Skip to content

Всеволод Нестайко. Тореадори з Васюківки (сторінки 148-165) - ГДЗ 6 клас Заболотний 2023

Posted on:14 грудня 2023 р. at 00:00

Сторінка 148-149

Чи достатньо бути просто мрійником, щоб уславити своє ім’я? Що потрібно для того, щоб мрії здійснилися?

На мою думку, для здійснення мрій недостатньо бути лише мрійником. Потрібні ще кілька важливих речей:

  1. Цілеспрямованість та наполеглива праця. Ці діти не просто мріяли, але й докладали зусилля, щоб втілити свої ідеї в життя. Вони експериментували, вчилися, удосконалювали свої винаходи.
  2. Підтримка оточення. Скоріше за все, ці юні винахідники мали підтримку батьків, вчителів, однолітків. Це додавало їм впевненості та мотивації.
  3. Талант і креативність. Звісно, ці діти були обдарованими та творчими особистостями. Вони мали потенціал створювати щось нове та незвичайне.

Отож для здійснення мрій важливо поєднати фантазію та креативність із цілеспрямованою працею. А підтримка близьких лише додасть віри у власні сили для досягнення успіху. А що думаєте ви? Чого ще потрібно мрійникам для уславлення свого імені?

ПЕРЕВІРЯЄМО

1. Розгадайте зашифровані назви тварин. Яких із них згадано в першій частині повісті «Тореадори з Васюківки»?

Корова, індик, бичок

2. Найдорожчу ціну за вхід у метро юні «будівельники» встановили для

3. Ява й Павлуша врятувалися від Контрибуції

АНАЛІЗУЄМО

4. Яке враження справила на вас перша частина повісті В. Нестайка? Що запам’яталося найбільше?

Найбільше мені запам’яталася винахідливість та допитливість головних героїв. Вони не бояться виконувати незвичайні ідеї й пригоди, навіть якщо ці ідеї можуть виявитися дещо дивними чи навіть небезпечними. Ця безтурботна дитяча цікавість і відвага допомагають їм долати перешкоди та виходити зі складних ситуацій.

Повість також підкреслює важливість дружби та спільної діяльності, а також дорослих, таких як дід Варава, які можуть надати поради та підтримку молодшому поколінню.

5. Розкажіть, як завершився намір друзів вирити метро під свинарником. Як на цю витівку відреагував дід Варава та чи зробили хлопці правильні висновки?

Намір друзів вирити метро під свинарником завершився тим, що їх піймав дід Варава. Він був суворим, але не змусив їх засипати тунель. Сказав лише, щоб вони не повторювали такого. Хлопці зрозуміли, що потрібно бути обережнішими у своїх задумах.

6. Якими спостереженнями про членів сім’ї Яви Реня поділився із читачами Павлуша Завгородній? Зачитайте відповідні цитати з тексту

Спостереження Павлуша Завгороднього щодо членів сім’ї Яви включають наступне: Батько Яви грає на скрипці.

Також в тексті наведено приклад характеру Яви, якому властивий виразний і впертий спосіб вираження свого незадоволення чи обурення.

7. Чому Ява й Павлуша для бою биків обрали саме Контрибуцію? Чим не підійшли інші тварини? Який тореадорський реманент використали хлопці?

Контрибуцію обрали, бо вважали її залишком від бойового бика діда Варави. Інші тварини були замалі чи слабкі. Як реманент використали червоний килимок.

8. Знайдіть у тексті й зачитайте відповіді на такі запитання: 1) чому друзі вирішили стати тореадорами? 2) чим закінчився тренувальний поєдинок?

  1. Друзі вирішили стати тореадорами, оскільки вони хотіли влаштувати тренувальний поєдинок із биками для власного задоволення та азарту. Вони вирішили використати корову Контрибуцію для цього експерименту.
  2. Тренувальний поєдинок закінчився тим, що Контрибуція, піддавшись подразнюванням хлопців і червоному килимку, атакувала їх і вдало взяла Яву на роги. Це призвело до комічної ситуації, і Ява зрозумів, що бути тореадором не так просто.

9. Прочитайте виразно за особами діалог від слів «Яво! - кажу. - Там хтось є» до слів «Ну що ж — добре!». Як у цьому діалозі розкриваються характери персонажів?

Весь епізод зі спусканням до колодязя та порятунком цуценяти відображає їхнє вміння придумувати нестандартні рішення та бути на вигляді ситуації.

10. Чи погоджуєтеся ви з поданими нижче словами Яви Реня? Обґрунтуйте свою відповідь.

Так, я згоден зі словами Яви. Хлопці виявляють кмітливість, уяву та рішучість у своїх пригодах. Вони справжні фантазери.

11. Хто такий Собакевич? Перекажіть детально від імені Яви, як хлопчики рятували цуценя

Собакевич — прізвисько, яке дали врятованому з колодязя цуценяті.

Ось як це було з мого погляду.

Ми з Павлушею гралися біля старого колодязя на подвір’ї, коли почули тихе скигління звідти. Заглянувши всередину, ми побачили маленьке цуценя, що застрягло на дні та марно намагалося вилізти по стінках нагору. Бідолашне створіння було налякане і, мабуть, голодне.

Ми вирішили негайно його врятувати! Павлуша приніс мотузку, прив’язав її до колодязного журавля, а я сів у відро. Він почав повільно спускати мене вниз. Коли я майже дістався дна, раптом відро провалилося ще глибше! Я закричав Павлуші зупинитися, але він уже не міг мене підняти. Я ледь встиг схопитися за корінь дерева, що стирчав зі стінки колодязя, і таким чином урятувався від падіння на дно.

Павлуша кинув мені мотузку, я за неї вчепився обома руками. Він доклав зусиль і витяг мене нагору. Після цього ми вдвох використали мотузку та журавель, щоб бережно підняти нещасне цуценя. Воно радісно кинулося до нас, облизуючи обличчя. Ми нагодували Собакевича (так ми його назвали), а потім повернули господарям, які дуже зраділи, адже вже розпочали його пошуки.

Ось така в нас вийшла пригода! Це був справжній подвиг, я пишаюся нашою з Павлушею відвагою та винахідливістю!

12. Прочитайте уривок від слів «Якось Ява з Яришкою, сестричкою меншою, посварився» до слів «Таких на мільйон лише один буває» (с. 138)

ПосваривсяКонфлікт чи суперечка між людьми.
Плескачів надававФізична або вербальна агресія.
Ґазда чоготоваВідсутність розуміння, нездатність розуміти щось або діяти правильно.
Шелесту наробилаБагато неочікуваних наслідків, безлад.
Не знав, куди й очі подітиСтан сорому або незручності.
П’ятами залопотівРаптовий швидкий рух назад або віддача.
Таких на мільйон лише один буваєНеповторність або унікальність.

МІРКУЄМО

13. Чи правильно, на вашу думку, вчинили друзі, коли вирішили самі врятувати цуценя з колодязя? Чим могла б закінчитися така витівка? Як би ви вчинили в подібній ситуації?

Бажання друзів врятувати цуценя з колодязя свідчить про їхню доброту та співчуття. Однак така витівка могла б закінчитися трагічно, особливо без належного обладнання чи досвіду. Безпечніше було б покликати дорослих або фахівців із порятунку тварин, аби вони витягли цуценя без ризику для життя хлопців.

Якби опинився в подібній ситуації, я також звернувся б по допомогу до відповідних служб. Вони мають все необхідне, аби безпечно врятувати тварину. Уникнення загрози життю — пріоритет у таких випадках.

14. Поясніть, як ви розумієте назву твору В. Нестайка. Як би ви назвали цей твір?

Назва твору “Тореадори з Васюківки” вказує, що головні герої Ява та Павлуша вирішили влаштувати свою версію бою з биком, наче справжні тореадори. Автор, можливо, обрав цю назву, адже хлопці фантазували, ніби вони майстри арени у свинарнику.

Я б назвав цей твір “Сміливі фантазери” або “Пригоди друзів”, щоб краще відобразити їхні витівки та жваву уяву.

Сторінка 156-157

Гра «ТАК — НІ»

  1. Яву Реня насправді звати Іван - Так.
  2. Урятувавши Собакевича, друзі забули про будівництво підводного човна - Ні.
  3. Після гри в тореадорів Ява годував Контрибуцію зефіром - Ні.
  4. Павлуша товаришував з Антончиком, бо той частував його малиною - Ні.
  5. Гору кавунів Степан порівняв з Ейфелевою вежею - Ні.
  6. З-поміж баштанних бешкетників найкраще вчився в школі Карафолька - Ні.
  7. За жанром «Тореадори з Васюківки» - це оповідання - Ні.
  8. Хлопці грались у фараона у вересні - Так.

ПЕРЕВІРЯЄМО

1. Павлуша не дружив із Явою до четвертого класу, бо той

А пхнув Павлушу в калюжу

2. Установіть відповідність.

1 Ява Рень — А Щодня чистив зуби й робив зарядку.

2 Павлуша Завгородній — В Міг їсти день і ніч.

3 Степан Карафолька — Б Погодився бути фараоном.

4 дід Салимон — Г Ловив кавуни й складав на землю.

АНАЛІЗУЄМО

3. Перечитайте епізод байдикування хлопців на баштані. Чи можна вважати цей епізод гумористичним? Що саме тут смішного?

Епізод байдикування хлопців на баштані можна вважати гумористичним. Комізм полягає в тому, як дід Салимон, Павлуша і Ява опинилися в складній ситуації, коли Павлушу почали обкидати кавунами, а дід Салимон намагався його покарати. У такий момент дружній жарт хлопців не лише рятує їх від побиття, а й надає комічного забарвлення ситуації.

Кавуни, якими хлопці кидаються, уособлюють комічний образ відомих фараонських кавунів. З гумором описується сцена, в якій дід Салимон намагається зловити кавуни, що летять просто в його баштан, і разом вони створюють дивну та смішну картину, відображаючи незвичність ситуації.

4. Чим Степан Карафолька відрізнявся від інших шибеників? Чи справедливим, на вашу думку, було те, що хлопці недолюблювали його?

Степан Карафолька виділявся серед інших хлопців завдяки своїй неабиякій освіченості та обізнаності. Він був “живою енциклопедією” для решти й завжди міг дати відповідь на їхні запитання з різних тем. Він багато читав і був дуже розумним хлопцем, який володів величезним багажем знань.

Хоча здається, що Карафолька був дуже цікавим і корисним побратимом, хлопці не дуже його любили. Причина, можливо, полягала в тому, що Карафолька здавався інтелектуально занадто вищим за решту компанії й часто висміював інших. Також у дитячій дружбі подекуди трапляється заздрість і суперництво, і це могло бути однією з причин нелюбові до Карафольки.

З психологічної точки зору, недолюблення Карафольки може бути несправедливим, адже він був корисний для інших хлопців як “жива енциклопедія”, проте звичайні дитячі упередженість та відчуття конкуренції можуть призвести до подібних ситуацій.

5. Як Павлуша сприйняв ідею баштанних шибеників погратись у фараона? Зачитайте відповідні роздуми хлопчика

Спочатку Павлуша сприйняв ідею гри у фараона з невпевненістю і сумнівом. Він не розумів, навіщо вони мали грати в фараона та чому це взагалі весело. Ось деякі з його роздумів:

“Ну, так я й що? Як? Гм! - презирливо хмикнув Стьопа. - Виберемо серед нас фараона. Він помре, і ми його поховаємо. І піраміду зробимо. З кавуни. А що — це клас! - У Яви загорілися очі. - Цікаво!… Старий! Домовились — усе!”

Павлуша відчував, що гра у фараона виглядає незвично і навіть дивно, але погодився на неї, можливо, через бажання бути частиною компанії та спробувати щось нове і цікаве, навіть якщо спочатку він не розумів її сенсу.

6. Прочитайте виразно за особами діалог від слів «Ну то що робить?» до слів «До роботи, жалюгідні раби!» (с. 152). Спробуйте інтонацією передати почуття обох персонажів

У цьому діалозі Павлуша звучить сумно та невпевнено, висловлюючи сумніви щодо сенсу гри. Стьопа натомість виступає ініціатором гри, з ентузіазмом описуючи уявний образ фараонської ролі.

7. Чому Павлуша Завгородній дружив з Антончиком Мацієвським? Коли хлопчик зрозумів, що це несправжня дружба?

Спочатку дружба з Антончиком приносила Павлуші радість. Однак після конфлікту хлопець зрозумів, що це була несправжня дружба. Розчарування виявилося настільки глибоким, що Павлуша усвідомив — ця дружба була не настільки важливою насправді. Завдяки цьому він знайшов нового друга — Яву.

8. Поясніть значення прислів’я «Друг пізнається в біді» на прикладі життєвої ситуації, яка трапилася з Павлушею Завгороднім

Прислів’я відображає думку, що справжній характер людини та її дружба проявляються в скруті. У випадку Павлуші це сталося під час конфлікту з Антончиком. Хлопець не підтримав друга, а навпаки — зрадив. Ця ситуація розкрила його істинне обличчя та показала, що він не є справжнім другом.

9. Розкажіть детально від імені Яви, як йому вдалося допомогти Павлуші втекти від розлюченого діда Салимона

Коли дід Салимон побачив, як ми жбурляємося кавунами, він розлютився не на жарт. Почав гнатися за нами з кийком, репетуючи щосили несамовите. Я одразу зрозумів - треба рятувати Павлушу.

Ми з ним кинулися навтьоки, але старий був дуже швидкий. Наздоганяв нас із секунди на секунду. Раптом я помітив попереду колодязь та миттю вигадав план.

Першим кроком кинув у діда два величезних кавуни. Влучив! Старезний підковзнувся на кавуновій м’якоті та гепнувся навзнак. Це дало нам трохи часу.

Добігши до колодязя, я швидко схопив Павлушин велосипед і жбурнув його всередину. А потім на всю горлянку зарепетував: “Рятуйте! Цуценя впало в колодязь!“.

Як я і сподівався, дід не витримав. Кинувся рятувати бідолашне цуценя, хоча ніякого пса там звісно не було. А ми з Павлушею тим часом утекли.

Бігли, не озираючись, поки старий намагався виловити “потопельника”. І тільки опинившись трохи далі від баштану, змогли перевести подих. Отакий у мене був хитромудрий план!

10. Які два епізоди із цього розділу, на вашу думку, є найважливішими для розкриття особистісних якостей Яви й Павлуші?

Два ключові епізоди, що розкривають характери героїв:

  1. Втеча від діда Салимона — демонструє винахідливість Яви та Павлуші.
  2. Ніч на даху — показує внутрішній світ та ностальгію Павлуші.

11. Порівняйте поданих нижче персонажів. Що в них спільного, а що відмінного? Висловіть своє ставлення до кожного з них

Ява і Павлуша — два друга з повісті “Тореадори з Васюківки”, які мають багато спільного, але водночас істотно різняться.

Обидва хлопці є відданими друзями, які завжди підтримують один одного у всіх починаннях. Вони поділяють любов до пригод і романтики, до таємниць і цікавих ігор.

Водночас Ява і Павлуша — абсолютні протилежності за характером. Ява — відчайдушний вигадник і запальний ватажок, справжній рушій усіляких витівок та пригод. Павлуша натомість постає врівноваженим, спокійним і розсудливим хлопцем, який стримує запал свого друга.

Особисто мені імпонують обидва персонажі, адже вони прекрасно доповнюють один одного. Запал та енергійність Яви поєднуються з мудрістю і розсудливістю Павлуші. І саме тому їхня дружба є настільки міцною і плідною.

МІРКУЄМО

12. Знайдіть наприкінці розділу слова Павлуші Завгороднього про дружбу. Як ви розумієте сказане та чи погоджуєтесь із хлопчиком? Яке ваше розуміння дружби?

Дійсно, слова Павлуші відображають глибоке усвідомлення цінності дружніх стосунків. Він бачить у дружбі взаємну підтримку, довіру і готовність допомогти в скрутний час.

Мій погляд співзвучний з думкою Павлуші. Дружбу слід розглядати як глибокий емоційний зв’язок між людьми, заснований на розумінні, співчутті та самовіддачі. Справжні друзі не покидають один одного у біді, радіють разом успіхам і досягненням.

Я повністю погоджуюся, що дружба — одна з найбільших життєвих цінностей. Вона дає відчуття стабільності, захищеності й можливості розвиватися разом з близькою людиною. Тож ваше бачення цілком збігається з тим, про що говорить Павлуша у творі.

ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ

13. Напишіть есе на тему «Що таке справжня дружба», посилаючись на приклади з повісті «Тореадори з Васюківки»

У повісті Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» яскраво змальовано справжню дитячу дружбу головних героїв — Павлуші і Яви. Їхні стосунки демонструють, що таке справжня дружба.

По-перше, вона ґрунтується на взаємоповазі й взаєморозумінні. Павлуша і Ява — абсолютно різні характером хлопці, проте вони приймають один одного такими, як є, не намагаються змінити.

По-друге, друзі завжди підтримують один одного у складних ситуаціях. Коли Павлуша потрапляє в халепу, Ява ризикує власною безпекою, щоб його врятувати. Він не кидає друга у біді.

По-третє, справжні друзі вміють весело проводити час, даруючи один одному радість та сміх. Павлуша і Ява постійно вигадують цікаві ігри та пригоди.

Отже, приклад Павлуші і Яви навчає, що справжня дружба — це повага, підтримка у скрутний час і спільна радість життя. Вона допомагає подолати труднощі й робить світ світлішим та кращим. Справжні друзі — це велике багатство, яке потрібно берегти.

14. Розгляньте ілюстрацію Олександра Коваля до одного з епізодів повісті (с. 154). Кого з персонажів зображено на ілюстрації? Чи вдалося художнику відтворити зображені автором події?

На ілюстрації Олександра Коваля зображено один з найяскравіших та найкомічніших епізодів повісті — як Павлуша, Ява та дід Салимон кидаються кавунами на баштані.

Ми бачимо трьох персонажів. Дід Салимон, Ява, а праворуч — Павлуша. Дід ловить величезного кавуна.

На мою думку, художнику чудово вдалося передати атмосферу цієї сцени. Ми бачимо азарт, запал, комізм ситуації. Обличчя та пози персонажів теж відповідають описаним у творі. Тож ілюстрація цілком влучно відображає кумедний епізод “кавунової битви”. Митець зумів унаочнити його з допомогою виразних та динамічних образів.

Сторінка 163-165

ПЕРЕВІРЯЄМО

1. Свій велосипед Ява уявляв

2. Ява хвилювався, що не встигне перед смертю попрощатись із

АНАЛІЗУЄМО

3. Що найбільше насторожило Яву, коли він прокинувся вранці? Підтвердьте свою відповідь цитатою з тексту

Найбільше Яву насторожила поведінка сестри Яришки, яка раптом почала називати його “любий братику” та доглядати за ним. Це цитата з тексту:

“Любий бгатику! Вона ніколи мене так не називала. Вона завжди казала на мене «загаза чогтова», «так тобі й тгеба», «щоб ти гозбив свою погану могду…». І раптом - «любий бгатику!..»“.

4. Чому Яришка доглядала хворого братика? Чи дбайливо, на вашу думку, вона це робила?

Яришка доглядала хворого братика, бо вдома нікого не було - всі пішли на роботу. У розділі видно, що вона старалася доглядати за ним дбайливо, принесла йому їжу та намагалася допомогти. її ніжні слова та зміна способу звертання до хворого брата (“любий бгатику”) свідчать про її прагнення піклуватися про нього і виразити свою турботу.

5. Порівняйте реакцію Яви на незграбне катання Яришки на подарованому велосипеді в середині й наприкінці розділу

Спочатку Ява дуже переживав і сердився, коли Яришка незграбно їздила на його улюбленому велосипеді. Він вважав це образою для велосипеда. А наприкінці розділу, він радів, що вона щаслива, і обіцяв давати їй велосипед завжди, коли вона захоче.

6. Прочитайте уривок від слів «Велосипед - це щось дуже особисте» до слів «Я ждав приходу смерті» (с. 160). Що в цьому епізоді викликає сміх у читача?

У цьому епізоді викликає сміх реакція Яви на хворобу - він уявляє себе вмираючим і з пафосом прощається зі світом. Його перебільшення та глибоке переживання викликають сміх у читача, оскільки вони роблять головного героя смішним своєю драматизацією та надмірністю у реакціях на втрату велосипеда.

7. Чи любив Ява свою сестричку? Які слова з тексту це підтверджують?

Так, Ява любив сестричку, про це свідчать слова наприкінці розділу: “Дорога Яришко, люба моя сестричко, я тепер завжди даватиму тобі велосипед - коли тільки захочеш! Чесне слово!“.

8. Знайдіть і зачитайте виразно рядки, у яких передано переживання Яви про своє здоров’я. Чи мусить людина, на вашу думку, перейматися своїм здоров’ям і чи є здоров’я найбільшою цінністю?.

Ось рядки, у яких передано переживання Яви про своє здоров’я:

“Бач, сплю весь час. Значить, нема в організмі сили, енергії для життя. Отак засну й не прокинуся більше. От голову навіть підняти від подушки не можу. Підведусь, сяду на ліжку, і йде обертом голова, аж нудить…“.

На мою думку, людина мусить дбати про своє здоров’я, але не варто перебільшувати хвороби. Здоров’я - важлива, але не єдина цінність в житті.

9. Які твори називають пригодницькими? Розгляньте асоціативний кущ до слова пригода. Якими були пригоди в головних героїв повісті «Тореадори з Васюківки»?

Пригодницькими називають твори, у яких розповідається про незвичайні події, ризиковані вчинки героїв.

Асоціативний кущ до слова “пригода”: небезпека, подорож, адреналін, екстрим, відкриття, пошуки, таємниця.

Головні герої повісті “Тореадори з Васюківки” потрапляли в пригоди, намагаючись прославитися: будували метро, влаштовували бій биків, грали в тореадорів і фараона. Але все це комічно закінчувалося.

10. Якщо ви маєте сестричку або братика, розкажіть, які у вас стосунки з нею / ним. Чи допомагаєте, підтримуєте одне одного? Чи сперечаєтеся за іграшки? Чи маєте розподіл домашніх обов’язків?

У мене є молодший братик. Ми часто граємося разом, я іноді допомагаю йому з уроками. Але часом і сваримося за іграшки чи комп’ютер. У нас немає чіткого розподілу домашніх обов’язків, але ми обоє прибираємо свої кімнати та допомагаємо батькам на кухні чи в саду.

МІРКУЄМО

11. Що в стосунках персонажів, поданих нижче парами, вам сподобалося найбільше, а що не сподобалося? Які позитивні риси ви можете виділити в кожному персонажі?

Ява - Павлусь

Сподобалося: щира дружба, взаємодопомога, спільні пригоди. Не сподобалося: іноді б’ються й лають один одного. Позитивні риси: кмітливість, винахідливість, сміливість.

Ява - Яришка

Сподобалося: любов брата до сестри, турбота. Не сподобалося: сварки через дрібниці. Позитивні риси: доброта, щедрість, чуйність.

Павлусь - Антон

Сподобалося: спільне проведення часу, частування ягодами. Не сподобалося: нещира дружба з боку Антона. Позитивні риси: Павлусь вірний у дружбі, Антон щедрий.

12. Ява й Павлуша хотіли слави, але бій биків, будівництво метро, підводний човен залишилися мрією. Безславно закінчився похорон фараона. А які, на вашу думку, вчинки можуть уславити людину?

На мою думку, вчинки, які можуть принести людині справжню славу: подвиг в ім’я інших людей, важливе наукове відкриття чи технічний винахід, перемога на Олімпійських іграх, створення видатного твору мистецтва тощо. Головне - щоб ці вчинки були корисними для людей.

13. Які життєві уроки ви взяли для себе з повісті Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки»?

Ось декілька життєвих уроків, які можна винести з повісті Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки»:

  1. Дружба - найбільша цінність. Справжні друзі завжди підтримають один одного, навіть у скрутних ситуаціях.
  2. Не варто боятися вигадувати та фантазувати. Це розвиває уяву та кмітливість. Головне - розрізняти фантазії та реальність.
  3. Треба цінувати своїх близьких - батьків, рідних. Вони завжди прийдуть на допомогу.
  4. Не можна здаватися, навіть коли ситуація здається безвихідною. Завжди є вихід, потрібно лише його знайти.
  5. Варто цінувати маленькі радощі та дрібниці, які роблять наше життя щасливим. Наприклад, можливість покататися на улюбленому велосипеді.
  6. Потрібно робити висновки зі своїх помилок та виправлятися. Ніхто не ідеальний.
  7. Слід бути відповідальним за свої вчинки та нести покарання, якщо зробив щось не так.

Ось такі життєві правила я виніс для себе з цієї чудової повісті.

ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ

14. Підготуйте невеликий текст до буктрейлера (реклами) повісті В. Нестайка. Розповідь подавайте яскраво, образно, з інтригою. Зверніть увагу на тривалість, обсяг інформації, головну думку й ключові слова. Спонукайте слухачів прочитати твір.

15. Складіть кросворд за повістю «Тореадори з Васюківки»

Горизонтально:

  1. Головний герой повісті.

  2. Ім’я сестри Яви.

  3. Прізвище Яви.

  4. Мрія головних героїв.

  5. Пригода, яка не здійснилася.

Вертикально:

  1. Місце, де діють події повісті.

  2. Наставник Павлуши і Яви.

  3. Вид транспорту, яким прагнули подорожувати головні герої.

  4. Жінка-лікарка, яка відвідує Яву.

  5. Відзначли свято головні герої.

СЮЖЕТ. ЕЛЕМЕНТИ СЮЖЕТУ

ПЕРЕВІРЯЄМО

1. Що таке сюжет?

Сюжет - це сукупність подій, дій персонажів та розвитку подій у художньому творі, які відтворюють певну історію або подію.

2. Які є елементи сюжету?

Сюжет - це сукупність подій, дій персонажів та розвитку подій у художньому творі, які відтворюють певну історію або подію.

Елементи сюжету включають такі складові:

АНАЛІЗУЄМО

3. Визначте елементи сюжету дев’ятого розділу першої частини повісті «Тореадори з Васюківки»

А чи любите ви читати про динозаврів або дивитися фільми про них? Що ви знаєте про цих тварин?

Так, я дуже люблю читати та дивитися фільми про динозаврів! Мене завжди захоплювало уявляти, як виглядав світ до появи людей.

Я знаю, що динозаври були дуже різноманітними - величезними й маленькими, м’ясоїдними й травоїдними. Вони населяли нашу планету близько 160 мільйонів років, а потім раптово вимерли. Існують різні теорії щодо причин їхнього зникнення.

Чи вірите ви, що доісторичні тварини досі живуть на Землі, просто їх потрібно добре пошукати?

Щодо можливості існування доісторичних тварин десь у віддалених куточках планети - це радше фантастика. На жаль, немає переконливих доказів, що хоча б якісь види динозаврів чи інших доісторичних істот дожили до наших днів. Хоча деякі тварини, наприклад крокодили, залишилися майже незмінними мільйони років.

Але мріяти і фантазувати про зустрічі з доісторичними гігантами завжди цікаво! Це надихає для нових відкриттів у науці та мистецтві.