Дай відповіді на запитання:
1. Твори яких українських письменників/письменниць ти вивчав/вивчала в шостому класі?
У шостому класі вивчалися твори таких українських письменників та письменниць як Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Павло Глазовий, Леся Воронина, Зірка Мензатюк, Степан Руданський, Леонід Глібов, Михайло Коцюбинський, Микола Вінграновський, Марина Павленко, Олександр Гаврош, Григорій Сковорода, Всеволод Нестайко, Ірина Жиленко
2. Назви заголовки творів, які ти прочитав/прочитала в цьому навчальному році
Серед творів, які були прочитані в цьому навчальному році, можна назвати: “Іван Підкова” Тараса Шевченка, “Таємниця старої обсерваторії” Олеся Ільченка, Всеволод Нестайко. Дивовижні події в шостому «Б», “Олесь Ільченко. Таємниця старої обсерваторії, Микола Вінграновський. Сіроманець, “Ой пташино жовтобока” Григорія Сковороди,
3. У які тематичні групи можна об’єднати вивчені в шостому класі твори? Створи інтелектуальну карту, у якій запиши тематичні групи та назви художніх творів до кожної з них
- Народна творчість та фольклор
- Українська природа та її вплив на людину
- Тварини як друзі людини
- Патріотизм та любов до Батьківщини
- Різдвяні свята та обряди
- Фантазія проти віртуальної реальності
- Поетичне слово та його вплив
- Дитинство як найщасливіша пора
Ці тематичні групи відображають різноманіття тем, які були вивчені українськими школярами в шостому класі й допомагають у систематизації знань та кращому розумінні української літератури.
4. Створи завдання літературної вікторини за вивченими творами для своїх однокласників/однокласниць
Ось приклад завдань для літературної вікторини, які базуються на вивчених творах:
- Загадки на знання текстів:
- “Яка річка згадується у творі ‘Джури козака Швайки’ Володимира Рутківського?“.
- “Назвіть автора та твір, де головні герої – Санько та Грицик”.
- Відповіді на питання з контексту:
- “Чому, на вашу думку, Леся Українка назвала свою поезію ‘Колискова’?“.
- “Які основні мотиви присутні в поемі ‘Євшан-зілля’ Миколи Вороного?“.
- Творчі завдання:
- “Створіть короткий комікс за мотивами твору ‘Мій друг лелека’ Михайла Слабошпицького”.
- “Напишіть продовження історії ‘Дивовижні події в шостому «Б»’ Всеволода Нестайка”.
5. Розкажи, що тобі відомо про жниварські традиції. Які народні пісні виконували під час жниварських обрядів?
Ці традиції відображають важливість хліборобської праці та уславлюють зусилля фермерів у збиранні врожаю зерна. Жниварські пісні виконувалися під час роботи на полі та вшановували працю селян, відображаючи їхню надію на добрий урожай та вдячність за плоди землі
6. Пригадай, які твори ти вивчав/вивчала на уроках позакласного читання
На уроках позакласного читання в шостому класі вивчалися різні художні твори, які включають теми народної творчості, щастя, дружби між людьми та тваринами, патріотизму, магії свят, ролі фантазії та віртуальної реальності, поетичного слова, дитинства, та інші. Ці твори допомагають учням розвивати своє розуміння літератури та культури
7. Назви улюбленого героя/героїню вивчених художніх творів. Чим він/вона тебе приваблює?
Улюблені герої можуть відрізнятися для кожного учня, але вони часто приваблюють своїми якостями, вчинками, мужністю, добротою, чи іншими характеристиками, які викликають захоплення або емпатію. Наприклад, герої творів Лесі Українки, Тараса Шевченка, або сучасних авторів, таких як Всеволод Нестайко можуть бути улюбленцями серед учнів за їхній патріотизм, сміливість, чи кмітливість.
8. Поясни, які є види запитань. Навіщо треба вміти їх складати? Наведи по одному прикладу запитань різного виду за змістом вивчених у шостому класі творів
Існують різні види запитань, і вміння їх складати допомагає глибше аналізувати текст, структурувати знання, виявляти та розвивати критичне мислення. Запитання можна класифікувати як:
Закриті запитання - вимагають короткої, часто однозначної відповіді (так/ні, конкретний факт).
- Приклад: “Чи була Леся Українка авторкою твору ‘Колискова’?” .
Відкриті запитання - вимагають розгорнутої відповіді, рефлексії, аналізу, або особистої думки.
- Приклад: “Які емоції викликає у вас поема ‘Євшан-зілля’ Миколи Вороного і чому?” .
Риторичні запитання - не вимагають відповіді, а використовуються для підкреслення певної думки або для впливу на слухача.
- Приклад: “Чи не відчуваємо ми всі магію різдвяних свят, коли збирається вся родина?” .
Гіпотетичні запитання - пропонують уявити ситуацію, яка може не мати місця в реальності.
- Приклад: “Як би ви вчинили, якби були головним героєм твору ‘Джури козака Швайки’?” .
Вміння ставити різні види запитань допомагає учням не тільки краще засвоїти матеріал, але й використовувати знання в різних життєвих ситуаціях, формувати власні погляди та аргументувати їх.
10. Які нові терміни з теорії літератури ти засвоїв/засвоїла?
Протягом навчального року учні засвоюють різні літературні терміни, які допомагають краще розуміти та аналізувати твори. До таких термінів можуть належати “метафора”, “епітет”, “гіпербола”, “алегорія”
11. Поясни, у чому відмінність між поемою, повістю та оповіданням. Наведи по одному прикладу твору кожного жанру
- Поема - це об’ємний віршований твір, який часто містить розгорнуту сюжетну лінію та розкриває глибокі теми. Приклад: “Євшан-зілля” Миколи Вороного.
- Повість - це прозовий твір середньої довжини, який детальніше розкриває характери персонажів та сюжетні лінії, ніж оповідання. Приклад: “Таємниця старої обсерваторії” Олеся Ільченка.
- Оповідання - короткий прозовий твір, який зосереджується на одній події або ситуації, часто з несподіваним поворотом або підсумком. Приклад: “Перестиглий овоч” Івана Липи
12. Дай визначення терміна «гіпербола». Склади три речення, у кожному з яких ужито гіперболу
Гіпербола - це літературний прийом, який полягає у навмисному перебільшенні для створення сильного враження або підкреслення важливості чогось.
Ось три речення з гіперболами, які можуть бути пов’язані з вивченими творами у шостому класі:
- “Герой цього твору був такий сильний, що міг підняти гору однією рукою” — перебільшення фізичної сили героя.
- “Коли вона співала, навіть птахи замовкали, зачаровані її голосом” — перебільшення краси співу героїні.
- “Його знання були настільки глибокі, що він міг відповісти на будь-яке запитання про Всесвіт” — перебільшення інтелектуальних здібностей персонажа.
Ці приклади використовують гіперболу для того, щоб надати винятковості характеристикам персонажів, що є характерним для багатьох літературних творів, особливо тих, що мають казковий або міфологічний характер.
13. Проаналізуй свою навчальну діяльність протягом навчального року. Що тобі вдається робити найкраще? Над чим, на твою думку, ще потрібно попрацювати?
Аналізуючи свою навчальну діяльність протягом навчального року, можна визначити сильні сторони та аспекти, над якими потрібно працювати. Це важливо для саморозвитку та покращення навчальних результатів.
Сильні сторони можуть включати:
- Здатність добре розуміти та аналізувати літературні твори.
- Вміння висловлювати власні думки та ідеї щодо прочитаного.
- Навички роботи в команді під час групових проектів та дискусій.
- Здатність до швидкого запам’ятовування та відтворення інформації.
- Високий рівень мотивації та зацікавленості в предметі.
Аспекти, над якими може бути потрібно працювати:
- Покращення навичок часового планування та організації власної роботи.
- Розвиток критичного мислення для глибшого аналізу текстів.
- Поліпшення письмових навичок для написання есе та виразного викладу думок.
- Збільшення активності під час уроків для кращого засвоєння матеріалу.
- Розширення словникового запасу для покращення розуміння складних текстів.