Skip to content

Олександр Виженко. Велике Цабе - ГДЗ Укр літ 6 клас Калинич 2023

Posted on:21 грудня 2023 р. at 00:00

Як ти розумієш епіграф? Чому автор слів називає весну «всеобновною» ? Чи можна стверджувати, що епіграф є зразком тавтограми? Чому?

“Всеобновна” підкреслює повторюваність та оновлення, які весна приносить у природу: рослини знову виростають, дерева вкриваються листям, тварини народжують потомство. Це сезон відродження та нового життя після зимового спокою.

Щодо тавтограми, то це вірш, де кожен рядок або слово починається з однієї й тієї ж літери. Епіграф можна вважати зразком тавтограми.

Доведи, що у рядках, виокремлених курсивом, — основна думка твору.

У цих рядках висловлено основну думку твору - засудження зарозумілості та самовихваляння. Автор стверджує, що щире, доброзичливе ставлення до людей, творчість та відкрите спілкування є запорукою гармонії та злагоди у стосунках.

На противагу “мацапурам”, які постійно сваряться та конфліктують через свою пихатість, автор закликає до мирного співіснування на основі порозуміння.

Як ти розумієш останні рядки твору?

Останні рядки підсумовують основну ідею: замість заздрості, зарозумілості та агресії потрібно розвивати в собі творчість, щирість, доброзичливість, адже саме це призводить до гармонії та миру у стосунках між людьми. Автор закликає будувати взаємини на взаємоповазі та порозумінні.

Який настрій викликає у тебе цей твір? Чому?

Цей твір викликає в мене позитивний настрій та посмішку. Адже гумор - це чудовий спосіб показати людські вади та недоліки. Автор робить це доброзичливо та з гумором.

Мені імпонує, що твір не просто висміює певні риси, а й пропонує альтернативу - щирість, доброзичливість, творчість. Замість засудження автор показує шлях до кращих стосунків.

Також гумор допомагає сприймати критику більш конструктивно. Коли людина сміється разом з тобою з твоїх недоліків, а не просто засуджує, це мотивує до самовдосконалення.

Отже, гумореска створює позитивний настрій та налаштовує на конструктивний погляд на власні вади й вади суспільства. А ще просто приємно посміятися разом з автором!

3. До якого літературного роду належить гумореска? Думку обґрунтуй

Гумореска належить до епічних творів (епос), адже в ній розповідається певна історія, реальна чи вигадана, з гумористичним забарвленням.

4. Ти належиш до людей із завищеною самооцінкою, заниженою чи нормальною? Чому так уважаєш?

Я вважаю, що моя самооцінка є нормальною. Я адекватно оцінюю свої сильні та слабкі сторони, намагаюся розвиватися та вдосконалюватися. Не вважаю себе ідеальним, але й не занижую своїх здібностей.

5. У творі «Велике Цабе» Олександр Виженко зображує і «мацапур», які наввипередки вихваляються. Чи є такі в повсякденному житті? Ти до них належиш?

Так, подібні “мацапури” трапляються і в реальному житті. Це люди, які постійно хваляться своїми досягненнями, статусом, речами тощо. Особисто я не належу до таких людей.

6. Навіщо «мацапурам» потрібні щоденні сварки, «незмир, заїдня і бійка»? Вони по-іншому можуть самоствердитися? Чому?

Такі люди постійно шукають підтвердження власної “винятковості”. Якщо їм ніхто не суперечить чи не підтверджує їхні слова, вони можуть відчувати невпевненість. Сварки та конфлікти для них - спосіб знову довести свою “правоту”. Так, вони можуть самостверджуватися по-іншому, наприклад реальними досягненнями, а не порожніми словами.

7. Сформулюй тему та ідею твору.

Тема - висміювання людських вад, зокрема зарозумілості та самовихваляння.

Ідея - заклик до скромності, працелюбності та доброзичливості задля гармонійних стосунків.

8. Визнач вид римування у виокремленій курсивом строфі

Вид римування у виокремленій курсивом строфі - парне римування, коли перший рядок римується з другим, а третій - з четвертим.

9. Опрацюй таблицю «Паспорт твору»

Ось мій варіант заповненої таблиці “Паспорт твору”:

Назва твору“Велике Цабе”
АвторОлександр Виженко
РідЕпос
ЖанрГумореска
МотивВисміювання людських вад (зарозумілості, самовихваляння)
Засоби художньої виразностіЕпітети (“велике”, “велегучно”), метафора (“пиху кинем за плече”), фразеологізми (“носа пнуть”), синоніми (“незмир, заїдня і бійка”)

Обґрунтування:

11. Прочитай одну з тавтограм Олександра Виженка. Напиши власну тавтограму так, щоб усі слова в ній починалися з першої літери твого імені

Ось моя власна: “Микола мрії мандрувати містами милуючись мальовничими місцями.”

12. Напиши гумореску або байку (на вибір — прозову чи віршовану), в основі якої — висміювання лінощів, відкладання важливих справ на потім

Байка про великого мрійника Томка

Жив собі у веселому містечку хлопець Томко, відомий неабияким талантом відкладати справи на завтра. Щоранку він обіцяв собі зробити всі заплановані справи, але спочатку треба було випити останню перед роботою чашку кави.

Після кави раптом виявлялося, що треба подивитися новини чи відпочити за комп’ютерною грою. А під час обіду Томко проявляв кулінарні здібності - довго шукав рецепти страв в інтернеті.

Коли сонце починало сідати, Томко нарешті відчував, що прийшов час для роботи. Та раптом на плечі опускалася дивна втома і він думав: “Усе зроблю завтра!“.

Так Томко й жив - вічний мрійник, що постійно відкладав усе на завтра. Навіть коли оголосили конкурс для таких “відкладачів”, він вирішив подати заявку наступного дня. І хоч не виграв жодного конкурсу, містечко все одно надало йому звання “Майстра завтрашнього дня”.

13. Проведи експеримент. Попроси однокласників та однокласниць на аркуші написати одну-єдину рису їхнього характеру, виражену найяскравіше. Аркуш підписувати не потрібно — нехай кожен згорне і покладе в коробку чи скриньку. А тепер уголос зачитуй риси характерів і полічи, скільки є однотипних. Так можна визначити провідну рису класу.

Я провів експеримент, який ви порадили. Ми всі написали по одній рисі нашого характеру на аркуші та поклали їх у коробку. Коли я почав зачитувати риси характерів, виявилося, що багато з нас вважають себе дружелюбними та відкритими людьми. Це було дуже цікаво дізнатися!