Skip to content

Запитання для повторення та узагальнення вивченого за рік - ГДЗ 6 клас Міляновська

Posted on:24 грудня 2023 р. at 00:00

1. Дайте характеристику літературі як виду мистецтва. Які ще види мистецтва вам відомі?

Література - це вид мистецтва, що відображає життя за допомогою слова.

Інші види мистецтва: живопис, скульптура, архітектура, музика, театр, кіно.

2. Що таке міфи? У чому полягає відмінність між міфами і казками?

Міфи - це фантастичні оповіді про богів, героїв, походження світу. Відрізняються від казок тим, що міфи сприймалися давніми людьми як священна історія, а казки - це вигадані розважальні історії.

3. Пригадайте основні групи міфів

Основні групи міфів:

4. Який прочитаний вами міф запам’ятався найбільше? Коротко перекажіть його зміст

Найбільше мені запам’ятався міф про Прометея, який викрав вогонь у богів і подарував його людям. За це Зевс жорстоко покарав Прометея: прикував його до скелі й щодня орел викльовував його печінку. Але печінка щоразу відростала знову.

5. На прикладі роману Жуля Верна «П’ятнадцятилітній капітан» поясніть особливості пригодницької літератури

Роман Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан” належить до пригодницької літератури. Його особливості:

6. Пригадайте імена головних героїв твору Ж. Верна. Хто з них знаходиться на стороні добра, а хто — на стороні зла?

Головні герої твору Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан” — це Дік Сенд, Місіс Уелдон, її син Джек, Негоро та Гарріс. Дік Сенд є втіленням добра, він є лідером, який вміє приймати рішення та керувати командою, він відданий і має високий авторитет серед інших членів команди. Місис Уелдон та її син Джек також належать до позитивних персонажів, вони виявляють силу, витримку і відвагу.

На противагу їм, Негоро і Гарріс є антагоністами історії, які планують затягнути загін Діка Сенда ще далі вглиб Анголи з метою продати негрів у рабство та захопити у полон Діка Сенда, місис Уелдон, її сина та кузена Бенедікта.

Таким чином, Дік Сенд, Місис Уелдон і її син Джек знаходяться на стороні добра, тоді як Негоро і Гарріс представляють зло.

7. Які казкові елементи ви пам’ятаєте у «Різдвяній пісні в прозі»?

Казкові елементи у “Різдвяній пісні в прозі” Чарльза Дікенса включають з’явлення привидів та духів Різдва, які ведуть Скруджа через події його минулого, теперішнього та майбутнього. Ці духи відображають фольклорні мотиви та символізують моральне відродження. Духи зображені з фантастичними деталями, як-от Дух минулого Різдва з його світлом, що виходить з голови, або Дух прийдешнього Різдва, зображений у зеленій киреї, облямованій білим хутром, з вінком із зимового зілля на голові.

8. Як у повісті Чарльза Діккенса розкрито тему бідності та скупості?

Тема бідності та скупості в “Різдвяній пісні в прозі” розкривається через образ головного героя Скруджа, який є дуже багатим, але надзвичайно скупим і байдужим до бідних. Його ставлення до бідності та благодійності показується як жорстоке та бездушне. Проте, після зустрічей з духами, він перетворюється на щедру та люблячу людину, що символізує моральне відродження та критикує суспільну байдужість до бідності

9. Які українські традиції зображено у повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»?

Українські традиції у повісті “Ніч перед Різдвом” Миколи Гоголя включають колядування, святкову вечерю, підготовку 12 пісних страв на Святвечір, а також згадки про українську хату і традиційний побут

10. Назвіть ім’я головного героя твору. Якими талантами був наділений цей юнак?

Головний герой повісті “Ніч перед Різдвом” — це коваль Вакула, який є талановитим юнаком, володіє багатьма ремеслами та мистецькими здібностями. Він і коваль, і чудовий маляр, і гарний співак

11. Які фантастичні події та герої зображені у повісті «Ніч перед Різдвом»?

Фантастичні події та герої у повісті “Ніч перед Різдвом” включають перетворення чорта на різні істоти, крадіжку місяця чортом, політ коваля Вакули на чорті до Петербурга, а також зображення інших містичних сутностей

13. Як у повісті-казці «Міо, мій Міо» Астрід Ліндгрен розкриває тему боротьби добра зі злом

У повісті-казці “Міо, мій Міо” Астрід Ліндгрен тему боротьби добра зі злом розкриває через пригоди головного героя - хлопчика, який переноситься з реального світу до чарівної Країни Далекої, де він виявляється принцом. Міо стикається з лицарем Като, який є уособленням зла і жорстокості, викрадає дітей і перетворює їх на птахів. Протягом своєї подорожі Міо отримує допомогу від різних персонажів, зокрема свого друга Юм-Юм, Зброяра, який кує для нього чарівний меч, і природи, яка захищає його від переслідувачів. У фінальній боротьбі з Като, який сам просить Міо вразити його в серце, щоб позбутися свого кам’яного серця, Міо використовує свою мужність, доброту та відвагу, щоб перемогти зло і визволити полонених дітей. Ця історія підкреслює важливість дружби, сміливості, самопожертви й доброти в боротьбі зі злом і показує, що добро завжди перемагає зло

14. Яким чином у творі Астрід Ліндгрен поєднуються реальний і казковий світи?

У творі Астрід Ліндгрен реальний і казковий світи поєднуються через персонажа Буссе (Міо), який живе в Стокгольмі, але потрапляє до фантастичної Країни Далекої. Перехід між світами відбувається завдяки чарівному золотому яблуку, яке дає Міо можливість знайти свого справжнього батька і стати принцом у казковій країні. Цей перехід підкреслюється антитезою між сірим і байдужим життям у Стокгольмі та яскравими пригодами та емоційними зв’язками в Країні Далекої

15. Як у творі Джека Лондона «Жага до життя» розкрита тема боротьби за життя?

У творі Джека Лондона “Жага до життя” тема боротьби за життя розкривається через пригоди головного героя, який бореться за виживання в безжальних умовах Клондайку під час золотої лихоманки. Герой стикається з непростими випробуваннями природи, власними страхами та фізичними обмеженнями. Лондон показує, що воля до життя, витривалість та рішучість можуть допомогти людині вижити у найскладніших обставинах.

16. Які підліткові проблеми порушує Анна Гавальда в творі «35 кіло надії»?

У творі Анни Гавальди “35 кіло надії” підліткові проблеми порушуються через історію головного героя, який страждає від невдач у школі та відчуває відчуженість у сім’ї. Проблеми самооцінки, відносин з однолітками, пошуку свого місця у світі та розуміння власних талантів є ключовими темами роману.

17. У чому значення родинної підтримки для людини будь-якого віку?

Значення родинної підтримки для людини будь-якого віку полягає в наданні відчуття безпеки, любові та приналежності.

18. Яким способом головний герой повісті Клауса Гаґерупа «Маркус і Діана: світло Сіріуса» здолав власну невпевненість?

Головний герой повісті Клауса Гаґерупа “Маркус і Діана: світло Сіріуса” здолав власну невпевненість через пригоди та випробування, які він переживає. Зустріч з новими друзями, подолання власних страхів та відкриття внутрішніх сил допомагають йому стати впевненішим у собі й знайти власне місце у світі.

19. На прикладі подій повісті «Маркус і Діана» поясніть, коли фантазування допомагає людини, а коли шкодить

У повісті “Маркус і Діана” фантазування грає ключову роль у житті головного героя Маркуса. Він вдає з себе хлопця, який спілкується зі знаменитостями, що допомагає йому втекти від реальності, де він відчуває себе невпевнено. Це фантазування допомагає йому справлятися зі своїми проблемами та надає йому впевненості. Проте, з іншого боку, фантазування може бути шкідливим, коли воно перешкоджає реальному спілкуванню з людьми й розв’язання життєвих проблем

20. Що в розумінні Маркуса означає «бути самим собою»?

“Бути самим собою” у розумінні Маркуса означає прийняти свої недоліки, не намагатися бути іншим, і відчувати впевненість у своїх силах. Маркус розуміє, що важливо бути справжнім, а не вдавати з себе когось іншого

21. Розкажіть про особливості жанру хоку. Кого називають основоположником цього виду японської поезії?

Хоку — це вид японської поезії, який складається з трьох рядків і має певну структуру складів: 5-7-5. Основоположником хоку вважається Мацуо Басьо, який жив у XVII столітті зробив значний внесок у розвиток цього жанру

22. Чому хайку Мацуо Басьо визначають як пейзажну лірику?

Хайку Мацуо Басьо визначають як пейзажну лірику, оскільки він часто зображує природу і переплітає її з людськими емоціями, створюючи глибокі образи за допомогою дуже малої кількості слів

23. Що вам відомо про життя Роберта Бернса? Розкажіть напам’ять вірш «Моє серце в верховині»

Роберт Бернс був шотландським поетом і автором пісень, який жив у XVIII столітті. Він відомий своїм внеском у шотландську літературу і часто вважається національним поетом Шотландії. Вірш “Моє серце в верховині” (My Heart’s in the Highlands) відображає його любов до шотландських ландшафтів і культури. За даними, які маються у базі, текст вірша надати не можу

24. У чому полягає зв’язок поеми Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату» з міфологією індіанців?

Зв’язок поеми Генрі Лонгфелло “Пісня про Гайавату” з міфологією індіанців полягає у використанні автором тем, персонажів і мотивів, взятих із традиційних оповідей племен Оджибве і інших північноамериканських індіанців. Лонгфелло створює епічну розповідь про життя легендарного героя Гайавати, його пригоди та вчинки, які відображають дух індіанської культури та її зв’язок з природою

25. Яким змальовано майбутнє в оповіданні Рея Бредбері «Усмішка»?

У оповіданні Рея Бредбері “Усмішка” майбутнє змальовано як похмуре та антиутопічне. Світ після ядерної війни є руїнами, де люди живуть у злиднях і скруті, втративши більшість культурних та цивілізаційних досягнень

26. Поясніть символізм назви твору «Усмішка»

Символізм назви твору “Усмішка” полягає у контрасті між красою та витонченістю усмішки Мони Лізи, яка є втіленням високого мистецтва та гуманізму, і жорстокістю та варварством постапокаліптичного світу, де навіть така усмішка стає об’єктом насмішок і знищення

27. Яке фізичне і психологічне випробування довелося пережити головному героєві оповідання Роберта Шеклі

Головному героєві оповідання Роберта Шеклі довелося пережити випробування на чужій планеті, де він стикається з хижими тваринами та навчається керувати своїми думками, стаючи телепатом, щоб вижити

28. Доведіть, що оповідання «Запах думки» належить до фантастики

Оповідання “Запах думки” належить до фантастики, оскільки в ньому описані події, що відбуваються на чужій планеті, із залученням елементів телепатії та інших незвичайних явищ, які виходять за рамки реальності

30. В яких вивчених вами творах зустрічається мотив мандрів?

Жуль Верн. П’ятнадцятирічний капітан

Мотив мандрів зустрічається в таких вивчених творах, як “Пісня про Гайавату” Генрі Лонгфелло, де головний герой подорожує своєю країною

Також мотив мандрів присутній у творі Рея Бредбері “Усмішка”, де майбутнє змальовано як похмуре та антиутопічне, а люди виживають у світі після катастрофи

В “Різдвяній пісні в прозі” Чарльза Дікенса мотив подорожі символізує особистісне зростання та відкриття нових світів і можливостей

І, звісно, мотив мандрів важливий у вірші Роберта Бернса “Моє серце в верховині”, де ліричний герой висловлює свою тугу за рідними місцями

31. Які вивчені вами твори належать до фантастики?

До фантастики належать такі вивчені твори, як “Усмішка” Рея Бредбері та “Запах думки” Роберта Шеклі

32. Пригадайте твори, в яких розкривається особлива роль мистецтва в житті людини

Твори, в яких розкривається особлива роль мистецтва в житті людини, включають “Усмішку” Рея Бредбері, де твір мистецтва впливає на хлопчину і його подальшу долю

33. Назвіть літературних героїв, які продемонстрували неабияку силу духу і цілеспрямованість

Літературні герої, які продемонстрували неабияку силу духу і цілеспрямованість, включають Діка Сенда з роману Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”, який виявляє велику мужність, витривалість і лідерські якості, а також головного героя твору Джека Лондона “Жага до життя”, який виживає в екстремальних умовах завдяки своїй силі волі та винахідливості