Поміркуй!
Яке враження справила на тебе поезія?
Поезія справила на мене враження надії та патріотизму. Вона викликає почуття пробудження і віри в можливість відродження та об’єднання України. Вірш Івана Франка передає сподівання на краще майбутнє, де Україна стане вільною та щасливою.
З якою порою року поет асоціює відродження Батьківщини? Чому?
Поет асоціює відродження Батьківщини з весною. Він описує, як високий дуб розпускається в красі під час весняного періоду. Весна символізує початок нового життя, позбавлення від вікових пут та пробудження людей. Весна є сезоном, коли все в природі оживає, і Франко використовує цей образ для передачі надії на відродження та свободу України.
Якими епітетами у вірші змальована Україна?
У вірші “Розвивайся ти, високий дубе” Україна змальована такими епітетами:
- Славна мати Україна
- Щаслива і вільна Україна
- Нероздільна Україна
Ці епітети надають Україні почестей, виражають її славу, щастя та незалежність.
Пригадай, що таке персоніфікація. Знайди цей художній засіб у тексті. Процитуй відповідні рядки
Персоніфікація - це художній засіб, коли неживі предмети або абстрактні поняття наділяються людськими рисами або властивостями.
У вірші “Розвивайся ти, високий дубе” знаходимо таке вживання персоніфікації:
“Розпадуться пута віковії, Прокинуться люди.”
Якими, на думку І. Франка, мають стати українці та українки, щоб побудувати щасливу незалежну державу? Наведи приклади з недавньої історії і сьогодення, коли наші земляки гідно виконують Франкові заповіти
У вірші “Розвивайся ти, високий дубе” Іван Франко висловлює думку, що українці та українки повинні стати єдиними, нероздільними, та добре виконувати свої обов’язки перед Батьківщиною. Вони мають бути готові служити для блага України та висунути інтереси своєї країни на перший план.
Недавнім прикладом, коли наші земляки гідно виконують Франкові заповіти, є Революція Гідності, яка відбулася в Україні у 2013-2014 роках. Мільйони людей, включаючи студентів, активно долучилися до протестів та виступали за свободу, правду та справедливість. Ця подія показала силу та волю українського народу боротися за свої права та гідність.
Сьогодні багато українців продовжують гідно реалізовувати Франкові заповіти. Військові захищають нашу країну від загарбника.
У вірші використано рефрен. Знайди його і поясни, яку думку він підкреслює
У вірші “Розвивайся ти, високий дубе” знаходимо рефрен, який повторюється кілька разів у вірші: “Розвивайся ти, високий дубе, Весна красна буде!” Цей рефрен підкреслює думку про надію та віру у майбутнє. Він викликає почуття оптимізму та обіцянку кращого часу, коли Україна розквітне та процвітатиме.
Який жанр цього ліричного твору? Свою відповідь умотивуй
Цей твір належить до ліричного жанру. У ньому автор використовує поетичну форму для вираження своїх особистих почуттів, емоцій і думок. Він розповідає про свої враження від поезії, аналізує символи та образи, передає свої думки стосовно відродження Батьківщини та важливості національного об’єднання. Цей ліричний твір відображає поетичну особистість автора та його почуття щодо України.
Поміркуй!
Що нового про І. Франка як митця та особистість тобі стало відомо?
З тексту стало відомо, що Іван Франко був письменником багатьох талантів та здібностей. Він володів чотирнадцятьма мовами. Франко висловлював ідеї об’єднання українського народу та боротьби за незалежність України. Він активно працював в громадсько-політичній сфері, створюючи громадські організації та видавав патріотичні часописи. Франко був ув’язнений австрійською владою через свою діяльність та вплив на суспільство. Його вірш “Розвивайся ти, високий дубе…” висловлює його передчуття наближення часу визволення України та закликає до національного відродження та об’єднання українського народу.
Порівняй вірш «Розвивайся ти, високий дубе…» І. Франка з гімном (славнем) «Ще не вмерла Україна…» П. Чубинського. Які споріднені мотиви, образи, художні засоби в цих творах? Про що це свідчить?
В обох творах – вірші “Розвивайся ти, високий дубе…” Івана Франка та “Ще не вмерла Україна…” Павла Чубинського – спостерігається спорідненість мотивів, образів та художніх засобів. Обидва твори висловлюють патріотичні почуття та любов до України.
У вірші Франка “Розвивайся ти, високий дубе…” та в гімні Чубинського “Ще не вмерла Україна…” образи символізують силу, стійкість та велич України. Обидва твори викликають почуття національної гордості та піднесення.
У художніх засобах обидва твори використовують повтори, анафори, паралелізми, що надає їм емоційної сили та ритмічності. Це сприяє підкресленню важливості та актуальності теми, а також залученню уваги читача.
Ця спорідненість мотивів, образів та художніх засобів у творах Івана Франка та Павла Чубинського свідчить про їхнє спільне бажання висловити глибоку прив’язаність до рідної землі та національну ідентичність.