Skip to content

Діагностувальна робота № 2. Історичне минуле України

Posted on:28 квітня 2025 р.

Варіант 1

І. Розв’яжи клоуз-тест (4 б.)

1. Головна ідея твору Т. Шевченка «Розрита могила»: Заклик до збереження національної пам’яті та відповідальності за долю України, засудження байдужості й зради.

2. Основа думка твору «Розрита могила»: Народ, який не цінує свою історію та зраджує власну країну, приречений на поневолення і втрату майбутнього.

II. Напиши, до якого твору належать ілюстрації. Від імені головного героя розкажи про зображену подію (два-три речення) (4 б.).

Ілюстрації належать до повісті Івана Франка «Захар Беркут».

Перша подія:

Я, Захар Беркут, стою на скелі й дивлюся на наші рідні гори. Я думаю про майбутнє нашої громади, про те, як важливо залишатися єдиними й сильними перед лицем небезпеки.

Друга подія:

Мій син Максим у полоні, але навіть у кайданах він не зламався. Його підтримує кохана Мирослава, і разом вони вірять, що громада врятує його та зуміє захистити Тухлю від ворога.

ІІІ. Творче завдання (4 б.).

Напиши фанфік — продовження історії, описаної в повісті Андрія Чайковського «За сестрою».

Після повернення додому Павлусь і Ганнуся довго не могли забути пережиті страхи, але рідне село Спасівка зустріло їх із радістю. Павлусь вирішив, що більше ніколи не дозволить ворогам забрати у нього найдорожчих людей. Він почав тренуватися з козаками, вчився стріляти й їздити верхи, щоб стати справжнім захисником свого краю.

Одного дня до села надійшла звістка про новий напад татар на сусідні поселення. Павлусь разом із іншими козаками вирушив на допомогу. Він уже не був тим наляканим хлопцем, а став сміливим і рішучим, готовим захищати рідну землю та своїх близьких. Ганнуся пишалася братом і допомагала пораненим у селі, мріючи про мирне життя для всіх українців.

Варіант 2

І. Розв’яжи клоуз-тест (4 б.)

1. Місце і час написання твору Т. Шевченка «Розрита могила»: 9 жовтня 1843 року, село Березань Переяславського повіту Київської губернії.

2. Тема твору «Розрита могила»: втрата національної гідності та знищення історичної пам’яті.

II. Напиши, до якого твору належать ілюстрації. Від імені головного героя розкажи про зображену подію (два-три речення) (4 б.).

Перша ілюстрація:

Ілюстрація належить до повісті Івана Франка «Захар Беркут».

Від імені Максима Беркута:

Я побачив, як Мирослава опинилася перед розлюченою ведмедицею. Не вагаючись, кинувся на допомогу й врятував її від смертельної небезпеки. Після цього між нами з Мирославою з’явилася справжня довіра та дружба

Друга ілюстрація:

Ця ілюстрація також із повісті «Захар Беркут» і зображує раду громади з Тугаром Вовком.

Від імені Захара Беркута:

Я разом із громадою зібрався, щоб вислухати боярина Тугара Вовка, який захопив наші землі й поводився жорстоко. На раді він вимагав підкоритися йому як слузі князя, але ми відстоювали свої права та свободу, не визнаючи над собою жодного пана. Між нами відбулася гостра суперечка, бо громада не хотіла миритися з несправедливістю й зневагою до наших звичаїв

III. Творче завдання (4 б.).

Напиши есе на тему «Хто вони — справжні лицарі?» (за повістю Андрія Чайковського «За сестрою»)