Skip to content

Бліцопитування № 8. Характер і доля людини

Posted on:3 травня 2025 р.

Варіант 1

І. Розв’яжи клоуз-тест (робота в парах). Виконай завдання та здійсни взаємоперевірку

1. Ідея вірша Ліни Костенко «Кольорові миші»: Показати цінність індивідуальності, багатої уяви та творчості, протиставлення яскравої особистості сірій буденності й масі.

2. Події, про які йдеться у творі, відбуваються (час): У шістсот якомусь році, тобто понад три століття тому, коли ще палили відьом і не знали наук.

3. Сусід звинувачує Анну в тому, що вона робить із сухих кленових листочків кольорових мишей і збиває його дітей з пуття, бо їм сняться ці миші.

4. Поетеса в образі кольорового кота втілює символічне значення: Яскравість, індивідуальність, творчість, які руйнують сірість і буденність, і захищають творчих людей від несправедливості.

5. Суддя у чорній мантії сказав: «Життя - це справа без гарантії. Чаклунок ми караєм по закону. Перехрестіться, пане, на ікону. Скажіть суду: вона із димаря вночі літала чи згасила зірку? Чи вам ті миші згризли сухаря, а чи прогризли у підлозі нірку?»

6. Оксана Радушинська - це українська письменниця, журналістка, редакторка, волонтерка, радіоведуча.

7. Яринку виховують дядько з тіткою тому, що її батьки загинули в автокатастрофі, а вона залишилася живою, але стала людиною з інвалідністю.

8. Ярина познайомилась з Артемом, коли вночі в її будинок залізли хлопці, і вона побачила Артема серед грабіжників під час пограбування.

9. Градовим потрібно було 50 тис. євро для лікування Ярини в закордонній клініці.

10. Ярина, коли йшла на танці, відчувала страх, хвилювання та невпевненість через свою особливість і майбутній виступ, але також надію й радість від підтримки друзів.

11. Ярина під час тренувань з Ядвігою зрозуміла що може бути такою, як усі, і що танці дарують їй відчуття щастя, свободи та впевненості.

12. Батько Артема наприкінці твору під час розмови із сином зрозумів що Артем подорослішав і сам може приймати важливі рішення, особливо якщо це допомога іншій людині.

ІІ. Дай розгорнуті відповіді на запитання

1. У чому полягає, на твою думку, головний конфлікт твору Ліни Костенко «Кольорові миші»?

Головний конфлікт твору полягає у протистоянні яскравої, творчої особистості та сірої, буденної маси. Дівчинка Анна має багату уяву й творить із кленового листя «кольорові миші», чим вирізняється серед інших. Їй протистоїть сусід, який не розуміє її фантазії й звинувачує у «чаклунстві», бо його діти захоплюються вигаданим світом Анни. Таким чином, у вірші зіткнулися свобода творчості та уяви з обмеженістю, страхом перед незвичним і прагненням до одноманітності.

2. Як ти вважаєш, чому письменниця назвала твір «Метелики в крижаних панцирах»?

Назва символізує підлітків, які, як метелики, тендітні, яскраві, мрійливі, але їхні крила скуті «крижаними панцирами» - страхами, комплексами, болем, невпевненістю та нерозумінням з боку дорослих. Ярина, головна героїня, проходить шлях від замкнутості й болю до внутрішньої свободи, наче метелик, що виборсується з кокона. Крижаний панцир - це ті труднощі й випробування, які потрібно подолати, щоб розправити крила і жити повноцінно.

Варіант 2

І. Розв’яжи клоуз-тест (робота в парах). Виконай завдання та здійсни взаємоперевірку

1. Основна думка вірша Ліни Костенко «Кольорові миші»: Цінність індивідуальності, творчої уяви та самобутності людини, протиставлення яскравої особистості сірій буденності й масі.

2. Суд над Анною відбувався (пора року): Восени (осіннє сонце, багряне листя, останнє листя із кленових віт).

3. Анна робила кольорові миші з жовтих і сухих кленових листків.

4. Кольорові миші є символом: Яскравої уяви, творчості, унікальності особистості, що вирізняється з-поміж сірої буденності.

5. Суддя порадив позивачеві: Перехреститися на ікону й сказати суду, чи завдали миші якоїсь реальної шкоди.

6. Оксана Радушинська - це українська письменниця, журналістка, редакторка, волонтерка, радіоведуча, яка пише про сильних людей і сама є прикладом оптимізму та життєрадісності, попри інвалідність.

7. Ярину в сім’ї дядька любили всі, крім сина Градових, який ревнував батьків до неї, хоча ніколи про це відкрито не говорив.

8. Артем зважився на крадіжку тому, що хотів довести друзям, що не боягуз, і йому набридли їхні насмішки; він піддався впливу Сашка й Санька.

9. У міліцейському відділку всіх вразило те, що Ярина не впізнала Артема серед підозрюваних, хоча бачила його вночі під час пограбування.

10. Злочинці напали на Сашкового дідуся тому, що хотіли змусити його продати хату, бо дізналися про цінність землі через майбутнє будівництво курорту.

11. Ярина під час танцю з Артемом була схожа на метелика, що виборсався з кокона й ось-ось змахне барвистими крильцями, тендітну квітку, як перший цвіт.

12. Карина - це дівчина, яка не подобалася Артемові, він вважав її «нарваною» та «нахабною». Вона, ймовірно, була його знайомою або колишньою подругою

II. Дай розгорнуті відповіді на запитання

1. Чи можна вважати, що конфлікт, зображений у поезії Ліни Костенко «Кольорові миші», це конфлікт між дорослими та дітьми?

Ні, це насамперед конфлікт між творчою особистістю й сірою масою, а не просто між дорослими та дітьми. Анна уособлює індивідуальність і фантазію, сусід - буденність і страх перед незвичним.

2. З якими подіями у творі пов’язаний опис дощу? Що він символізує?

Опис дощу в повісті Оксани Радушинської «Метелики в крижаних панцирах» пов’язаний із нічним грабунком у будинку, де перебуває Ярина.