Skip to content

Микола Вороний. Євшан-зілля - ГДЗ 6 клас Архипова 2023

Posted on:8 грудня 2023 р. at 00:00

Прочитай поему Миколи Вороного «Євшан-зілля». Чи знаєш ти, що означає назва твору?

Ні, на жаль, я не знаю, що означає назва поеми “Євшан-зілля”.

З контексту поеми можна зрозуміти, що “євшан-зілля” - це якесь чарівне зілля, яке гудець дав понюхати синові хана, щоб той згадав свою батьківщину. Але точного значення цієї назви я не знаю.

Можливо, хтось інший зможе пояснити походження і значення слова “євшан” у назві твору. А поки що залишається тільки здогадуватися та робити припущення на основі контексту поеми.

Які мотиви твору ти можеш назвати?

Основними мотивами поеми “Євшан-зілля” я б назвав:

Прочитай виразно останню частину поеми. Які роздуми й переживання в ній звучать?

Щодо останньої частини, то в ній ліричний герой звертається до України як до рідної матері і з жалем говорить, що багато її синів забули про неї. Він шкодує, що в українців не вистачає сили духу, щоб повернутися у рідний край, немає того “євшан-зілля”, яке б направило їх на шлях додому.

Тут звучать роздуми про долю України, туга і біль за співвітчизників, які покинули батьківщину. Ліричний герой переживає, що українці розпорошені світом і втрачають зв’язок із рідною землею.

Склади ланцюжок подій, записавши сюжет твору короткими фразами. Скористайся поданим початком.

Ось ланцюжок подій поеми “Євшан-зілля”:

Ханський син у неволі → у палатах хана смуток і самотність → хан кличе гудця й просить повернути сина → гудець іде до Києва → він знаходить сина хана і намагається його переконати → співає пісні, але марно → тоді дає хлопцеві понюхати чарівне зілля → син раптом згадує рідний степ → вирішує тікати звідти з гудцем → вони йдуть у половецький степ → ліричний герой журиться, що багато українців забули рідний край, як син хана.

Ось таким є ланцюжок найважливіших подій твору, переданий короткими фразами. Сподіваюсь, він допоможе зрозуміти сюжет поеми «Євшан-зілля».

Знайди в тексті поеми описи природи. Яка їхня роль? Запиши художні засоби, які допомагають яскравіше уявити зображуване.

У поемі “Євшан-зілля” я не знайшов прямих описів природи.

Проте є непрямі згадки про степ та його красу, які допомагають уявити тугу героїв за батьківщиною:

“Про життя привільне наше, Нашу вдачу молодецьку”

Епітети “привільне”, “молодецька” створюють уявлення про вільний степ.

“Рідний степ — широкий, вільний, Пишнобарвний і квітчастий”

Тут використано епітети та метафору для зображення краси степу.

Отже, описи природи відсутні, але згадки про степ допомагають зрозуміти тугу героїв за рідним краєм. Це підсилює патріотичний пафос твору.