1. Чим вас зацікавила особистість Константи Галчинського?
Константи Галчинський зацікавив мене своєю стійкістю та творчим духом. Попри труднощі війни та полону, він продовжував писати вірші, які підтримували бойовий дух солдатів. Його поезія поєднувала лірику і гумор, що робить її особливою.
2. Які враження і почуття у вас викликав прочитаний вірш? Опишіть настрій вірша. Хто ліричний герой поезії? Від чийого імені ведеться розповідь
Прочитаний вірш викликав у мене почуття суму і гордості. Настрій вірша меланхолійний, але водночас сповнений відваги та мужності. Ліричними героями є солдати з Вестерплятте, які, попри важкі умови, мужньо тримали оборону. Розповідь ведеться від імені цих солдатів, які ніби звертаються до нас із небес, згадуючи про свою боротьбу і жертву.
3. Чому для вірша автор обрав тональність і ритм маршової пісні? Навіщо автор створює контраст бравого ритму до трагічності події?
Автор обрав тональність і ритм маршової пісні, щоб підкреслити відвагу і героїзм солдатів, які боролися на Вестерплятте. Контраст бравого ритму з трагічністю події допомагає підкреслити мужність і незламний дух захисників, які, попри важкі обставини, залишалися стійкими й відданими своїй справі.
4. Яка роль рефрену (повтору рядків про вересові букети) у вірші? Чому розмір рефрену відрізняється від загального віршованого розміру?
Рефрен про вересові букети створює образ краси й спокою, який контрастує з війною, підкреслюючи трагізм і водночас надію. Відмінність розміру рефрену від загального віршованого розміру допомагає виділити ці рядки, акцентуючи на їх символічному значенні.
5. Якими у вірші змальовано захисників Гданська? Чи можна назвати солдатів із Вестерплятте лицарями?
У вірші захисники Гданська змальовані як мужні й відважні воїни, які, попри чисельну перевагу ворога, тримали оборону. Їх можна назвати лицарями, оскільки вони проявили благородство, стійкість і самопожертву в боротьбі за свою країну.
6. Які історичні події покладено в основу поезії «Пісня про солдатів з Вестерплятте»? З якою метою автор порушив історичну правду, написавши про загибель усіх оборонців Вестерплятте?
В основу поезії «Пісня про солдатів з Вестерплятте» покладено події оборони Вестерплятте, яка відбулася на початку Другої світової війни. Польські солдати героїчно обороняли військовий склад на півострові Вестерплятте проти значно переважаючих сил німецької армії. Автор порушив історичну правду, стверджуючи про загибель усіх оборонців, щоб підкреслити їхню жертовність і героїзм, надавши події символічного значення як боротьби за свободу і честь.
7. Яка провідна ідея утверджується в цьому вірші?
Провідна ідея вірша полягає у вшануванні героїзму і самопожертви солдатів, які боролися за свою батьківщину. Вірш підкреслює важливість пам’яті про тих, хто віддав своє життя заради свободи, і символізує незламний дух народу в боротьбі за справедливість і незалежність.
8. Як вірш К. Галчинського перегукується з «Баладою про вересовий трунок» Р. Л. Стівенсона?
Вірш К. Галчинського перегукується з «Баладою про вересовий трунок» Р. Л. Стівенсона через використання образу вересу, який символізує природу і спокій, контрастуючи з війною і смертю. Обидва твори використовують цей символ, щоб підкреслити красу і цінність життя навіть у найтемніші часи, а також зберегти пам’ять про героїв, які пожертвували собою заради вищих ідеалів.
9. Як ці вірування відбилися у вірші К. Галчинського про захисників Вестерплятте?
У вірші К. Галчинського про захисників Вестерплятте відбилися вірування, схожі на ті, що описані у Велесовій книзі. Солдати, які загинули, підносяться на небо, де вони знаходять спокій і славу. Це нагадує про Птицю-Матір Славу, яка зустрічає героїв і провіщає перемогу світла над темрявою. Вірш символізує безсмертя героїв, які, попри смерть, залишаються в пам’яті народу і можуть повернутися, щоб знову захищати свою землю.
10. Поміркуйте, на кого з українських героїв схожі солдати з Вестерплятте.
Солдати з Вестерплятте схожі на українських героїв, таких як захисники Крут або сучасні солдати, які обороняли Маріуполь. Їх об’єднує мужність, самопожертва і готовність боротися за свою батьківщину, навіть коли сили ворога значно переважають.
ПРАЦЮЄМО ВДОМА
У вірші “Пісня про солдатів з Вестерплятте” К. Галчинського можна знайти такі засоби художньої виразності:Епітети:
- “літні дні”
- “солодка путь”
- “небесні поляни”
- “зимний бриз”
Метафори:
- “маршем просто в небо йшли солдати з Вестерплятте”
- “возносимось поміж хмар”
- “у центр Варшави спливемо вниз”
12. Напишіть коротке есе «Чому важливо пам’ятати минуле?»
Пам’ятати минуле важливо з кількох причин:
По-перше, знання історії допомагає нам уникати помилок, які вже були зроблені раніше. Вивчаючи минулі події, ми можемо зрозуміти їхні причини та наслідки й діяти мудріше в сьогоденні.
По-друге, пам’ять про минуле формує нашу ідентичність. Знаючи, звідки ми прийшли й через що пройшли наші предки, ми краще розуміємо, хто ми є зараз.
По-третє, вшановуючи героїв минулого, таких як солдати з Вестерплятте, ми віддаємо їм належну шану і передаємо пам’ять про їхній подвиг наступним поколінням. Це надихає нас бути мужніми й відданими своїй батьківщині.
Отже, пам’ятати минуле необхідно, щоб будувати краще майбутнє, спираючись на досвід і мудрість попередніх поколінь. Це допомагає нам цінувати те, що маємо, і прагнути до кращого життя для всіх.
13. Намалюйте ілюстрацію до прочитаного твору.