3. Завдання
1. Вірш «Кольорові миші» належить до лірики
Г філософської особистої
2. НЕПРАВИЛЬНИМ є твердження щодо вірша «Кольорові миші»
В сусід сказав, що Анна літала на мітлі
3. У вірші «Кольорові миші» порушено всі перелічені проблеми, ОКРІМ
Г захисту тварин
4. Умовна чи реальна ситуація зображена у вірші Л. Костенко «Кольорові миші»?
Умовна ситуація. Хоча події відбуваються в історичному контексті, вони мають символічний характер і зображують умовну ситуацію, яка підкреслює проблеми творчої особистості та суспільства
5. Що означає образ кольорових мишей? Чому миші в казці Анни кольорові, а не сірі?
Образ кольорових мишей символізує творчу фантазію та індивідуальність дівчинки Анни. Вони кольорові, а не сірі, тому що це підкреслює її здатність бачити світ яскравішим і цікавішим, ніж він є насправді. Кольорові миші уособлюють її уяву, яка виходить за межі звичайного, сірого буденного життя. Це також показує, що Анна має унікальне бачення світу, яке не розуміють і не приймають інші люди, зокрема її сусід.
6. Якою постає у вашій уяві дівчинка Анна? У чому її особливість?
Дівчинка Анна постає як дуже творча, мрійлива і незвичайна особистість. Вона має багату фантазію і здатність бачити красу в простих речах, таких як сухе листя, яке вона перетворює на кольорових мишей. Її особливість полягає в її унікальному баченні світу і вмінні створювати щось красиве і незвичайне з повсякденних речей. Вона також смілива і не боїться бути собою, навіть якщо це викликає нерозуміння й осуд з боку інших людей.
7. Як ви вважаєте, сусід заздрив Анні через її талант чи його справді дратували яскравий колір і краса, яких він не розумів?
Сусід, швидше за все, не розумів і не приймав яскравий колір і красу, які створювала Анна. Його дратувала її творчість, тому що він сам не мав такої уяви й не міг оцінити її талант. Він бачив у її діях щось незвичайне і, можливо, навіть небезпечне, що виходило за межі його звичного світогляду. Це нерозуміння і страх перед невідомим змусили його звинуватити Анну у чаклунстві.
8. Поясніть останні рядки вірша: «І раптом нявкнув кольоровий кіт. / Залив чорнилом вирок на папері».
Останні рядки вірша мають символічний характер. Кольоровий кіт, який нявкнув і залив чорнилом вирок на папері, уособлює втручання чогось незвичайного і несподіваного в сірий і буденний світ. Це може бути символом творчого духу, який не дозволяє несправедливості здійснитися. Чорнило, що заливає вирок, означає, що рішення суду не буде виконане, і Анна залишається вільною. Таким чином, кольоровий кіт стає своєрідним захисником творчості й свободи.
9. Подумайте й напишіть, яким ви бачите продовження історії Анни з вірша Л. Костенко «Кольорові миші» (3-5 речень).
Після того, як вирок було зіпсовано, судді вирішили відпустити Анну. Вона повернулася додому, де продовжила створювати свої кольорові миші, ще більше розвиваючи свою уяву і творчість. Її сусіди поступово почали розуміти й навіть захоплюватися її талантом, а діти знову почали гратися з нею. Анна виросла і стала відомою художницею, яка своїми творами надихала людей бачити світ яскравішим і цікавішим.
10. Домашнє завдання. Виконайте одне з поданих завдань.
1. Проілюструйте пейзаж, переданий у вірші Л. Костенко «Кольорові миші» словами: «Осіннє сонце, яблуко-недоквас, стояло в голих кленах у вікні».
Для ілюстрації цього пейзажу можна використати наступні елементи:
- Осіннє сонце: Намалюйте сонце, яке знаходиться низько над горизонтом, з м’яким золотистим світлом.
- Яблуко-недоквас: Зобразіть сонце у вигляді яблука, яке ще не дозріло повністю, з легким зеленуватим відтінком.
- Голі клени: Намалюйте дерева з оголеними гілками, без листя, які стоять перед вікном.
- Вікно: У центрі композиції розмістіть вікно, через яке видно цей осінній пейзаж.
2. Створіть постер до мультфільму за мотивами вірша Л. Костенко «Кольорові миші».
Для постера до мультфільму можна використати такі елементи:
- Головна героїня Анна: Зобразіть дівчинку з яскравими очима і творчим виразом обличчя, можливо, з листям у руках, яке перетворюється на кольорових мишей.
- Кольорові миші: Намалюйте мишей різних кольорів, які бігають навколо Анни або виходять з її рук.
- Сусід: Зобразіть сусіда з сердитим виразом обличчя, можливо, з дітьми, які дивляться на кольорових мишей.
- Осінній пейзаж: Додайте осінній фон з голими кленами і осіннім сонцем, як описано у вірші.
- Назва мультфільму: Великими літерами напишіть назву мультфільму «Кольорові миші» вгорі постера.
Обидва завдання допоможуть краще зрозуміти і візуалізувати образи та атмосферу вірша Ліни Костенко «Кольорові миші».
Подумайте й розкажіть
Який художній образ вірша Л. Костенко «Кольорові миші» вам найбільше запам’ятався? Чим саме?
Найбільше запам’ятався образ кольорових мишей. Вони символізують творчу уяву і фантазію дівчинки Анни, яка бачить світ яскравішим і цікавішим, ніж інші. Цей образ вражає своєю незвичністю і контрастом з сірою буденністю, що оточує Анну. Кольорові миші показують, як творчість і уява можуть перетворити звичайні речі на щось прекрасне та незвичайне.
Чи є у вашому оточенні люди, схожі на Анну та сусіда з вірша «Кольорові миші»?
Так, у моєму оточенні є люди, схожі на Анну та сусіда. Є ті, хто має багату уяву і творчий підхід до життя, як Анна. Вони завжди вигадують щось нове, бачать красу в простих речах і надихають інших. Також є люди, які, як сусід, не розуміють або навіть критикують ці творчі прояви, бо вони не вписуються в їхні звичні уявлення про світ.
Яку людину називають білою вороною ?
Білою вороною називають людину, яка помітно вирізняється з натовпу своєю поведінкою, зовнішнім виглядом або поглядами. Це людина, яка не підлаштовується під загальноприйняті норми і стандарти, а живе за власними принципами і цінностями. Вона може бути творчою, оригінальною або просто відмінною від інших у своєму оточенні.