Skip to content

Наймитські пісні - Коваленко

Posted on:10 серпня 2024 р. at 00:00

ПОМІРКУЙ НАД ПРОЧИТАНИМ

1. Який мотив пісні? Якою має бути її мелодія — весела чи тужлива, темп виконання — швидкий чи повільний? Чому?

Мотив пісні - туга за рідним домом та нещасливе життя на чужині. Мелодія має бути тужливою, а темп виконання - повільним. Це пояснюється змістом пісні, де лірична героїня висловлює свій сум за матір’ю та рідним краєм, а також скаржиться на важке життя в наймах.

2. Яка форма побудови твору — діалог чи монолог? Як це допомагає виразніше розкрити ідею твору?

Форма побудови твору - монолог. Це допомагає виразніше розкрити ідею твору, бо ми чуємо думки та почуття ліричної героїні безпосередньо від неї самої, що робить її переживання більш особистими та емоційними для слухача.

3. У зошит випиши постійні епітети та приклад художнього паралелізму.

Постійні епітети: “чисте поле”, “рідна ненька”.

Приклад художнього паралелізму:

“Як піду я в чисте поле, то й не ворон кряче,

То й не ворон кряче,

А то ж моя рідна ненька та й за мною плаче,

Та й за мною плаче.”

4. Проаналізуй образ ліричної героїні твору. Підтвердь відповідь цитатами

Лірична героїня - молода дівчина, яка змушена працювати в наймах далеко від дому. Вона сумує за рідною домівкою та матір’ю: “Ой матінко-вишня, чи я в тебе лишня? Що віддала в чужі краї, де я непривична.” Героїня відчуває себе самотньою та беззахисною на чужині: “Куда хилять, то й хилюся, бо я всіх боюся”. Вона страждає від важкої праці та поганого ставлення: “Ой матінко-зірко, як у строці гірко”. Дівчина настільки нещасна, що навіть запитує матір, чому та не втопила її малою: “Чом ти мене маленькою та й не притопила”. Це показує глибину її відчаю та страждань.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Навчися виразно читати вивчені твори.

Я буду старанно працювати над виразним читанням вивчених творів, звертаючи увагу на інтонацію, темп та емоційне забарвлення, щоб передати настрій та зміст пісень.

2. Назви основні мотиви наймитських пісень.

Основні мотиви наймитських пісень:

3. Добери або самостійно створи ілюстрацію до однієї з пісень.

Я намалюю ілюстрацію до пісні “Ой матінко-вишня…“. На малюнку зображу молоду дівчину в полі, яка сумно дивиться вдалину. Поруч намалюю вишневе дерево як символ рідного дому. На задньому плані буде видно силует хати, щоб показати тугу дівчини за домівкою. Використаю приглушені кольори, щоб передати сумний настрій пісні.

ілюстрація до пісні "Ой матінко-вишня..."