Skip to content

О. Генрі. Останній листок - Ніколенко

Posted on:24 червня 2024 р. at 00:00

1. Як ви думаєте, чому Джонсі не хотілося жити?

2. Знайдіть у тексті натяк на нещасливе кохання дівчини.

Коли лікар запитує Сью, чи немає у Джонсі “якогось хлопця”, про якого варто було б думати, Сью відповідає:

“Хлопця? — перепитала Сью голосом, схожим на звук натягнутої струни. — Хіба хлопець вартий… ні, докторе, нічого такого немає.”

АКТИВНОСТІ

Комунікація

1. Розкажіть про життя героїнь новели О. Генрі.

Сью і Джонсі - молоді художниці, які живуть разом у студії на горищі триповерхового будинку в Грінвіч-Віліджі, Нью-Йорк. Вони познайомилися в ресторані й вирішили жити разом через спільні погляди на мистецтво. Вони заробляють на життя, малюючи ілюстрації для журналів, але мріють про успішну кар’єру в мистецтві. Джонсі хоче намалювати Неаполітанську затоку. Їхнє життя складне - вони бідні, живуть у недорогому районі, де селяться митці.

2. Опишіть помешкання художниць, їхні мистецькі уподобання.

Їхня студія розташована на горищі старого цегляного будинку. З вікна видно стіну сусіднього будинку, вкриту плющем. Кімната обладнана простими меблями, включаючи залізне ліжко. Щодо мистецьких уподобань, Джонсі мріє намалювати Неаполітанську затоку, а Сью малює ілюстрації для журналів. Вони обидві прагнуть досягти успіху в мистецтві.

3. Як поводяться Сью і Джонсі в момент випробування?

Коли Джонсі захворіла на пневмонію, Сью проявила себе як турботлива і віддана подруга. Вона доглядала за Джонсі, намагалася підтримати її дух і продовжувала працювати, щоб забезпечити їх обох. Джонсі, навпаки, впала у депресію і втратила волю до життя, пов’язуючи своє виживання з листям плюща за вікном.

4. Чому останній листок виявився для Джонсі таким важливим?

Останній листок став для Джонсі символом життя і смерті. Вона вирішила, що помре, коли впаде останній листок. Коли листок залишився на місці, попри сильний вітер і дощ, це дало Джонсі надію і волю до життя. Вона зрозуміла, що її бажання померти було “противним”, і вирішила жити далі. Насправді цей “листок” був намальований Берманом, який пожертвував своїм життям, щоб врятувати Джонсі, створивши свій останній шедевр.

Аналіз та інтерпретація

5. Яке перше враження справив Берман? Як змінюється образ художника впродовж розгортання сюжету?

Спочатку Берман постає як невдаха в мистецтві, старий і грубуватий чоловік. Він описаний як художник, якому вже за 60, з бородою “як у скульптури Мікеланджело “Мойсей"". Він 40 років тримав пензель, але не наблизився до своєї Музи. Берман здається цинічним і різким, коли критикує “дурні” ідеї Джонсі.

Однак протягом розвитку сюжету образ Бермана змінюється. Він виявляє турботу про Джонсі, погоджується позувати Сью. В кінці новели розкривається його справжня натура - самовідданого, здатного на самопожертву митця, який створив свій шедевр ціною власного життя.

6. Поясніть мотиви вчинку художника, що призвів до його смерті.

Берман намалював останній листок плюща, ризикуючи власним життям, з кількох причин:

7. Розкрийте символічне значення малюнка Бермана.

Малюнок останнього листка має глибоке символічне значення:

8. Які очікувані та неочікувані вчинки роблять герої та героїні? Намалюйте схему. Поясніть причини та наслідки вчинків персонажів.

Схема вчинків персонажів:Джонсі:

Сью:

Берман:

Причини вчинків:

Наслідки:

Ця схема показує, як неочікувані вчинки персонажів, особливо самопожертва Бермана, змінюють хід подій і приводять до позитивного фіналу для Джонсі.

Творче самовираження

9. Спираючись на знання тексту й характеристики персонажів новели О. Генрі «Останній листок», запропонуйте можливі сюжети для їхніх полотен. Використайте ілюстрації з інтернету або світлини. Опишіть (усно) і поясніть свої припущення.

Джонсі:

Сью:

Берман:

Цифрові навички

10. Підготуйте буктрейлер за змістом новели «Останній листок».

Ідеї для буктрейлера:

11. Здійсніть віртуальну екскурсію Нью-Йорком у район Грінвіч-Вілідж. Що привернуло вашу увагу в цьому історичному районі?

Грінвіч-Вілідж, розташований на захід від площі Вашингтона в Нью-Йорку, є одним з найстаріших і найвідоміших районів міста. Цей район привертає увагу своїми історичними будівлями, культурними пам’ятками та богемним стилем життя.

Історична частина району

Грінвіч-Вілідж почав розвиватися після Американської революції. У 1807 році була розроблена сітка вулиць, яка обійшла район, що дозволило йому зберегти низьку щільність забудови. Район відомий своїми історичними будинками в різних стилях, включаючи федеральний, грецький відродження, італійський, французький другий імператорський, неогрецький та королівський Анні.

Культурні пам’ятки

У районі розташовано багато культурних пам’яток, включаючи Вашингтон-Сквер-Парк, який є центром району. Парк відомий своїми історичними пам’ятками, включаючи монумент Джорджа Вашингтона та церкву Святого Луки в полях. Крім того, у районі розташовано багато музеїв, галерей та театрів, включаючи Вітні-Музей Американського Мистецтва та Нью-Йоркський Університет.

Богемський стиль життя

Грінвіч-Вілідж відомий своїм богемським стилем життя, який приваблює художників, музикантів та інших творчих людей. Район був центром руху хіпі в 1960-х роках та продовжує бути центром культурного життя Нью-Йорка.

Останній листок

У районі Грінвіч-Вілідж розташована студія, де живуть дві молоді художниці, Джонсі та Сью, які є головними героїнями новели “Останній листок” О. Генрі. Джонсі, яка хворіє на пневмонію, вважає, що коли останній листок плюща на стіні будинку впаде, вона помре. Однак, старий художник Берман, який живе в тому ж будинку, намалював останній листок, що дало Джонсі надію на одужання.

Враження від екскурсії

Віртуальна екскурсія по Грінвіч-Віліджу дала нам можливість побачити історичну та культурну значимість району. Ми побачили історичні будівлі, культурні пам’ятки та богемський стиль життя, який приваблює творчих людей. Крім того, ми дізналися про історію двох молодих художниць, Джонсі та Сью, та старого художника Бермана, які жили в цьому районі.

Дослідження і проєкти

12. Знайдіть в інтернеті зображення рослини, про яку йдеться у творі. Як ви вважаєте, чому саме цю рослину зобразив письменник? Дослідіть її властивості та символічне значення в різних народів.

Рослина у творі - це плющ. Ось деякі міркування щодо вибору цієї рослини та її символіки:

О. Генрі міг обрати плющ через його символічне значення стійкості, витривалості та життя, що перегукується з темою новели.

13. Покажіть на мапі Неаполітанську затоку. Знайдіть її опис і зображення в довідниковій літературі. Як ви гадаєте, чому саме її мріяла намалювати Джонсі?

Неаполітанська затока:

Джонсі могла мріяти намалювати Неаполітанську затоку з кількох причин:

Життєві ситуації

14. Розкрийте поняття людяність на прикладі твору О. Генрі. Доберіть синоніми. Наведіть подібні життєві приклади з власного досвіду.

Людяність у новелі проявляється через:

Синоніми до слова “людяність”: гуманність, милосердя, співчуття, доброта, альтруїзм.

15. Чи доводилося вам доглядати за хворими? Що треба робити для них, щоб полегшити їхній стан? Чи достатньо лише лікувальних засобів? Поділіться вашим досвідом.

Для полегшення стану хворих важливо:

Окрім лікувальних засобів, важливу роль відіграє психологічна підтримка, увага та турбота.

16. Чи впливають думки й почуття на наше ментальне здоров’я?

Так, думки і почуття мають значний вплив на наше ментальне здоров’я. У новелі це яскраво демонструється на прикладі Джонсі:

Позитивне мислення, оптимізм та емоційна стійкість можуть значно покращити ментальне здоров’я та загальний стан людини.