Від кого Павло Тичина успадкував хист?
З тексту бачимо, що Павло Тичина успадкував хист до малювання, музики від свого батька, який був дуже талановитий до цих мистецтв.
Визнач, скільки Павлусеві тут років (народився 1891 р.)
10
Чи відповідає зовнішність хлопчика на світлині портрета, поданому Мариною Павленко?
Так, зовнішність хлопчика на світлині відповідає опису в тексті - високе чоло, великі очі на пів обличчя. Отже, це саме малий Павло Тичина.
1. Чому, на твою думку, Марина Павленко визначає жанр книжки про дитинство митців як роман у повістинах? Від якого слова утворено «повістини»? Повістини більше схожі на повість чи на оповідання? Чому?
На мою думку, Марина Павленко визначає жанр своєї книжки як “роман у повістинах”, оскільки в ній поєднано риси й роману, і повісті. Слово “повістини” утворене від слова “повість”. Повістини більше схожі на повість, ніж на оповідання, адже містять ширшу розповідь про життя героїв.
2. Як ти розумієш слова, узяті за епіграф до цього твору?
На мою думку, ці слова означають, що саме з дитинства людина отримує найважливіші риси свого характеру, свої таланти й покликання, які потім розвиває все життя. Дитинство залишає глибокий слід у подальшій долі кожної людини.
3. Перекажи текст близько до змісту за одним зі способів:
1) побудуй сюжетний ланцюжок до твору;
Сюжетний ланцюжок:
- Народження Павла Тичини в багатодітній родині
- Його талановитий батько і люблячі батьки
- Навчання Павла в церковноприходській школі
- Вступ до Чернігівської духовної семінарії
- Захоплення музикою, малюванням
- Знайомство з видатними діячами української культури
- Початок літературної творчості
- Визнання таланту Павла Тичини М.Коцюбинським
- Смерть матері, тяжкі випробування
- Написання геніальних, сонячних віршів
- Відстоювання Павлом Тичиною української мови
2) текст твору подано уривками — епізодами з біографії Павла Тичини; дай кожному з них назву.
Епізоди з біографії:
- “Сьомий у родині” — народження Павла в багатодітній родині
- “Талановитий батько” — успадкування хисту від тата
- “Люблячі батьки” — теплі стосунки в сім’ї
- “Музика і фарби” — захоплення мистецтвами
- “Зустріч з Коцюбинським” — визнання таланту видатним письменником
- “Втрата мами” — смерть матері, випробування
- “Сонячні вірші” — написання геніальних поезій
- “Захист рідної мови” — моральний вчинок Павла Тичини
4. Сформулюй тему та ідею твору
Тема твору - дитинство видатного українського поета Павла Тичини.
Ідея - саме з дитинства людина отримує найважливіші риси характеру, таланти й покликання, які потім розвиває все життя.
5. Доведи, що твір «Янголи для Павлуся Тичини» — епічний
Цей твір є епічним, оскільки:
- розповідає про реальні події з життя конкретної людини;
- охоплює тривалий період часу - дитинство Павла Тичини;
- містить опис побуту, звичаїв тогочасного села;
- має елементи оповіді, розповіді.
6. На основі ключових слів (поет, художник, музикант, вірші, «Сонячні кларнети», фортепіано, сопілка, гобой) створи схему «Таланти Павла Тичини»
Схема “Таланти Павла Тичини”:
Поет
- Вірші
- “Сонячні кларнети”
Художник
Музикант
- Фортепіано
- Сопілка
- Гобой
7. Уяви Павла Тичину сучасним підлітком. Добери для нього нікнейм, світлини для публікацій. Склади за текстом кілька дописів для соцмереж.
Отже, уявимо, що Павло Тичина - сучасний підліток.
Нікнейм для нього в соцмережах: Pavlo_SunnyPoet
Світлини для публікацій:
- фото з музичними інструментами (гітара, фортепіано)
- фото з альбомом для малювання
Дописи в соцмережах:
“Привіт, друзі! Сьогодні написав черговий вірш. Поділюся з вами пізніше)”
“Малював осінній пейзаж. Як вам? Чекаю ваших відгуків!”
“Вивчаю нову мелодію. Надихає природа за вікном)”
“Друзі, приєднуйтеся до флешмобу #ТичинаСонячнийПоет! Популяризуймо українську поезію!”
9. Пригадай, який твір Павла Тичини ти вчив / вчила в 5 класі. Про що він?
У 5 класі я вивчав вірш Павла Тичини “Гаї шумлять”. Це ліричний вірш, в якому автор описує красу природи, і виражає свою любов до рідного краю
10. Знайди в інтернеті цитати Василя Симоненка. Яка з них тобі сподобалася найбільше? Поділись нею з однокласниками та однокласницями.
- Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину.
- Можна прострелити мозок, Думки ж не вбить!
- Поезія — це прекрасна мудрість.
- Не заколисуй ненависті силу.
- Вірнішого і сердечнішого побратима, ніж папір, я не знаю.
- Живе той, хто не живе для себе, хто для других виборює життя.