Skip to content

Павло Вишебаба. Доньці - Коваленко

Posted on:31 серпня 2024 р. at 00:00

1. Чому автор вибрав у вірші форму листа до доньки?

Автор вибрав форму листа до доньки, щоб передати особисті, щирі почуття та сподівання. Лист дозволяє висловити турботу, любов і бажання захистити доньку від жахів війни, фокусуючись на мирних, повсякденних речах, які приносять радість і спокій.

2. Розлінуй сторінку зошита навпіл. Над першою колонкою напиши «Війна», над другою — «Мир». Випиши з вірша слова, які відтворюють «воєнні» та «мирні» реалії. Який висновок ти можеш зробити?

Висновок: Вірш протиставляє жахи війни та мирне життя, підкреслюючи бажання ліричного героя зберегти для доньки спокій і радість, які приносить мирне життя.

3. Про що мріє ліричний герой — воїн на фронті? Як цей вибір його характеризує?

Ліричний герой мріє про мирне життя для своєї доньки, де вона може насолоджуватися простими радощами, такими як сад і коники, без страху перед війною. Він також мріє про можливість запросити гостей до України після війни, щоб показати вдячність за мир. Цей вибір характеризує його як турботливого і люблячого батька, який прагне захистити свою дитину від жахів війни й зберегти для неї мирне майбутнє.

4. Прокоментуй рядки «Те, чого найбільше би я хотів, / Щоб не було смутку в твоїх рядках».

Ці рядки виражають бажання ліричного героя, щоб його донька не відчувала смутку і не писала про нього у своїх листах. Герой прагне, щоб її життя було сповнене радості й спокою, попри те, що він сам перебуває у складних умовах війни. Це підкреслює його турботу і любов до доньки, а також бажання захистити її від негативних емоцій.

5. У віршах інших поетів можемо натрапити на протиставлення «рідний край» — «чужина». Чи протиставляє автор Батьківщину закордонню? Із чим це пов’язано? Процитуй рядки на підтвердження своєї думки.

Автор не протиставляє Батьківщину закордонню, а навпаки, підкреслює зв’язок між ними. Він закликає доньку запросити гостей з чужини в Україну, щоб показати їм вдячність за спокій. Це видно з рядків: “Запроси в Україну до нас гостей, / Всіх, кого зустрінеш на чужині”. Це пов’язано з бажанням показати красу і гостинність рідного краю після війни.

6. Схарактеризуй ліричного героя твору. Відповідь підтвердь цитатами. Чи можна стверджувати, що у вірші збігаються почуття й думки ліричного героя та автора? Чому?

Ліричний герой твору - це воїн, який перебуває на фронті, але думає про свою доньку і її безпеку. Він турботливий і люблячий батько, який прагне, щоб донька жила в мирі й радості. Це підтверджують рядки: “Те, чого найбільше би я хотів, / Щоб не було смутку в твоїх рядках”. Почуття і думки ліричного героя та автора збігаються, оскільки автор, як учасник бойових дій, також переживає за майбутнє своєї родини й прагне миру для своїх дітей.

7. Визнач мотив вірша.

Мотив вірша “ДОНЬЦІ” полягає в прагненні захистити близьких від жахів війни, зберегти мир і спокій для майбутнього покоління. Ліричний герой, звертаючись до доньки, висловлює бажання, щоб вона не зазнавала смутку і могла насолоджуватися простими радощами мирного життя. Він також мріє про можливість запросити гостей до України після війни, щоб показати вдячність за спокій своїх дітей. Цей мотив підкреслює важливість миру і любові до рідної землі.

2. Добери кілька поезій П. Вишебаби та презентуй улюблені на уроці.

Павло Вишебаба — відомий український поет і військовий, чия творчість відображає реалії війни та життя на фронті. Ось кілька його поезій, які можна презентувати на уроці:

3. Напиши вірш, мотивом якого буде героїзм воїнів ЗСУ.

На варті волі й честі України

Стоять герої, воїни-брати.

Їх дух незламний, мов граніт твердині,

Готові все за рідний край знести.

Під градом куль і вибухів нестримних

Тримають стрій, боронять кожен дюйм.

В очах вогонь, в серцях любов невпинна

До матері-Вкраїни, рідних струн.

Хоробрі сини й доньки України,

Ви - гордість наша, совість і броня.

Ваш подвиг світлий пам’ятатимуть віднині,

Допоки сонце сяє щодня.

Стоїть народ за вами як за муром,

Молитвою і працею своєю.

Разом здолаєм ворога понуро,

Й засяє воля над землею.