Skip to content

Григорій Сковорода. Гей, поля, поля зелені...Твої літературні проєкти - ГДЗ 6 клас Коваленко

Posted on:10 грудня 2023 р. at 00:00

Поміркуй над прочитаним

1. Визнач основний мотив поезії Г. Сковороди «Гей, поля, поля зелені…»

Основний мотив поезії - захоплення красою української природи, її гармонією, що надихає ліричного героя і дарує йому відчуття раю на землі.

2. Які деталі українського пейзажу приваблюють ліричного героя? Чому він не називає їх, а звертається до них?

Ліричний герой захоплюється полями, долинами, балками, могилами, пагорбками, річками, дібровами, гайками - краєвидами рідної землі. Він звертається до них, оживляє, ніби розмовляє з друзями.

3. Яку «музику» має на увазі автор? Які слухові образи він використав?

Мається на увазі спів птахів - жайворонка та солов’я. Використано слухові образи: “Дзвін, лящить”

4. Як ти розумієш слова «зело-квіт», «денниця»? Які зорові образи є в поезії?

“Зело-квіт” - квітуча зелень, квіти. “Денниця” - ранкова зоря, світанок. Використано зорові образи сонця, квітів.

5. Який зміст вкладає автор у слова «думи трудні»?

Під “думами трудними” мається на увазі тяжкі роздуми, турботи.

6. Чому Г. Сковорода протиставляє природу і цивілізацію («міста багатолюдні»)?

Природа уособлює ідеал гармонії, а цивілізація (“міста”) - місце турбот та неспокою.

7. Який ідеал людського щастя пропагує поет? Що для нього рай земний?

Рай земний для поета - це життя серед краси природи, у злагоді з нею.

8. Що спільного у віршах «Ой пташино жовтобока…» та «Гей, поля, поля зелені…»?

Обидва вірші прославляють красу української природи.

9. Пригадай вірш Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати…». Порівняй, як змальовано рай земний у Т. Шевченка і Г. Сковороди (вірш «Гей, поля, поля зелені…»)

Схожість між цими віршами полягає в тому, що обидва автори створюють образ раю на землі, де люди можуть насолоджуватися природою і взаємодіяти між собою в щасливій гармонії. А відмінність в тому, що у Шевченка природа на другому плані після родини й рідної хати.

10. Розглянь портрет Г. Сковороди художниці Г. Єгорової. Які риси характеру поета і філософа вона підкреслила в ньому?

Мені здається, що на портреті є такі риси характеру як уважність, спокійність, упевненість та працездатність.

Домашнє завдання

1. Випиши у робочий зошит епітети з вірша Григорія Сковороди «Гей, поля, поля зелені…». Яка їх роль у розкритті змісту поезії? Дай усну відповідь

Ось епітети, які я виписав з вірша Григорія Сковороди “Гей, поля, поля зелені…“:

поля зелені, зело-квітом оздоблені, потоки чисті, береги трависті

Роль епітетів у розкритті змісту поезії полягає в тому, що вони допомагають створити яскраві зорові та слухові образи української природи, передати її красу, гармонію, досконалість. Завдяки влучним, виразним епітетам читач милується разом з ліричним героєм пейзажними картинами, відчуває захоплення і натхнення. Тому епітети відіграють важливу роль у розкритті ідеї твору - уособлення в природі раю на землі, гармонійного ідеалу людського буття.

Твої літературні проєкти

1. Зроби презентацію на тему «Навчання та самоосвіта Григорія Сковороди». Ознайом із нею однокласників/однокласниць

Назва презентації: “Навчання та самоосвіта Григорія Сковороди”

Слайд 1: Вступ

Слайд 2: Ранні роки

Слайд 3: Києво-Могилянська академія

Слайд 4: Придворна капела та мандрівка до Санкт-Петербурга

Слайд 5: Закордонна подорож

Слайд 6: Повернення до освіти

Слайд 7: Харківський колегіум

Слайд 8: Філософія самоосвіти

Слайд 9: Останні роки та спадщина

Слайд 10: Вплив на українську культуру

Слайд 11: Заключення

Слайд 12: Джерела

Під час презентації можна використовувати інтерактивні елементи, такі як аудіозаписи пісень Сковороди, відеоролики про його місця проживання, та мультимедійні інсценізації його викладацької діяльності.

2. У 2022 році українство відзначило 300-літній ювілей Г. Сковороди. Знайди в мережі Інтернет інформацію про цю подію. Які заходи тебе найбільше вразили? Чому?

Ось кілька цікавих заходів, які відбулися в Україні до 300-річчя Григорія Сковороди:

  1. Онлайн-марафон “Розмова про премудрість”, організований Національним музеєм Григорія Сковороди. Цікава інтерактивна подія, що дозволила людям з різних куточків України та світу долучитися до обговорення філософії та спадщини мислителя.
  2. Виставка “Світи Григорія Сковороди” у Національному музеї історії України. Надзвичайно цікава експозиція, на якій можна було побачити оригінали творів Сковороди та артефакти його часів.
  3. Виставка “Дух свободи нас в нас родить. Сковорода й ми” у Києві та Харкові. Гарне візуальне втілення ідей і тематики творчості філософа.

Найбільше мене вразила виставка в Національному музеї історії. Можливість побачити справжні рукописи та видання Сковороди, торкнутися історії - це дуже цінно. Крім того, експозиція добре розкривала різні грані особистості мислителя.