1. Дай відповідь на ключове запитання розділу: чи може дитинство бути «школою» пізнання світу й людей?
Так, дитинство може бути «школою» пізнання світу й людей, бо в цей період ми вчимося розуміти навколишній світ, спілкуватися з іншими, отримуємо перший досвід і знання, які допомагають нам у майбутньому.
2. Узагальни знання — накресли «Карту понять» розділу.
1. Дитинство як школа пізнання світу і людей
- Формування особистості
- Перший досвід спілкування
- Розуміння людських цінностей
2. Твори розділу
Володимир Винниченко «Віють вітри, віють буйні…»
- Тема: дитячі страхи, взаємини між дітьми різних соціальних верств
- Головна ідея: співчуття та взаєморозуміння змінюють людину
Ліна Костенко «Кольорові миші»
- Тема: індивідуальність і переслідування за неординарність
- Головна ідея: кожна людина — унікальна особистість
Оксана Радушинська «Метелики в крижаних панцирах»
- Тема: життя дівчинки з інвалідністю, її шлях до мрій
- Головна ідея: гідність і право на щастя
Наталка Малетич «Щоденник ельфа»
- Тема: розповідь про життя підлітків, радощі та проблеми, які залишають слід на їхньому шляху дорослішання.
- Головна ідея: важливо бути відкритим до інших, цінувати дружбу, родину та щирі стосунки.
3. Основні поняття розділу
- Людяність
- Співчуття
- Індивідуальність
- Подолання труднощів
Ти можеш намалювати центральне поняття “Дитинство” і з’єднати його стрілками з цими пунктами та творами.
Виконай завдання в тестовій формі
1. Автобіографічна повість — це твір про
Б певну частину або все життя автора / авторки.
2. Художня деталь — це
А виразна подробиця.
3. А. Дімаров є автором твору
А «На коні і під конем».
4. Після пожежі на станції Климко знайшов прихисток у
Г ваговій на шахті.
5. Про події Другої світової війни йдеться у творі
А «Климко».
6. Оповідь ведеться від імені Андріана у творі
А «Щоденник Ельфа».