся” і потребує догляду.

2. Як оповідач сприйняв записку Леграна? Які припущення зробив оповідач?

Оповідач сприйняв записку Леграна з тривогою, але вирішив відвідати його. Він припустив, що Легран захворів на “гарячку” через свої дивні захоплення.

3. Чому оповідач вирішив допомогти Легранові, хоча й не вірив в успіх експедиції?

Оповідач вирішив допомогти Легранові через почуття обов’язку та дружби. Він був занепокоєний психічним станом Леграна і сподівався, що участь у пошуках скарбу може допомогти переконати друга у марності його ідеї і повернути його до здорового глузду. Оповідач бачив, що Джупітер також не допоможе йому забрати Леграна додому, тому вирішив піти на експедицію сам.

4. Коли і як почала змінюватися точка зору оповідача?

Точка зору оповідача почала змінюватися, коли він побачив, що дії Леграна мають певну систему і логіку, хоча спочатку здавалися божевільними. Особливо його вразило, коли вони дійсно знайшли скарб.

1. Як ви думаєте, який золотий жук «укусив» Леграна? То була «золота лихоманка» чи щось інше?

Леграна “укусив” не стільки золотий жук, скільки жага інтелектуального пошуку та розгадування таємниці. Це була не просто “золота лихоманка”, а захоплення складною загадкою.

2. Що допомогло Легранові знайти скарб? Золотий жук? Розум? Чи його фантазія?

Легранові допомогли знайти скарб його гострий розум, логічне мислення та наукові знання. Золотий жук був лише випадковою знахідкою, яка наштовхнула його на розгадку. Фантазія Леграна допомогла йому побачити зв’язки між різними фактами та зробити правильні висновки.

АКТИВНОСТІ

Комунікація

1. Чому золотий жук зацікавив Леграна? Як змінилася поведінка героя через появу жука?

Золотий жук зацікавив Леграна своїм незвичайним виглядом та кольором. Після знахідки жука поведінка Леграна різко змінилася - він став збудженим, одержимим ідеєю пошуку скарбу, почав проводити дивні експерименти з пергаментом.

2. Як поставилися до змін у характері й поведінці Леграна Джупітер та оповідач?

Джупітер та оповідач були стривожені змінами в характері Леграна. Джупітер вважав, що його господар “трохи схибнувся”. Оповідач також думав, що Легран захворів на “гарячку” через свої дивні захоплення.

3. Усно опишіть жука або прокоментуйте ілюстрацію (чи власний малюнок) до твору.

За описом у творі, жук був яскраво-золотого кольору, завбільшки з великий горіх, мав дві чорні цятки на спині та одну внизу. На малюнку Леграна жук нагадував череп.

4. З якою метою персонажі вирушили в експедицію? Як вони поводилися в незвичайних ситуаціях?

Персонажі вирушили в експедицію з метою пошуку скарбу. В незвичайних ситуаціях Легран поводився рішуче і впевнено, Джупітер - слухняно виконував накази, а оповідач був скептично налаштований, але допомагав друзям.

5. Чому не вийшло одразу знайти скарб?

Одразу знайти скарб не вийшло через помилку Джупітера - він опустив жука не з тієї очниці черепа.

6. Як Легран знайшов ключ до таємниці? Доведіть, що герой був наполегливим на шляху до своєї мети

Легран знайшов ключ до таємниці, розшифрувавши криптограму на пергаменті. Він був дуже наполегливим - проводив численні експерименти з пергаментом, ретельно аналізував кожну деталь, не здавався навіть після невдалої першої спроби розкопок.

Аналіз та інтерпретація

7. Визначте ознаки детективу в оповіданні «Золотий жук».

Ознаки детективу в оповіданні “Золотий жук”:

8. Розкрийте символічне значення назви твору.

Золотий жук символізує ключ до розгадки таємниці. Він привертає увагу Леграна, стає поштовхом до пошуків і веде до знаходження скарбу. Також жук символізує цінність інтелекту та спостережливості, які важливіші за матеріальні багатства.

9. Що ви дізналися про оповідача з його розповіді? А про що можна здогадатися?

Можна здогадатися, що він:

10. Складіть цитатний план роздумів Леграна.

“Ці знаки й цифри утворюють шифр, тобто в них криється певний зміст.”

“В англійській мові, як відомо, на письмі найчастіше зустрічається літера e.”

“Отже, можемо вважати, що 8 це e.”

“Тепер подивімося, чи не знайдемо тут сполучень трьох, щоразу розташованих у тій самій послідовності знаків, з яких останнім знаком було б 8.”

“Це відкриття так піднесло мене на дусі, що й уся загадка видалась розгаданою.”

Творче самовираження

11. Розкажіть від імені оповідача або Джупітера про те, як було знайдено скарб.

Того дня ми з Леграном та його слугою Джупітером вирушили на пошуки скарбу. Легран був надзвичайно збуджений і впевнений, що знайде щось цінне. Ми довго йшли через ліс, поки не дісталися величезного тюльпанового дерева. Джупітер виліз на дерево і за вказівками Леграна опустив золотого жука через ліве око черепа, прикріпленого до гілки.

Потім ми відміряли певну відстань від дерева і почали копати. Спочатку нічого не знаходили, і я вже думав, що Легран збожеволів. Але він наполягав продовжувати. Раптом наш собака почав гавкати, і ми натрапили на людські кістки. А далі побачили монети! Ми копали далі і знайшли величезну скриню, повну золота та коштовностей. Це було неймовірне видовище - купа блискучих скарбів у ямі.

Легран був у нестямі від радості, а Джупітер стояв приголомшений, бурмочучи щось про “золотого жука”. Я ж не міг повірити своїм очам. Ми витягли скриню і оцінили її вміст приблизно в півтора мільйона доларів. Це було справжнє багатство, і Легран нарешті зміг повернути собі колишній статус. Ось так завдяки кмітливості Леграна та трохи удачі ми знайшли легендарний піратський скарб.

12. Напишіть епілог до твору «Золотий жук», у якому розкажіть, як склалася подальша доля персонажів.

Минав час, і життя героїв, яких ми познайомилися в розповіді про золоту комаху, продовжувалося. Після знаходження скарбу подальша доля Леграна, його друга та Джупітера склалася по-різному, але їх всіх об’єднувало одне — знайдені багатства змінили їхні життя назавжди.

Легран, як завжди відомий своєю любов’ю до науки і таємниць, використав частину свого скарбу для фінансування наукових експедицій. Він відвідав багато віддалених куточків світу, зібрав величезну колекцію рідкісних зразків флори і фауни та написав кілька книг про свої пригоди і відкриття. Його роботи привернули увагу наукової спільноти, і він став відомим натуралістом.

Друг Леграна, який залишився вірним своєму життю в ролі оповідача і супутника, також отримав свою частку скарбу. Він вирішив осісти і створити власну бібліотеку рідкісних книг та манускриптів. Його колекція стала однією з найзначніших у регіоні, і він отримав визнання як один із найосвіченіших людей свого часу. Разом із Леграном він продовжував вивчати стародавні рукописи і загадкові артефакти.

Джупітер, вірний слуга і друг Леграна, також отримав частину багатства. Він використав гроші для поліпшення свого життя та життя своєї родини. Джупітер побудував невеликий будинок і заснував власну ферму, де з радістю займався сільським господарством. Незважаючи на багатство, Джупітер залишився скромною людиною і був відомий своєю доброзичливістю та допомогою сусідам.

Знайдений скарб пірата Кіда не тільки змінив життя трьох героїв, але й став легендою, яка передавалася з покоління в покоління. Місцеві жителі часто розповідали історії про пригоди Леграна та його друзів, і багато хто мріяв повторити їхній успіх у пошуках скарбів. Хоча таких скарбів більше не знаходили, сама історія залишила незабутній слід у серцях людей, надихаючи їх на нові відкриття і пригоди.

Так, завдяки золото́му жуку, життя трьох героїв набуло нового сенсу і залишило по собі багату спадщину, яка живе й донині.

Цифрові навички

13. Підготуйте постер для соцмереж за оповіданням «Золотий жук».

Для постера:

Дослідження і проєкти

14. Дослідіть природу Саллівенового острова. Випишіть із тексту назви представників фауни та флори, згаданих у творі. Знайдіть інформацію про них, доберіть світлини. Яку роль відіграли флора і фауна в розкритті таємниці?

Фауна:

Флора:

Флора і фауна відіграли важливу роль у розкритті таємниці, особливо тюльпанове дерево, на якому був прикріплений череп, та золотий жук, який привернув увагу Леграна і став ключем до розгадки.

15. Підготуйте проєкт на тему «Який вид жука знайшов Легран?». Обґрунтуйте власну наукову гіпотезу. Підготуйте презентацію.

Для проєкту про вид жука можна дослідити реальні види жуків, що мешкають у регіоні Південної Кароліни, та порівняти їх з описом у творі.

Життєві ситуації

16. Як розвинути власний інтелект? Сформулюйте 3—4 правила, які можуть бути корисними для вас і ваших однокласників/однокласниць.

Правила розвитку інтелекту:

17. Чи потрібні інтелектуальні особистості в суспільстві? Яка їхня роль у світі? Що вони могли б зробити нині для України?

Інтелектуальні особистості важливі для розвитку науки, технологій, культури. В Україні вони могли б сприяти інноваціям, реформам, міжнародній співпраці.

18. Які різновиди інтелекту актуальні для сучасного суспільства? Якими з них володієте ви особисто? А над якими ще треба попрацювати?

Актуальні різновиди інтелекту:

Учні можуть поміркувати, які з цих видів інтелекту в них розвинені, а які потребують вдосконалення.