Skip to content

Ніл Ґейман. Кораліна - Міляновська

Posted on:24 серпня 2024 р. at 00:00

Працюємо над змістом твору

1. Як Кораліна поводиться із «іншою матір’ю»?

Кораліна поводиться з “іншою матір’ю” обережно і недовірливо. Вона відмовляється грати з нею в ігри та чітко заявляє, що хоче повернутися до своїх справжніх батьків. Кораліна не піддається на вмовляння та обіцянки “іншої матері”, розуміючи її підступність.

2. Яку гру запропонувала головна героїня чаклунці?

Кораліна запропонувала «іншій матері» гру в пошуки-роздобутки. Вона мала знайти своїх батьків і душі дітей, що були в задзеркаллі.

3. Знайдіть у тексті обіцянки «іншого дідугана». Що вони означають?

Інший дідуган, який живе на горищі, обіцяє Кораліні показати свій мишачий цирк, коли миші будуть готові. Він каже:

“Одного чудового дня, Каролінко, коли всі мої артисти будуть готові, тоді всі-всі в цілому світі побачать чудеса мого мишачого цирку.”

Ця обіцянка є частиною його вигадок і фантазій, які він розповідає Кораліні, щоб зробити своє життя цікавішим. Вона символізує надію та очікування чогось незвичайного, але в той же час недосяжного.

4. Розкажіть про те, як Кораліна врятувала душі дітей і своїх батьків.

Кораліна врятувала душі дітей, знайшовши три скляні кульки, в яких вони були ув’язнені. Вона використовувала камінчик з отвором, щоб побачити приховане. Своїх батьків Кораліна врятувала, здогадавшись, що вони заховані у сніговій кулі на коминковій полиці. Вона перехитрила «іншу матір», змусивши її відкрити двері, за якими нібито були батьки, а насправді використала цю можливість, щоб втекти разом з ними.

5. Як змінилося ставлення дівчинки до реальних батьків та її реального життя?

Після пригод у “іншому світі”, Кораліна почала більше цінувати своїх справжніх батьків та своє реальне життя. Вона зрозуміла, що навіть якщо батьки не завжди приділяють їй достатньо уваги, вони все одно люблять її й піклуються про неї. Кораліна усвідомила цінність справжніх стосунків та емоцій, навіть якщо вони не завжди ідеальні.

6. Розкажіть про новий сон Кораліни.

У новому сні Кораліна опинилася на пікніку з трьома дітьми, душі яких вона врятувала. Діти подякували їй за порятунок, але також попередили про небезпеку, яка все ще загрожує.

7. Про що попередили діти свою рятівницю?

Діти попередили Кораліну, що небезпека ще не минула. Вони сказали, що “інша мати” все ще ненавидить її і не змирилася з поразкою. Діти порадили Кораліні бути мудрою, хороброю та винахідливою.

8. Що дивного відбувалося в реальному житті після втечі Кораліни від чаклунки?

Після повернення в реальний світ, Кораліна помітила деякі дивні речі:

9. За чим і, на вашу думку, для чого полювала відьмина правиця?

Відьмина правиця полювала за чорним ключем від дверей, що з’єднували реальний світ з “іншим світом”. Цей ключ був необхідний “іншій матері” (відьмі), щоб відновити свій доступ до світу Кораліни й, можливо, продовжити свої злі наміри.

10. Як дівчинка позбулася відьминої правиці?

На жаль, у наданих пошукових результатах немає конкретної інформації про те, як Кораліна позбулася відьминої правиці. Для відповіді на це питання потрібні додаткові дані з тексту книги.

Міркуємо самостійно

12. Чому, на вашу думку, чаклунка зацікавилася саме Кораліною?

Чаклунка (або “інша мати”) зацікавилася Кораліною з кількох причин:

  1. Кораліна була допитливою та сміливою дівчинкою, що робило її цікавою “здобиччю” для чаклунки.
  2. Дівчинка відчувала себе дещо самотньою та недооціненою у своєму реальному житті, що робило її вразливою до маніпуляцій чаклунки.
  3. Кораліна мала сильний характер та волю, що, ймовірно, приваблювало чаклунку, яка прагнула “поживитися” сильною душею.
  4. Можливо, чаклунка вбачала в Кораліні певний виклик, адже дівчинка була розумною та спостережливою, що робило “полювання” на неї більш цікавим для відьми.
  5. Яким було справжнє ставлення відьми до дітей?

13. Яким було справжнє ставлення відьми до дітей?

Справжнє ставлення відьми до дітей було жорстоким та егоїстичним:

  1. Вона розглядала дітей як джерело живлення для себе, прагнучи поглинути їхні душі та життєву енергію.
  2. Відьма створювала ілюзію любові та турботи, але насправді не відчувала справжніх почуттів до дітей.
  3. Вона маніпулювала дітьми, використовуючи їхні слабкості та бажання, щоб заманити їх у свій світ.
  4. Відьма не цінувала індивідуальність дітей, прагнучи змінити їх відповідно до своїх уподобань (наприклад, пришити ґудзики замість очей).
  5. Вона утримувала душі дітей у полоні, не дозволяючи їм знайти спокій навіть після смерті.

14. Кораліні пообіцяли: «Ми слухатимемо тебе й гратимемося з тобою, сміятимемося з тобою. Твоя «інша мати» вибудовуватиме для тебе цілі світи, аби ти їх досліджувала, і руйнуватиме їх щоночі, хай-но ти наситишся ними. Кожен новий день буде кращий і яскравіший за той, що відійшов». Чому вона не погодилася залишитися з іншими батьками?

Кораліна не погодилася залишитися з “іншими батьками” з кількох важливих причин:

  1. Вона зрозуміла, що отримувати все, чого забажаєш, не є справжньою розвагою чи задоволенням. Кораліна усвідомила цінність викликів, зусиль та справжніх емоцій у житті.
  2. Дівчинка усвідомила, що за всіма обіцянками та ілюзіями “іншої матері” не буде нічого справжнього. Це був лише штучний світ, створений для того, щоб заманити її.
  3. Кораліна розуміла, що це лише ілюзія, створена “іншою матір’ю”, а не реальне життя з його різноманіттям та непередбачуваністю.

15. Прокоментуйте слова головної героїні: «Що ж то буде за розвага, коли я просто отримуватиму все, чого тільки забажаю?» Чи погоджуєтеся ви з нею? Відповідь обґрунтуйте.

Щодо слів Кораліни “Що ж то буде за розвага, коли я просто отримуватиму все, чого тільки забажаю?”, я цілком погоджуюся з нею з таких причин:

  1. Справжнє задоволення часто приходить від подолання труднощів та досягнення цілей власними зусиллями. Коли все дається легко, втрачається відчуття досягнення.
  2. Різноманітність та непередбачуваність життя роблять його цікавим. Якщо все відбувається за бажанням, зникає елемент сюрпризу та відкриття.
  3. Цінність речей та досвіду часто визначається зусиллями, витраченими на їх отримання. Коли все доступне без зусиль, речі втрачають свою особливість.
  4. Подолання труднощів та вирішення проблем сприяє особистісному росту та розвитку. Без викликів людина не має можливості вдосконалюватися.
  5. Взаємодія з реальним світом, з його обмеженнями та можливостями, формує характер та вчить важливим життєвим навичкам.

Узагальнюємо і підсумовуємо

16. Які випробування і перешкоди довелося долати головній героїні повісті Ніла Ґеймана?

Випробування і перешкоди, які довелося долати Кораліні:

17. Що стало винагородою для Кораліни у фіналі твору?

Винагородою для Кораліни у фіналі твору стало:

18. Схарактеризуйте образ Кораліни.

Кораліна - смілива, кмітлива та винахідлива дівчинка. Вона демонструє неабияку рішучість та стійкість перед обличчям небезпеки. Незважаючи на свій юний вік, Кораліна здатна критично мислити та не піддаватися на маніпуляції. Вона виявляє співчуття до інших (душ ув’язнених дітей) та готова ризикувати заради їхнього порятунку. Кораліна цінує справжні стосунки та емоції, навіть якщо вони не ідеальні, що демонструє її емоційну зрілість.

19. Випишіть у зошит ключові слова до характеристики дівчинки.

Ключові слова до характеристики Кораліни:

20. Чи правду казала чаклунка, коли стверджувала: «Якщо ті батьки покинули тебе, Кораліно, то це хіба тому, що вони стомилися від тебе чи ти їм набридла».

Чаклунка (“інша мати”) не казала правду, коли стверджувала, що батьки Кораліни покинули її через те, що вона їм набридла. Це була маніпуляція, спрямована на те, щоб змусити Кораліну залишитися в “іншому світі”. Насправді, батьки Кораліни любили її, хоча й не завжди мали достатньо часу для неї через роботу. Вони не покидали її добровільно, а були викрадені чаклункою.

21. Доведіть, що повість Ніла Ґеймана Кораліна належить до фантастичної літератури.

****Повість “Кораліна” Ніла Ґеймана належить до фантастичної літератури з таких причин:

22. Опишіть фантастичний світ, в який потрапила Кораліна.

Фантастичний світ, в який потрапила Кораліна, можна описати так:

Що спитав у нас Згадайко?

1. Згадайте твори із зарубіжної літератури, в яких зображуються фантастичні світи.

2. Розкажіть про фантастичний світ, в який потрапила головна героїня повісті-казки «Аліса в Країні Див».

3. Порівняйте світ Льюїса Керролла і Ніла Ґеймана. Що, на вашу думку, особливого у цих світах?

Порівнюючи фантастичні світи Льюїса Керролла в “Алісі в Країні Див” та Ніла Ґеймана в “Кораліні”, можна виділити кілька ключових особливостей:

  1. Обидва світи є паралельними реальностями, куди потрапляють головні героїні - дівчатка.
  2. Світ Керролла більш абсурдний та нелогічний, наповнений дивними створіннями та подіями. Світ Ґеймана темніший, моторошніший, з елементами жахів.
  3. В “Алісі” перехід між світами відбувається через кролячу нору, в “Кораліні” - через таємні двері.
  4. Обидва світи відображають певні аспекти реального життя героїнь, але в спотвореному вигляді.
  5. У світі Керролла Аліса зустрічає дивних, але здебільшого дружніх персонажів. У світі Ґеймана Кораліна стикається з небезпечними істотами та злою “іншою матір’ю”.
  6. Обидва світи випробовують головних героїнь, змушуючи їх долати перешкоди та розвиватися.
  7. У фіналі обидві дівчинки повертаються у реальний світ, збагачені новим досвідом.

Особливим у цих світах є те, як вони відображають внутрішній світ та переживання дітей, їхні страхи та бажання, а також процес дорослішання та пізнання себе через зіткнення з незвичайним та небезпечним.

Завдання від Фантазерчика

1. Придумайте власний фантастичний світ.

Назвемо його Аркадія - це чарівний світ, де природа і технології гармонійно співіснують. Тут ростуть величезні дерева-будинки, в яких живуть люди. Між деревами курсують літаючі трамваї на сонячних батареях. Тварини і люди спілкуються телепатично. Небо постійно міниться різними кольорами, а вночі світяться зірки незвичайних форм.

2. Як до нього можна буде потрапити?

До Аркадії можна потрапити через старовинні годинники. Якщо одночасно перевести стрілки на 12:00 на трьох різних годинниках, відкриється портал. Але знайти потрібні годинники нелегко - вони розкидані по різних куточках світу і замасковані під звичайні предмети.

3. Які випробування треба здолати героям у фантастичному світі?

4. Придумайте, що стане для героїв винагородою?

Герої, які пройдуть всі випробування, отримають здатність вільно подорожувати між світами. Вони стануть Хранителями Рівноваги - особливими істотами, які підтримують гармонію між реальним світом та Аркадією. Крім того, вони зможуть використовувати магію Аркадії у реальному світі для допомоги іншим та захисту природи.