3. Завдання
1. У композиції оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» НЕМАЄ
Б міфу про Чумацький Шлях
2. НЕПРАВИЛЬНИМ є твердження («Усе шкереберть. І в цьому є сенс»)
Г Явірник — притока річки Стрий
3. Увідповідніть художній засіб із прикладом.
1 епітет - Г «поле з різнотрав’ям»
2 метафора - В «небо ще трохи палало»
3 порівняння - Б «годував Маринку, як пташа»
4. Чому Н. Малетич називає дітей ельфами?
Н. Малетич, можливо, називає дітей ельфами, щоб підкреслити їхню зв’язок з природою, невинність і доброзичливість. Ельфи в давньогерманській міфології є духами природи, що живуть у гармонії з навколишнім середовищем, і це може бути метафорою для дітей, які ще не втратили своєї природної чистоти і здатності бачити світ у всій його красі..
5. Які зміни відбулися з Андріаном? Що стало поштовхом до переоцінки підлітка?
Андріан почав цінувати просте сільське життя без інтернету і розваг. Він закохався в Маринку і відкрив для себе красу природи. Поштовхом до переоцінки стало перебування в селі, допомога бабусі та знайомство з Маринкою.
6. Хто оповідач у творі? Дайте йому характеристику.
Оповідачем є Андріан - підліток з міста. Спочатку він не любить село і сільське життя, називає себе “дитиною асфальту”. Андріан засмучений через те, що не поїхав у табір і втратив дівчину, яка йому подобалась. Але згодом він відкривається новому досвіду, вчиться цінувати прості речі й знаходить своє перше кохання.
7. Доведіть, що події оповідання відбуваються в наш час
Події відбуваються в наш час, бо:
- Андріан користується сучасними технологіями - фотошопом, фейсбуком, дивиться фільми онлайн.
- Він мав їхати в англомовний табір біля Лондона, що характерно для сучасних підлітків.
- Герої спілкуються в чаті.
- Андріан слухає сучасну музику через навушники (пісню Чубая).
8. Гра «Так — ні».
-
Ні. Злата не зрадила Андріана. Вони не були парою, Андріан лише симпатизував їй
-
Ні. Андріан не посварився із Сергієм. Він просто перестав активно спілкуватися з ним після новини про стосунки Сергія зі Златою
-
Андріан улаштувався в піцерію, щоб підзаробити. Ні. Андріан запропонував влаштуватися в піцерію, але мама відмовила його від цієї ідеї.
-
З Маринкою Андріан знайомий змалку. Так. Андріан і Маринка дружили, коли були маленькими.
-
Андріан любить Квасольчине молоко. Ні. Андріан сказав, що не дуже любить молоко, але пив його, щоб не образити бабусю.
-
Це літо Андріан провів без інтернету. Так. Андріан провів літо в селі, де не було інтернету.
-
Оповідання складається із семи розділів. Так. Оповідання має сім розділів.
9. Доберіть заголовки до всіх розділів оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс», запишіть їх.
На основі змісту оповідання “Усе шкереберть. І в цьому є сенс”, можна запропонувати такі заголовки до семи розділів:
- Несподівані зміни планів
- Лікарняні будні
- Вимушена поїздка в село
- Перше враження від села
- Знайомство на сінокосі
- Пригода на річці Стрий
- Літо без інтернету
Ці заголовки відображають основні події та теми кожного розділу оповідання, показуючи розвиток сюжету від розчарування головного героя через зміну планів до його нових вражень та досвіду в селі.
12. Домашнє завдання.
Напишіть стислий переказ оповідання Н. Малетич «Усе шкереберть. І в цьому є сенс», передавши зміст кожного розділу двома-трьома реченнями.
Ось стислий переказ оповідання “Усе шкереберть. І в цьому є сенс” Н. Малетич за розділами:
- Андріан не може поїхати в англомовний табір через травму батька. Хлопець засмучений, бо його друг Сергій і дівчина Злата, яка йому подобається, поїдуть без нього.
- Андріан відвідує батька в лікарні, допомагаючи йому. Він дізнається, що Сергій і Злата закохалися одне в одного, що ще більше засмучує його.
- Батько просить Андріана поїхати в село допомогти бабусі з сінокосом. Хлопець неохоче погоджується, вважаючи себе “дитиною асфальту”.
- Приїхавши в село, Андріан поступово звикає до сільського життя. Він допомагає бабусі й знайомиться з сусідською дівчиною.
- Андріан працює на сінокосі й зустрічає дівчину на сусідньому полі. Вони не розмовляють, але хлопець зацікавлюється нею.
- На річці Стрий Андріан рятує дівчину від утоплення. Виявляється, це Маринка, з якою вони дружили в дитинстві.
- Андріан проводить решту літа в селі, закохується в Маринку. Він розуміє, що іноді, коли все здається “шкереберть”, це може привести до чогось прекрасного.
Подумайте й розкажіть
На які роздуми наштовхнуло вас оповідання Н. Малетич «Усе шкереберть. І в цьому є сенс»
Оповідання Н. Малетич “Усе шкереберть. І в цьому є сенс” наштовхує на такі роздуми:
- Іноді те, що здається невдачею, може привести до несподіваних позитивних змін у житті. Андріан спочатку був розчарований, що не поїхав у табір, але завдяки цьому він відкрив для себе нові цінності та знайшов кохання.
- Важливість родинних зв’язків і допомоги близьким. Андріан допомагав батькові в лікарні та бабусі в селі, що зміцнило їхні стосунки.
- Цінність простих речей і природи. Перебування в селі допомогло Андріану побачити красу навколишнього світу і зрозуміти, що щастя не завжди залежить від технологій та міського комфорту.
- Перше кохання може прийти несподівано і змінити світогляд підлітка.
Чи маєте бажання прочитати решту оповідань книжки Н. Малетич «Щоденник Ельфа»?
Щодо бажання прочитати решту оповідань “Щоденника Ельфа”, то оповідання “Усе шкереберть. І в цьому є сенс” дійсно викликає інтерес до інших історій у збірці.
Чи є у вас щось спільне з Андріаном?
Спільне з Андріаном може бути:
- Досвід першого кохання та пов’язані з цим емоції.
- Почуття розчарування, коли плани раптово змінюються.
- Бажання допомогти родині у складних ситуаціях.
- Переоцінка цінностей під впливом нових обставин.
- Любов до природи та відкриття її краси.
Це оповідання може бути близьким багатьом підліткам, які переживають схожі емоції та ситуації у своєму житті.