У тексті йдеться про весняний пейзаж, де описується природа, що пробуджується після зими - тепле сонце, квіти, що перецвітають, повернення перелітних птахів. Мені подобається майстерність Лесі Українки у створенні поетичних образів та передачі настрою.
Поміркуй над прочитаним
1. Який основний мотив уривка?
Основний мотив - оспівування приходу весни, пробудження природи.
2. Визнач ключові слова в ньому. Як вони підпорядковані основному мотиву?
Ключові слова: весняне сонце, сон-трава, зозулька, червоні черевички, вирій, гості, каченята. Вони підкреслюють тему весни, оновлення природи.
3. Як ти розумієш вирази «зозулька маслечко сколотить», «поприлітали гості»?
“Зозулька маслечко сколотить” - означає, що зозуля готує собі гніздо. “Поприлітали гості” - повернулися перелітні птахи.
4. Чому зозуля має убратися в червоні черевички? Як вона «людям одмірятиме літа»? По допомогу звернися до мережі Інтернет
За повір’ям, зозуля вимірює людське життя своїм куванням.
У прислів’ях і приказках зозуля виступає синонімом жінки або молодої дівчини. Через те, що зозуля підкладає яйця в чужі гнізда іноді називають її «безкровною матір’ю», ім’я цього бездомного птаха уособлює недбайливих жінок: зозуля собі гнізда не мостить, про те зозуля кує, що свого гнізда не має. Поляки вважають, що вона «кує тому, що гніздечка собі шукає»; часом порівнюють із зозулею якусь жінку, що «користується чужими гніздами» чи «влазить, як зозуля, в чуже гніздо».
5. Намалюй ілюстрацію до цього уривка і назви її
Я б зобразив квітучу галявину, сонячне небо, зозулю на гілці дерева, каченята на ставку. Назва - “Прихід весни”.
6. Які емоції викликали в тебе ці поетичні рядки? Яка пора року твоя улюблена? Чому?
Поезія викликає радісний весняний настрій. Моя улюблена пора року - літо, тому що можна відпочивати на природі.
7. Які прислів’я, наведені на початку розділу, відповідають змісту поезії Лесі Українки «Уже весняне сонце припікає…»?
Весна всім красна