Як ти розумієш вислів «протрюхикав на коні» ?
Вислів “протрюхикав на коні” означає, що Дід Мороз їхав повільно, неквапливо.
Що тобі відомо про підкову як символ?
Підкова вважається символом удачі, успіху, щастя. Вірили, що вона оберігає від зла
3. Сформулюй тему та ідею поезії «Підкова»
Тема - мрія про здійснення найзаповітніших бажань.
Ідея - усвідомлення щастя через можливість зробити щасливими інших.
4. Що, на твою думку, означає «світити для всіх»? Як ти гадаєш, чому за підковою спостерігають саме роззяви?
“Світити для всіх” - дарувати радість, надію, віру в краще. Роззяви - це ті, хто прагне чуда, дива.
5. Які почуття викликає вірш у тебе?
Вірш викликає позитивні емоції, настрій, відчуття казки.
6. Чому, на твою думку, сніг у творі набуває незвичайних кольорів? Чи можливе таке явище в реальному житті? Чому?
Незвичайні кольори снігу - це фантастичний художній прийом. У реальності таке неможливо.
7. Чи можна вважати вчинок ліричної героїні, яка ховає підкову в себе на вікні, егоїстичним? Чому?
Вчинок ліричної героїні радше альтруїстичний. Вона поділилася чудом з іншими.
8. Поясни, якою ти уявляєш ліричну героїню. Чому вона все-таки вирішує відвезти підкову в Лапландію? Наведи одну цитату на користь своєї думки
Лірична героїня добра, щира, безкорислива. Відвозить підкову Діду Морозу, аби повернути речам звичний плин. Цитата: “Що ж, покладу підкову в чемодан, куплю я шубу”.
9. Напиши есе про те, що для тебе є щастям
Щастя для мене - це коли я проводжу час зі своєю родиною. Ми любимо разом грати в настільні ігри, дивитися фільми або просто розмовляти. Мені подобається ділитися з батьками та братом своїми шкільними історіями й почути їхні історії теж. Я відчуваю себе в безпеці та комфортно в їхній присутності.
Щастя для мене - це також проводити час з друзями. Ми граємо в футбол та баскетбол, катаємося на велосипедах та роликах, а іноді просто блукаємо вулицями й розмовляємо. З друзями я можу бути самим собою і розділити свої радощі та смутки. Вони завжди підтримують та надихають мене.
Щастям для мене є і навчання в школі. Я люблю вивчати нові речі на уроках, особливо математику та фізику. Цікаво розв’язувати задачі та експериментувати. А ще подобається працювати з однокласниками над проектами та презентаціями. Разом ми завжди придумуємо щось цікаве!
Отже, щастя для мене - це не одна велика подія, а повсякденні маленькі радощі: теплі посиденьки з рідними, веселощі з друзями та цікаве навчання в школі. Сподіваюся, всі ці прості щасливі моменти продовжуватимуться якомога довше!
10. Створи афішу до твору — онлайн-колаж або малюнок
Ось кілька ідей для створення афіші до вірша “Підкова” Ірини Жиленко:
Онлайн-колаж
Використай сервіс Canva або інший графічний онлайн-редактор. Додай фото підкови, золота, фіалок, зимового пейзажу. Встав текст - назву твору, ім’я авторки, ключові слова, які передають тему і настрій вірша: щастя, виконання бажань, чарівність, казковість тощо.
Малюнок
Намалюй підкову та елементи, пов’язані з сюжетом вірша - сніг різних кольорів, літаки, роззяв, дідуся Мороза. Додай назву твору та ім’я авторки між елементами малюнка.
Аплікація
Зроби аплікацію з кольорового паперу - наклей фігурки та елементи, пов’язані з темою вірша. Можна вирізати підкову, сніжинки, хмаринки, постать дідуся Мороза тощо.
Сподіваюсь, ці ідеї стануть у пригоді! Поекспериментуй з кольорами, шрифтами, композицією. Головне - передати настрій поезії.
11. Опрацюй таблицю «Паспорт твору».
Назва твору | «Підкова» |
---|---|
Автор | Ірина Жиленко |
Рід | Лірика |
Жанр | Філософська лірика |
Мотив | Мрія про здійснення бажань, усвідомлення щастя |
Засоби художньої виразності | Епітети, персоніфікації, фразеологізм, тавтологія; асонанс, алітерація |
Ось як я опрацював би цю таблицю “Паспорт твору”:
- Уточнив би жанр - дитяча філософська лірика. Адже твір адресований дітям, має форму вірша, в ньому порушені філософські питання щодо щастя та виконання бажань.
- Розширив би перелік засобів художньої виразності:
- Епітети - зелений, рожевий, фіалковий;
- Персоніфікацію - літаки кричали й дрижали крильцями
- Гіперболу - сімсот роззяв
- Тавтологію - роззявили роти сімсот роззяв
- Фразеологізм - стояли вперто, день при дні
Додав би відомості про композицію:
- Хронологічна - події розгортаються в часі послідовно