Запитання і завдання до прочитаного
1. Скориставшись посиланням виконайте контрольні онлайн-тести з теми «Новий Заповіт».
Ось мої відповіді на запитання:
- Марію ввели у храм, коли їй виповнилося три роки.
- Після досягнення трьох років Марія жила у храмі.
- Сповістив Марії, що на неї зійде Святий Дух, і вона народить Сина – Ісуса Христа ангел.
- Передрік Марії, що вона зазнає багато горя через страждання свого Сина Симеон.
- Радісну зустріч людства, яку символізує старець Симеон, зі Спасителем та його вченням християнська церква щороку святкує як Стрітення Господнє.
- Іоанна Хрестителя християни називають також Іоанном Предтечею.
- Тих, хто визнавав свої гріхи, Іоанн хрестив водою в Йордані.
- Коли Іоанн хрестив Ісуса, Дух Святий зійшов на Христа в образі голуба.
- Цар Ірод стратив Іоанна Хрестителя тому, що був зачарований танком Саломеї і пообіцяв виконати будь-яке її бажання.
- Від Йосипа Ісус Христос навчився теслярському ремеслу.
- Ісус розкриває високі істини свого вчення у формі притчі.
- Ісус нагодував п’ятьма хлібами й двома рибинами натовп у п’ять тисяч людей.
2. Чому цар Ірод хотів знищити Ісуса Христа? Як Христос уникнув Іродової розправи?
Цар Ірод хотів знищити Ісуса Христа, бо боявся, що Ісус забере його трон, коли виросте. Ірод почув від волхвів, що народився новий Цар юдейський. Христос уникнув розправи, бо ангел попередив Йосипа уві сні, і той відвів Марію з Немовлям до Єгипту.
3. Перекажіть епізод про відвідування Єрусалима дванадцятирічним Ісусом Христом. Чому Ісус залишився в храмі й чим здивував присутніх?
Коли Ісусу було 12 років, Він пішов з батьками на свято Пасхи до Єрусалима. Після свята батьки пішли додому, а Ісус залишився в храмі. Через три дні вони знайшли Його там серед учителів. Ісус слухав їх і ставив запитання. Всі дивувалися Його мудрості та розумінню. Ісус сказав батькам, що Йому треба бути при справах Свого Отця.
4. Перекажіть оповідь про насичення народу п’ятьма хлібами. Знайдіть у тексті оповіді деталі, що підкреслюють неймовірність здійсненого перетворення.
Ісус побачив великий натовп і почав навчати людей. Коли настав вечір, учні сказали відпустити людей, щоб купили їжі. Але Ісус звелів нагодувати їх самим. У них було лише 5 хлібів і 2 рибини. Ісус благословив їжу, розламав хліби й наказав роздати людям. Всі наїлися, і ще залишилося 12 кошиків. Їло 5000 чоловіків.
Деталі, що підкреслюють неймовірність: мала кількість їжі (5 хлібів і 2 рибини), велика кількість людей (5000), 12 повних кошиків залишків.
5. Яке ставлення Христа до людей та їхніх потреб засвідчує чудо з п’ятьма хлібами? А яку роль у цьому епізоді відіграли учні Ісуса Христа? Чому Ісус Христос наказав зібрати решту хліба та риби в кошики? Які життєві правила утверджуються в цій деталі? Існує твердження, що, долучивши учнів до здійсненого чуда, Христос тим самим показав, що для того, щоб скористатися Божою допомогою, люди самі мають попрацювати. Які підтвердження цьому тлумаченню можна знайти в прочитаній оповіді?
Чудо з п’ятьма хлібами демонструє співчуття і турботу Ісуса Христа про людей та їхні потреби. Він не лише навчав їх, але й забезпечив їжу, коли вони були голодні. Це показує, що Христос дбає про всі аспекти життя людини.
Учні Ісуса відіграли важливу роль в цьому епізоді. Вони допомагали організувати людей, роздавати їжу і збирати залишки. Це підкреслює, що вони були активними учасниками чуда і вчилися співпрацювати з Ісусом.
Ісус наказав зібрати решту хліба та риби в кошики, щоб нічого не пропало. Це вчить нас цінувати ресурси й не марнувати їх. Життєві правила, які утверджуються в цій деталі, включають економність і вдячність за те, що маємо.
Тлумачення, що для отримання Божої допомоги люди мають самі попрацювати, підтверджується тим, що учні активно брали участь у чуді. Вони не просто спостерігали, а виконували конкретні завдання, що підкреслює важливість людських зусиль у співпраці з Божою волею.
6. Поміркуймо! В оповіді натовп, що зібрався на проповідь Христа, порівнюється з вівцями без пастуха. Як ви розумієте зміст цього порівняння?
Це порівняння означає, що люди потребували духовного провідника і настанов, як вівці потребують пастуха, щоб не заблукати.
7. Євангельська історія про зцілення сліпого має певний символічний зміст. Сліпий - це символ людини, яка не вірить у Бога й, відповідно, не бачить справжнього світу й не розуміє, куди йде. Що в такому разі означає зцілення, яке сліпий отримує від Ісуса Христа? А чому, на вашу думку, Христос заборонив зціленому сліпому розповідати про те, як він вилікувався?
Зцілення сліпого символізує духовне прозріння людини, яка починає вірити в Бога. Сліпий, який не бачив світу, після зустрічі з Ісусом Христом прозріває і бачить істину. Це означає, що віра в Бога відкриває людині справжній сенс життя і допомагає зрозуміти, куди йти далі.
Христос міг заборонити зціленому сліпому розповідати про чудо з кількох причин:
- Щоб люди зосереджувалися не на чудесах, а на Його вченні та майбутній смерті.
- Щоб чутки про чудеса не перешкоджали Його місії.
- Щоб підкреслити важливість послуху Його словам.
- Бо це була Месіанська таємниця, яка мала педагогічне значення.
8. Чого навчає оповідь про чудесне зцілення десяти прокажених? Схарактеризуйте ставлення Ісуса Христа до прокажених. Які моральні цінності утверджуються в цьому епізоді?
Чудесне зцілення десяти прокажених навчає нас про силу віри та вдячності. Ісус Христос виявив співчуття і милосердя до прокажених, які вважалися відкинутими суспільством. Він не боявся їхньої хвороби і зцілив їх, показуючи, що для Бога немає поділу на “чистих” і “нечистих” людей. З десяти зцілених лише один повернувся, щоб подякувати Ісусу, що підкреслює важливість вдячності. Цей епізод утверджує моральні цінності, такі як віра, вдячність, милосердя і рівність усіх людей перед Богом.
9. Розкрийте зміст притчі про вівцю, що заблукала. Кого має на увазі Ісус Христос у цій притчі
У притчі про вівцю, що заблукала, Ісус Христос має на увазі грішників, які відійшли від Бога і потребують спасіння. Пастир, який шукає загублену вівцю, символізує Христа, який шукає і спасає грішників. Радість пастиря, коли він знаходить вівцю, означає радість Бога й ангелів, коли грішник кається. Ця притча вчить, що Бог любить і цінує кожну людину, навіть якщо вона згрішила і відійшла від Нього.
10. Згідно з традиційним тлумаченням, в образі царя в притчі про немилосердного боржника змальований Бог. Спираючись на це тлумачення, поясніть інакомовний зміст притчі.
У притчі про немилосердного боржника цар символізує Бога, який прощає людям великі борги гріхів. Боржник, якому простили 10000 талантів, але який сам не захотів простити іншому малий борг, уособлює людей, які отримали прощення від Бога, але самі не прощають ближніх. Ця притча вчить, що ми повинні прощати іншим, як Бог прощає нам, інакше втратимо Боже прощення.
11. Розвиваймо мовлення. Яку з прочитаних євангельських оповідей і притч ви порадили б прочитати вашим друзям? Напишіть їм листа про це. Аргументуйте свій вибір.
Дорогі друзі!
Я хочу порадити вам прочитати притчу про блудного сина. Ця притча дуже повчальна і зворушлива. Вона розповідає про те, як люблячий батько прийняв додому свого сина, який розтратив спадок на гріховне життя. Ця історія показує безмежну любов Бога до кожного грішника, який кається. Вона вчить нас не засуджувати інших, а прощати, як Бог прощає нам. Ця притча дає надію, що Бог завжди готовий прийняти нас, як блудних дітей. Раджу вам прочитати й поміркувати над цією притчею. Впевнений, вона надихне вас і зміцнить вашу віру.
З повагою, ваш друг.