Skip to content

Максим Рильський. Осінь-маляр із палітрою пишною... - ГДЗ 6 клас Яценко 2023

Posted on:8 листопада 2023 р. at 00:00

«Осінь-маляр із палітрою пишною…»

Поміркуй!

Які враження справив на тебе вірш? Які почуття викликав?

Вірш справив на мене враження захоплення красою осені. Він викликав почуття радості та легкого піднесення.

Опиши кількома епітетами, який настрій передає ця поезія

Настрій цієї поезії я б схарактеризував такими епітетами:

А як ти сприймаєш осінь? Опиши свої враження від цієї пори року, за змогою — образно

Особисто я дуже люблю осінь за її яскраві фарби та аромати. Мені здається, ніби природа вдягає найкраще вбрання, аби порадувати нас перед настанням зими. Я сприймаю осінь як гарну танцівницю в багряному вбранні, котра кружляє під музику шелесту листя.

У якому зі значень, наведених у «Мовній скарбничці», поет вживає слово «маляр»? Поясни свої міркування.

На мою думку, у вірші слово “маляр” вжито у значенні художника-митця. Адже далі йдеться про його палітру та фарби, якими він створює картину осені. Тобто мається на увазі саме творчий процес живописця.

Поміркуй!

Які захоплення, риси вдачі автора позначились на вірші «Осінь-маляр із палітрою пишною…»?

Ось які риси Максима Рильського позначилися на цьому вірші:

Назви епітети у творі. З якою метою митець так часто вдасться до цього засобу?

Епітети у творі: розкішна краса, роси сріблисті, шати барвисті, кольори дивні, фарби рожеві, злотисті, червоні.

Епітети допомагають створити яскраві образні характеристики.

Чому поет схарактеризував осінні пісні (звуки природи) епітетом «тиходзвонні»? Поясни, як ти розумієш значення цього слово

Вислів “пісні тиходзвонні” означає, що звуки осені лунають тихо, ніби дзвін. Це передає спокійну, розмірену атмосферу.

Наскрізним художнім засобом цієї поезії є персоніфікація. Процитуй відповідні рядки. Поясни, за якою подібністю перенесені ознаки людини на явища природи

Персоніфікація:

“Осінь-маляр із палітрою пишною

Тихо в небі кружляє”

Тут осінь наділена рисами людини - маляра, який творить картину.

Простеж, як римуються рядки в строфах. Пригадай, як називаються трирядкові вірші в японській поезії. Чому вірш М. Рильського не можна назвати хайку?

У вірші Максима Рильського “Осінь-маляр із палітрою пишною…” римуються другий і третій рядки кожної строфи, тобто за схемою ABA. Щодо трирядкових віршів у японській поезії, вони називаються хайку і мають строгу структуру: 5, 7, 5 складів відповідно. Вірш Рильського не є хайку, оскільки він не дотримується цієї структури, а також має чотири строфи замість однієї трирядкової строфи. Хайку також зазвичай містить глибокий зміст у мінімалістичній формі і часто пов’язане з природою, але містить якусь гостру або несподівану завершальну думку, що відсутня в цьому вірші.

З яким іншим видом мистецтва найближче перегукується цей літературний твір? Своє твердження вмотивуй прикладами з тексту.

Найближче цей вірш перегукується з живописом, адже створюються яскраві зорові образи, ніби картина пензля художника.

Поміркуй!

Розкажи, яке враження справили на тебе картини А. Мухи та Ф. Безверхнєва? З якими рядками поезії М. Рильського вони перегукуються?

Картини Альфонса Мухи та Федора Безверхнєва справили на мене враження краси та гармонії осені. Картина Мухи перегукується з такими рядками вірша:

“Осінь-маляр із палітрою пишною

Тихо в небі кружляє,

Осипає красою розкішною”

Адже на полотні зображена осінь у вигляді жіночого образу, яка несе багатий врожай.

Картина Безверхнєва передає яскраві, теплі кольори осені, що згадуються в рядках:

“Ліс одягає у шати барвисті.

Ліс обливає кольорами дивними”

Чому поет у вірші порівнює осінь і маляра?

Поет порівнює осінь з малярем, бо вона як художник створює різнобарвну картину природи за допомогою “палітри” з осінніх кольорів.

Назви яких кольорів використано у творі? Створи палітру вірша за допомогою фарб (олівців, маркерів…) або ж скористайся можливостями комп’ютера

Кольори, використані у творі:

Підсумуй!

До якого жанру лірики належить вірш «Осінь-маляр із палітрою пишною…»?

На мою думку, вірш “Осінь-маляр із палітрою пишною…” належить до жанру пейзажної лірики.

Сформулюй провідний мотив цього твору

Провідним мотивом твору є захоплення красою осені, її барвами, звуками, настроєм.

Порівняй, яким настроєм проникнуті хайку Мацуо Басьо осінньої тематики, а яким — поезія М. Рильського. Хто з поетів сприймає осінь зі смутком, а хто життєствердно? Чиє ставлення до осені суголосне з твоїм? Свою думку аргументуй рядками віршів

Хайку Мацуо Басьо про осінь переважно проникнуті смутком, адже він сприймає цю пору як згасання природи. Натомість поезія Максима Рильського життєствердна, осінь у нього постає яскравою, радісною.

Мені ближчим є саме таке, позитивне сприйняття осені. Я погоджуюся з Рильським, адже в його вірші осінь “сміється”, “грає цілунками”, тобто радіє життю.

Чи будеш ти надалі читати вірші М. Рильського? Чому?

Так, я буду читати вірші Максима Рильського, оскільки мені подобається його оптимістичний погляд на світ, вміння побачити красу у звичайних речах.