Skip to content

Андрій Кокотюха. Гімназист і Чорна Рука - Авраменко

Posted on:4 вересня 2024 р. at 00:00

1. НЕПРАВИЛЬНИМ є твердження

Б Назар Захарович працює в міліції

2. Увідповідніть характеристику з героєм повісті.

1 коротун - Г Шпиг

2 ніби з каменю - В Андронакі

3 геній алгебри - А Володька Зубко

3. Увідповідніть кожний фрагмент із позасюжетним елементом композиції.

1 «…Опецькуватий, кирпатий, з невеличким кумедним черевцем, кругленькими рожевими повнявими щоками та густими чорними вусами». - Г портрет

2 «Поділ залишався рідним. Усе просто. Через Контрактову площу повз Самсона праворуч, повз Успенську церкву в бік Боричевого Току через Фролівську вулицю». - А пейзаж

3 «Завтра п’ята година спалений дім на Подолі ти знаєш приносиш 1 тисячу або буде біда залиш у великій кімнаті мовчи». - В записка

4. Коротко передайте зміст перших чотирьох розділів повісті, відповівши на запитання хто? де? коли? чому?

У перших чотирьох розділах повісті “Гімназист і Чорна Рука” головним героєм є Юрко Туряниця, восьмикласник київської гімназії. Події відбуваються в Києві, зокрема на Подолі, в наші дні. Юрко отримує загадкову записку від Чорної Руки з вимогою принести гроші до спаленого будинку, щоб уникнути біди. Він вирішує піти туди, щоб зрозуміти, хто стоїть за цими погрозами, і стикається з небезпекою та таємницями.

Хто: Юрко Туряниця, учень 8-го класу, та детектив Шпиг.

Де: Події відбуваються в Києві, зокрема на Подолі.

Коли: В наші дні.

Чому: Юрко отримує загадкову записку від Чорної Руки і вирішує піти до спаленого будинку, щоб з’ясувати, що відбувається.

5. Яким ви побачили Юрка Туряницю в перших розділах повісті? Чи схвалюєте ви його рішення піти без відома дорослих до спаленого будинку?

У перших розділах Юрко Туряниця постає як сміливий і допитливий хлопець, який не боїться ризикувати, щоб дізнатися правду. Він виявляє ініціативу і прагнення самостійно розібратися в ситуації. Однак його рішення піти без відома дорослих до спаленого будинку є небезпечним і необачним, оскільки це може поставити його в небезпеку без підтримки і допомоги з боку дорослих.

6. Що ви знаєте про детектив як кіножанр? Які ознаки детективу наявні в повісті А. Кокотюхи «Гімназист і Чорна Рука»?

Детектив як кіножанр зазвичай включає розслідування злочину, загадкові обставини, підозрюваних і несподівані повороти сюжету. У повісті “Гімназист і Чорна Рука” присутні характерні ознаки детективу: загадкові записки від Чорної Руки, розслідування Юрком та детективом Шпигом, таємничі події в спаленому будинку і пошук винуватця.

7. З яких учинків і слів видно, що і Шпиг, і Юрко люблять собак? Що ви знаєте про бульдогів?

Юрко Туряниця виявляє свою любов до собак, коли, побачивши голодного бульдога, не вагаючись, ділиться з ним бубликами, щоб нагодувати. Це свідчить про його доброту і співчуття до тварин. Шпиг також демонструє прихильність до собак, коли згадує, що колись тримав пса, який навіть пожертвував собою, щоб врятувати його. Він також годує бульдога хлібом з ковбасою, що підкреслює його турботу про тварину.

Бульдоги — це порода собак, відома своєю міцною статурою, пласкою мордою і дружелюбним характером. Вони часто мають кумедний вигляд і є популярними домашніми улюбленцями завдяки своїй відданості і лагідності.

8. Гра «Так — ні».

  1. Ні. Юрко Туряниця навчається у 8-му класі Першої зразкової київської гімназії, а не ліцею.
  2. Ні. Шпиг нагодував бульдога хлібом з ковбасою, а не бубликом.
  3. Так. У тексті згадується, що директор Андронакі називає Блоховську “Залізною Леді”.
  4. Так. З тексту зрозуміло, що Моховий був першим, хто отримав записку від Чорної Руки.
  5. Ні. Це Колько Моховий грав у комп’ютерні ігри на гроші, а не Володька Зубко.
  6. Так. У тексті описано, як Юрко ховався під старим клишоногим ліжком.
  7. Так. Юрко згадує, що наколядував гроші цього року і хрещені розщедрилися.

5. Завдання

1. Величезний монітор, з якого мали транслювати міжнародну конференцію, пошкодив

А Голіцин

2. НЕПРАВИЛЬНИМ є твердження

А директор школи зібрав учнів через розбиту китайську статуетку

3. Увідповідніть прізвисько з героєм / героїнею повісті.

1 Цап - Б директор школи (Марко Іванович Андронакі, директор, якого називали Цапом через куцу борідку)

2 Блоха - А класна керівничка (Пані Блоховська згадується як класна керівничка)

3 Шпала - Г Мартинюк (Мартинюка називають Стьопа Шпала)

4. Чому однокласники підсміювалися з дворянина Лева Голіцина? Охарактеризуйте цього персонажа.

Однокласники підсміювалися з Лева Голіцина, тому що він дуже пишався своїм дворянським походженням і своїм пращуром, який був зрадником, що підтримував Москву проти українських гетьманів. Лев Голіцин вважав, що його предки були правдивими дворянами, і це було для нього важливіше за їхню історичну роль. Він також продавав спадкові речі, такі як годинник, потай від батьків.

5. Який сюжетний елемент — експозицію, зав’язку, розвиток дії, кульмінацію чи розв’язку — використано в десятому розділі?

У десятому розділі твору “Гімназист і Чорна рука” використано елемент розвитку дії.

Цей розділ описує важливу подію - розбиття монітора в комп’ютерному класі, що призводить до зриву міжнародної конференції. Це ключовий момент, який рухає сюжет вперед і створює основний конфлікт твору:

  1. Стороженко купує у Голіцина китайську статуетку, але виявляє в ній дефект і вимагає повернення грошей.
  2. Виникає суперечка між хлопцями.
  3. Голіцин у гніві кидає статуетку в Стороженка, але той ухиляється.
  4. Статуетка влучає в дорогий монітор і розбиває його.
  5. Хлопці усвідомлюють серйозність ситуації - за таке порушення їх можуть виключити з гімназії.

Ця подія є важливим елементом розвитку дії, оскільки вона:

Таким чином, розбиття монітора є ключовим моментом у розвитку сюжету, який рухає історію вперед і створює основу для подальших подій у творі.

6. Чи можна продавати або купувати сумнівний товар у школі без відома батьків і вчителів? Умовно оцініть провину кожного учасника / свідка оборудки за чотирибальною шкалою, де 4 — найбільший ступінь провини, а 1 — найнижчий.

Продаж або купівля сумнівних товарів у школі без відома батьків і вчителів є неприпустимою. Це порушує правила навчального закладу, може бути небезпечним і призвести до негативних наслідків.Умовна оцінка провини учасників/свідків оборудки:

Голіцин - 4

Як організатор і продавець сумнівного товару, Голіцин несе найбільшу відповідальність. Він свідомо порушує правила школи заради власної вигоди.

Стороженко - 3

Як покупець, Стороженко також несе значну відповідальність, оскільки свідомо бере участь у забороненій оборудці.

Туряниця - 2

Хоч Туряниця і не брав безпосередньої участі в купівлі-продажу, але він був свідком і не повідомив дорослих, що також є проблематичним.

Мартинюк - 1

7. Прокоментуйте спосіб виявлення правопорушника, до якого вдався директор школи. Чому він не спрацював?

Директор школи, пан Андронакі, намагався виявити правопорушника, збираючи учнів і, ймовірно, проводячи розслідування. Однак цей метод не спрацював, оскільки учні не зізналися у своїх діях, а страх перед покараннями або небажання видавати однокласників завадили виявленню винного.

8. Вільний мікрофон. Я прогнозую, що Чорна Рука — це … (ім’я восьмикласника / восьмикласниці), бо …

З огляду на те, що Чорна Рука вимагала гроші у восьмикласників і знала про їхні фінансові можливості, можна припустити, що це хтось із їхнього оточення, хто має доступ до особистої інформації учнів.

9. Дайте письмову розгорнуту відповідь (3–5 речень) на подані запитання.

Якою, на вашу думку, має бути сума кишенькових грошей у молодих людей вашого віку?

Сума кишенькових грошей для молодих людей мого віку може коливатися залежно від потреб і можливостей сім’ї, але зазвичай це може бути від 100 до 300 гривень на тиждень. Ця сума дозволяє покривати базові витрати на обіди, транспорт або невеликі покупки.

На що їх можна витратити?

Кишенькові гроші можна витратити на обіди в школі, проїзд, купівлю канцелярії, невеликі подарунки для друзів, розваги, такі як кіно або кафе, а також на заощадження для більш значних покупок.

Якими можуть бути джерела кишенькових грошей?

Джерелами кишенькових грошей можуть бути регулярні виплати від батьків, подарунки на свята від родичів, заробіток від невеликих підробітків, таких як допомога по господарству, або продаж непотрібних речей.

7. Завдання

1. До розкриття злочину причетні всі перелічені персонажі, ОКРІМ

В Медвідька

2. Викрасти в Галини Добрянської щоденник брата звелів

Г Стрельцов

3. Роль помічника Шерлока Голмса в повісті «Гімназист і Чорна Рука» зіграв

А Джентльмен

4. Які події, на вашу думку, у повісті фантастичні?

У повісті “Гімназист і Чорна Рука” події, які можуть здатися фантастичними, включають таємничу появу записок від Чорної Руки з вимогами грошей і загрозами. Ці записки створюють атмосферу загадковості та страху, що нагадує елементи фантастики, хоча насправді це частина детективного сюжету.

5. Поділіть героїв твору на дві групи: 1) головні герої; 2) другорядні герої.

  1. Головні герої:
  1. Другорядні герої:

6. Як ви розумієте відкриття, яке зробив для себе Юрко Туряниця: «Виявляється, не лише на Донбасі йде битва, глибокий тил теж воює і не завжди перемагає»? Які трагічні події має на увазі герой твору, згадуючи Донбас?

Юрко Туряниця усвідомлює, що боротьба за справедливість і безпеку відбувається не лише на передовій, але й у повсякденному житті, де також є свої виклики та небезпеки. Згадуючи Донбас, герой має на увазі реальні військові дії та конфлікти, які відбуваються в Україні, і порівнює їх із боротьбою з несправедливістю та загрозами в мирному житті.

7. У чому полягає інтрига детективу «Гімназист і Чорна Рука»?

Інтрига детективу «Гімназист і Чорна Рука» Андрія Кокотюхи полягає у серії таємничих подій, які відбуваються навколо восьмикласника Юрка Туряниці. Основна інтрига зосереджується на діяльності таємничої особи, відомої як «Чорна Рука», яка вимагає гроші від учнів гімназії, погрожуючи їм різними неприємностями, якщо вони не виконують її вимог.

8. Доведіть на конкретних прикладах, що повість А. Кокотюхи «Гімназист і Чорна Рука» належить до цього літературного жанру.

Повість “Гімназист і Чорна Рука” належить до жанру детективу, оскільки має всі характерні ознаки цього жанру: загадковий злочин (записки від Чорної Руки), розслідування (проводиться Юрком і Шпигом), наявність підозрюваних і несподівані повороти сюжету. Наприклад, Юрко отримує записку з вимогою грошей і починає власне розслідування, щоб дізнатися, хто стоїть за цими погрозами.

9. Гра «Нишпорки». Створіть схему розкриття злочину в повісті А. Кокотюхи «Гімназист і Чорна Рука». Відобразіть у ній дві сюжетні лінії (щоденник Добрянського й записки Чорної Руки) і місце, де вони перетинаються. Оформте її на плакаті або дошці.

Щоб створити схему розкриття злочину в повісті Андрія Кокотюхи «Гімназист і Чорна Рука», можна відобразити дві основні сюжетні лінії: щоденник Добрянського та записки Чорної Руки. Ось як це можна зробити:

Сюжетна лінія щоденника Добрянського:

Сюжетна лінія записок Чорної Руки:

Перетин сюжетних ліній:

10. Домашнє завдання. За змістом повісті А. Кокотюхи «Гімназист і Чорна Рука» складіть і запишіть план, підготуйтеся до її стислого переказу (усно).

План повісті «Гімназист і Чорна Рука»

  1. Знайомство з головним героєм. Юрко Туряниця, учень 8-го класу київської гімназії, отримує загадкову записку від Чорної Руки.
  2. Подорож до спаленого будинку. Юрко вирушає на Поділ, щоб виконати вимоги записки і дізнатися правду.
  3. Зустріч із детективом Шпигом. У спаленому будинку Юрко стикається з детективом Назаром Шпигом, який розслідує справу.
  4. Розслідування таємничих записок. Юрко та Шпиг намагаються з’ясувати, хто стоїть за записками Чорної Руки і які його мотиви.
  5. Викриття злочинця. Спільними зусиллями Юрко і Шпиг розкривають особу “чорної руки” і хто вбив Зозулю.
  6. Повернення щоденника. Висновки і відкриття Юрка.

Під час переказу зосередьтеся на ключових подіях, які розкривають інтригу сюжету. Розкажіть про головних героїв, їхні дії та взаємодії, а також про те, як вони розплутують загадку Чорної Руки. Згадайте про важливі моменти, такі як зустріч із детективом Шпигом і розкриття злочинця.

Подумайте й розкажіть

Завдяки чому детектив тримає увагу читачів до останньої сторінки?

Детективи, такі як “Гімназист і Чорна Рука” Андрія Кокотюхи, тримають увагу читачів завдяки інтригуючому сюжету, загадковим подіям і несподіваним поворотам. Читачі залучені в процес розслідування разом із героями, намагаючись розгадати таємниці й знайти відповіді на запитання, які виникають протягом історії. Напруга зростає завдяки невідомості про те, хто стоїть за злочинами, і які мотиви керують злочинцем, що змушує читачів залишатися зацікавленими до самого кінця.

Кого ви підозрювали в написанні записок у повісті А. Кокотюхи?

Під час читання повісті можна підозрювати різних персонажів у написанні записок Чорної Руки, оскільки автор майстерно заплутує сюжет. Спочатку підозри можуть падати на когось із однокласників Юрка.

Чи виправдав ваші сподівання фінал повісті «Гімназист і Чорна Рука»?

Фінал повісті “Гімназист і Чорна Рука” може виправдати сподівання читачів, оскільки він розкриває всі загадки, які були поставлені на початку. Всі сюжетні лінії з’єднуються, і читачі дізнаються, хто стоїть за записками Чорної Руки та які були мотиви злочинця. Це забезпечує задоволення від розгадки та завершення історії, що є характерним для якісних детективів.